ورزش

نحوه تشخیص کراتین اصلی از تقلبی

Rate this post

کراتین یکی از بهترین مکمل های بدنسازی است که در کنار مزیت های فوق العاده اش، باید حتما به نحوه، دوره و میزان مصرف آن دقت داشته باشید. در هنگام خرید مکمل کراتین باید به اصالت کالا هم دقت زیادی کنید، چراکه کراتین اگر اصل نباشد می تواند خطرات زیادی برای بدن شما به همراه بیاورد و موجب بروز بیماری های جدی مانند نارسایی کلیوی و مشکلات جدی تر در زمان مسن سالی شود.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

از کجا بفهمیم کراتین اصل است

راه های مختلفی برای تشخیص کراتین اصل از تقلبی وجود دارند. اما متأسفانه تا خود پودر کراتین را آزمایش نکنید نمی توانید صد در صد بفهمید که محصول خریداری شده اصل است یا تقلبی. هرچند پیش از خرید مکمل بدنسازی، راهکارهایی برای تشخیص اصالات آن وجود دارند که می توانید با آنها در مقاله تشخیص مکمل اصل از تقلبی آشنا شوید.

حل پذیری کراتین

تقریبا تمام مکمل های بدنسازی پودری محلول در آب یا شیر هستند. برای تشخیص تفاوت کراتین مونوهیدرات اصل و تقلبی، یکی از بهترین راه ها حل کردن یک دوز امتحانی از آن در آب است. اما جالب است بدانید که کراتین اصولا یک مکمل محلول در آب نیست! کراتین های امروزی برای مصرف راحت تر، توسط شرکت ها میکرونیزه می شوند. یعنی برای خالص سازی ذرات آن را آنقدر ریز می کنند که به سادگی در آب حل شود.

همچنین بخوانید:  تقویت عضلات شکم و رژیم لاغری مناسب آن!

برای آشنایی بهتر با بهترین برند های تولید کننده Creatine ، توصیه می کنیم مقاله آموزشی « بهترین مارک کراتین » مجله سبزینه راه را مطالعه نمایید.

مِش چیست؟

اگر به نوشته های روی بسته بندی قوطی مکمل های بدنسازی دقت کنید، با پارامتری به نام مِش رو به رو خواهید شد. مِش نشان دهنده میزان حل پذیری پودر مکمل در آب است. مش کراتین معمولا یا ۱۰۰ است یا ۲۰۰. هرچقدر عدد مِش بالاتر باشد، یعنی ذرات کراتین کوچکتر هستند، و در نتیجه سریع تر در آب حل شده، بهتر جذب عضلات می شوند و در نهایت مکمل کراتین از کیفیت بالاتری برخوردار است.

برای تشخیص کراتین اصلی کارهای زیر را انجام دهید:

 

۱- مکمل کراتین را در آب حل کنید

همانطور که اشاره شد کراتین های میکرونیزه شده محلول در آب هستند. به همین منظور برای تشخیص اصالت کراتین، یک اسکوپ ۵ گرمی از آن را برداشته و در حدود ۳۰۰ میلی لیتر (به اندازه یک آب معدنی کوچک) آب ریخته و آن را شیک کنید. اگر پس از چند دقیقه کراتین کاملا در آب حل شد و رنگ آن شفاف شد، کراتین شما اصلی است. اما اگر محلول شیری رنگ بود یا ته نشین شد، یا هنوز می توانستید ذرات کراتین را داخل آب ببینید، پودر کراتین شما متأسفانه تفلبی است. البته بهتر است بدانید در بعضی از مدل ها ، ذرات میکرونیزه نیستند و ممکن است به طور متوسط در آب حل شوند !

 

۲.     طعم کراتین

خیلی این سوال را می پرسند که کراتین اصلی چه مزه ای دارد ؟

همچنین بخوانید:  اشتباهات در تمرین با دستگاه قایقی

کراتین مکملی است که به صورت خالص مزه خاصی ندارد. کراتین های خالص حتی ممکن است کمی به تلخی هم بزنند. اما بسیاری از کراتین ها هستند که در تولیدشان از اسانس های طعم دهنده استفاده شده است. چنانچه یک کراتین خالص و بدون طعم خریداری کردید، اما در زمان مصرف متوجه شدید که کراتین شما طعم دارد (به جز کمی تلخی)، به احتمال زیاد محصول شما تقلبی است. به صورت کلی استفاده از کراتین های بدون طعم بهتر است.

۳.     شکل پودر کراتین

اگر یک سرچ ساده در فضای اینترنت انجام دهید متوجه می شوید که خیلی ها ادعا دارند پودر کراتین اصلی حالت کریستالی دارد. اما این اطلاعات کاملا غلط است!

اتفاقا یکی از راه های تشخیص کراتین اصلی این است که پودر آن هرگز حالت کریستالی ندارد و برق نمی زند. بلکه اتفاقا بسیار ریز و تا حدی هم کدر است. برای تشخیص حالت پودر کراتین می توانید انگشت خود را داخل پودر کرده و اگر مقداری از آن به انگشت خشک شما چسبید، یعنی کراتین شما اصل است.

 

۴.     توجه به بسته بندی محصول

توجه به پارامترهای موجود در بسته بندی محصولات یکی از اصلی ترین راهکارهای شناسایی مکمل های اصلی از تقلبی است و برای خرید مکمل بدنسازی از هر نوع نیز قابل انجام است. شما می توانید از این راهکارهای عمومی برای شناسایی کراتین اصل از فرعی هم استفاده کنید. راهکارهایی که به صورت خلاصه عبارتند از:

  • توجه به مارک بهترین مکمل بدنسازی
  • یکدست بودن نقطه های اتصال قوطی
  • توجه به درب قوطی مکمل
  • توجه به نایلون روی قوطی (باید یکدست و بدون چروک باشد و نشان تجاری برند روی آن حک شده باشد)
  • توجه به هلوگرام و در صورت امکان اسکن کد QR روی محصول برای بررسی اصالت
منبع : banidaroo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا