زیبایی

نکاتی درباره جراحی بینی

Rate this post

عمل جراحی بینی عملی بر روی بینی است که حالت آن را تغییر می‌دهد و عملکرد آن را نیز بهبود می‌بخشد.
این عمل می‌تواند با اهداف پزشکی صورت پذیرد؛ اهدافی همچون برطرف ساختن مشکلات تنفسی مرتبط با بینی و یا با هدف برطرف ساختن بدقوارگی مادرزاد و یا ناشی از هرگونه حادثه.
هدف دیگر این عمل، زیبایی است که در نتیجه آن حالت بینی و ظاهر آن تغییر خواهد کرد.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

جراحی بینی

تصمیم‌گیری برای انجام این عمل

چنانچه در نظر دارید عمل بینی انجام دهید، حتما ابتدا با پزشک جراح خود مشورت کنید و او را از اهداف خود از این عمل مطلع سازید و بگویید که مشکلتان با بینی‌تان چیست و اینکه دلتان می‌خواهد چه تغییری را در آن مشاهده کنید.
این نکته را در نظر بگیرید که چیزی تحت عنوان یک بینی بی نقص وجود ندارد. هرچند که عمل جراحی، تنها می‌تواند ویژگی‌های صورت شما را قابل ملاحظه و زیبایی طبیعی و منحصر به فرد شما را برجسته‌تر کند. پزشک جراح پلاستیک می‌تواند با توصیف آن دسته از خصایص صورتتان که باعث منحصر به فرد شدن شما می‌شود، شما را در جهت ایجاد تغییراتی که منجر به زیبایی ظاهرتان می‌شود، راهنمایی کند.
پزشک جراح در ابتدا ترکیب بینی و سایر اعضای صورت شما را ارزیابی می‌کند. پس از این ارزیابی است که پزشک می‌تواند نظر دهد که آیا انتظارات شما واقع بینانه است یا خیر.
پزشک همچنین سلامت عمومی شما را در نظر می‌گیرد و احتمالاً در مور خطرات عمل، دوران نقاهت و هزینه‌های آن نیز با شما صحبت خواهد کرد.
روش‌های مختلفی برای تغییر شکل بینی وجود دارد. زمانی که تصمیمتان مبنی بر انجام این عمل قطعی شود، پزشک جراح بایستی دقیقاً روش اتخاذ شده‌اش را با شما در میان بگذارد.
چنانچه بیمه هستید، حتماً پیش از عمل از میزان پوشش بیمه‌تان آگاه شوید. بیمه‌های سلامت معمولاً برای عمل‌هایی که صرفاً با هدف زیبایی انجام می‌شود، هزینه‌ای را پوشش نمی‌دهند.

همچنین بخوانید:  پاک‌ کردن خالکوبی ؛ چرا و چه کسانی این کار را انجام می‌دهند؟

قدم به قدم جراحی بینی

قدم به قدم جراحی بینی

عمل جراحی بینی معمولاً به صورت سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری شدن نیست. بیهوشی در این عمل به دو صورت عمومی و موضعی انجام می‌شود. در بیهوشی عمومی، تمام طول روند جراحی را در بیهوشی کامل به سر خواهید برد. در بیهوشی موضعی، با دریافت مسکن و آرام‌بخش، بینی شما بی‌حس می‌شود و در نتیجه دردی احساس نخواهید کرد.
در طول عمل، پزشک جراح برش‌هایی را درون سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کند. در موارد دشوارتر، پزشک برش‌هایی روی بدنه اصلی بینی نیز ایجاد خواهد کرد. سپس پزشک با تغییر حالت استخوان و غضروف داخلی، به خلق ظاهری بهتر دست می‌زند.

دوران نقاهت جراحی بینی

دوران نقاهت جراحی بینی

افراد پس از عمل جراحی بینی معمولا در هفته اول از اسپلینت بینی استفاده می‌کنند. پس از عمل، مشاهده ورم کردگی و کمی کبودی در اطراف چشم امری طبیعی است که معمولاً از روز سوم به بعد به مرور بهبود پیدا می‌کند و البته در مواردی ممکن است تا دو هفته ادامه داشته باشد.
اندکی ورم بینی نیز طبیعی است که احتمالاً پزشک یا خود شما متوجه آن خواهید شد. این ورم پس از ۶ ماه از بین خواهد رفت. شکل نهایی بینی شما پس از اتمام کامل دوره نقاهت و رسیدن به بهبودی کامل، آشکار خواهد شد.
بهتر است به مدت ۳ تا ۶ هفته پس از عمل جراحی از انجام فعالیت‌های سنگین اجتناب کنید. بی آنکه نشانی قابل توجه از انجام عمل جراحی در ظاهر شما وجود داشته باشید، می‌توانید طی ۲ تا ۳ هفته به انجام فعالیت‌های روزمره خود بازگردید.

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا