زیبایی

نگاهی بر انواع مختلف تونر پوست صورت

Rate this post

تونر پوست یکی از محصولات مراقبتی پوست می باشد که سطح آنرا را به بهترین شکل قلیایی می سازد. در واقع این محصول نوعی پاک کننده آرایش به شمار می آید که رطوبت پوست را به بهترین شکل فراهم می کند. در این مقاله ما به توضیح اینکه تونر چیست و چه کاربردی دارد می پردازیم. سپس نگاهی بر انواع مختلف تونر پوست صورت خواهیم داشت.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

تونر پوست چیست؟

برای پاسخ به این سوال که تونر پوست چیست؟ بهتر است بدانید تونر یک محصول مایع مراقبت از پوست است که نقش های متعددی را به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست ایفا می کند. ابتدا آلودگی های باقی مانده از پاک کننده های صورت را از بین می برد. بسته به محصولی که برای نوع پوست شما انتخاب می شود، تونر پوست را هیدراته، پرایم و تسکین می دهد، به طوری که بعد از پاکسازی می تواند به طور کامل مرطوب کننده را جذب کند.

تونر حاوی مواد مختلفی همچون سالیسیک اسید، ویتامین E، گلیسیرین، روغن درخت چای و … می باشد. این محصول نقش بسیار مهمی در پاک کنندگی، تقویت، لطافت و آبرسانی پوست دارد. همچنین استفاده از تونر پوست تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن خشکی و درمان آکنه پوست دارد. از اینرو بهترین گزینه برای کسانی است که منافذ باز و پوست مستعد آکنه دارند. این محصول به دلیل داشتن ترکیبات خاص قادر است انواع آرایش و چربی‌ها را به بهترین شکل از روی صورت حذف نماید. از دیگر مزایای این محصول آبـرسانی بـه پوست صورت می باشد. در واقع تونر آبرسان با ایجاد یک لایه محافظ در بـرابـر گرد و غبار هوا و ذرات آلوده کننده از پوست به بهترین شکل محافظت می کند.

 

آشنایی با انواع تونر

بهتر است بدانید تونرها دارای انواع مختلفی هستند که قادرند میزان قلیایی بودن پوست را به حالت طبیعی خود برگردانند. قبل از خرید تونر بهتر است با این انواع مختلف آن آشنایی داشته باشید. تا بتوانید محصولی را که کارایی لازم را برای پوست شما داشته باشد خریداری نمایید. تونرها در حالت کلی به سه دسته تقسیم می شوند، جهت آشنایی شما با انواع تونر پوست نگاهی مختصر به این انواع خواهیم داشت.

همچنین بخوانید:  کربوکسی تراپی روشی که شما را عاشق دی‌اکسید کربن می‌کند!

تونر های بر پایه آب

این نوع تونرها به دلیل داشتن مواد مغذی قادرند پوست را تغذیه کنند. این محصول حاوی مواد ترمیم کننده پوست، آنتی اکسیدان ها و نیاسینامید می باشد. استفاده از تونر های بر پایه آب نقش بسیار مهمی در ترمیم و جوانسازی پوست دارد. استفاده از این نوع تونر پوست می تواند پیری زودرس را به تعویق بیندازد. همچنین استفاده از آن پوست شما را قادر می سازد تا از انواع آسیب ها به خوبی حفظ شود.

تونر های بر پایه آب و گلیسیرین

این نوع تونر با عصاره های معطر همانند عصاره گل رز یا عصاره مرکبات ساخته شده و بر پایه گلیکول است. تونر های بر پایه آب و گلیسیرین خنک کننده و روشن کننده هستند. استفاده از این محصول باعث نرمی و لطافت پوست می شود.

تونر های بر پایه الکل

بهتر است بدانید این نوع تونرها حاوی یکسری مواد قابض هستند. در واقع مواد قابض در رده محلول هایی قرار دارند که الکل و آب را در نسبت های مختلف دارند. مواد قابض قادرند منافذ پوست را جمع و کوچک نمایند. همچنین در ساختار این نوع مواد معمولا نمک های آلومینیوم یا روی وجود دارد. عصاره های گیاهی همچون عنبر سائل، پوست درخت بلوط و گل های درخت نمدار حاوی اثرات قابض هستند.

 

آشنایی با انواع تونرها بر اساس نوع پوست

در یک تقسیم بندی دیگر تونرها بر اساس پوست دارای انواع مختلف تونر پوست چرب، پوست خشک، تونر مخصوص پوست لک دار، تونر مخصوص پوست های مختلط ناحیه Tو تونر پوست معمولی هستند. نگاهی مختصر به برخی از این انواع مختلف خواهیم داشت.

تونر پوست چرب

این نوع تونر صورت ترکیبی از سالیسیلیک و اسیدهای گلیکولیک می باشد. با استفاده از تونر پوست چرب به راحتی می توان از پوست خود در طول روز مراقبت کرد.

تونر پوست خشک

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

تونرهایی که حاوی مواد ضد التهاب و ضد قرمزی هستند بهترین گزینه برای کسانی است که دارای پوست خشک و حساس می باشند. در واقع این نوع تونرها به دلیل داشتن ترکیبات خاص قادرند پوسته پوسته شدن پوست را به طور قابل توجهی کاهش دهند. همچنین تونر پوست خشک حاوی یکسری مواد هستند که التهابات پوست را به خوبی تسکین می دهند. افراد دارای پوست خشک بهتر است از تونر آبـرسان استفاده کنند.

همچنین بخوانید:  بای پس معده و کم خونی فقر آهن

تونر مخصوص پوست لک دار

از دیگر انواع تونرها می توان به تونر پوست لک دار اشاره کرد. این نوع تونر پاکسازی دارای ترکیبات ضد لک یا روشن کننده است. این ترکیبات قادرند لک های موجود در پوست را کمرنگ کنند، زیرا تاثیر بسیار زیادی بر روی ملانین دارند. استفاده از این نوع باعث روشن شدن رنگ پوست می شود.

تونر مخصوص پوست های مختلط ناحیه T

افرادی که دارای پوست مختلط هستند لازم است از تونرهای مخصوص پوست خود استفاده کنند. این نوع تونرها بدون ایجاد التهاب در پوست به راحتی می توانند پوست را متعادل نمایند. همچنین در ساختار این نوع تونرها از الکل استفاده نشده است. با استفاده از این تونرها منافذ باز پوست بسته شده و پوست شما صاف و یکدست می شود. همچنین با استفاده از تونرهای مخصوص پوست های مختلط ناحیه T می توانید خاصیت اسیدیته پوست خود را نیز متعادل کنید.

فواید تونر:

  1. منافذ پوست را کوچک می کند: مالیدن مقدار کمی تونر به یک پنبه یا پد نرم و لطیف و پاک کردن صورت و پاک کردن صورت با آن باعث از بین رفتن روغن و ایجاد منافذ کوچکتر می شود.
  2. تعادل pH پوست شما را بازیابی می کند: پوست ما به طور طبیعی اسیدی است ، به طور معمول با تعادل pH بین پنج تا شش (در مقیاس ۰ تا ۱۴). اما این تعادل می تواند پس از تمیز کردن به دلیل خاصیت قلیایی صابون و مواد شوینده از بین برود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، پوست شما برای بازگشت به سطح طبیعی خود نیاز به اضافه کاری دارد (و این ممکن است منجر به روغن شود) ، اما استفاده از تونر می تواند به سرعت این تعادل را بازگرداند.
  3. برخی تونرهای مرطوب کننده ، به شما می کنند تا سطح پوستتان خصوصا زمانی که آرایش می کنید مرطوب بماند.
  4. تونرهای حاوی اسید گلیکولیک یا سایر اسیدهای آلفا هیدروکسی می توانند از رشد موهای صورت جلوگیری  کنند ، بنابراین به نظافت پوستتان نیز کمک می کند.

تونر خانگی بسازید:

تهیه تونر سرکه سیب : اگر پوست چرب و مستعد جوش دارید ۲ پیمانه آب مقطر را با ۱ پیمانه سرکه سیب ترکیب کنید و به خوبی تکان دهید و استفاده کنید.

همچنین بخوانید:  از لیپوماتیک بیشتر بدانید

تونر درخت چای: یک پیمانه آب مقطر رابا ۱۰ الی ۱۵ قطره روغن درخت چای ترکیب کنید. و برای پوست های چرب استفاده کنید.

تونر آب برنج : نصف یک فنجان برنج را خوب بشویید و با آب مخلوط کنید و چندساعتی صبرکنید . آب برنج را بگیرید و در یخچال نگهداری کنید. این توتر برای پوست های خشک و معمولی مناسب است.

تونر چای سبز: چای سبز را دم کنید و پس از خنک شدن به عنوان تونر انواع پوست استفاده کنید.

 

آیا بعد از تونر باید صورت را شست؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از خانم ها را به خود درگیر کرده این است که آیا بعد از تونر باید صورت را شست؟ این محصول به منظور بهبود پوست و پاکسازی آن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین تنظیم PH پوست از مهم ترین وظایف تونر می باشد. با استفاده درست و صحیح از تونر پاکسازی می توانید به نتیجه ایده آل دست پیدا کنید. بهترین زمان برای استفاده از این محصول بعد از شست و شوی صورت می باشد. همچنین پیش از استفاده از انواع کرم ها می توانید از تونر استفاده نمایید.

برای پاسخ به این سوال که آیا بعد از تونر باید صورت را شست؟ باید گفت پاسخ این سوال به نوع PHتونر بستگی دارد. اگر محصول مورد نظر از پی هاش مناسبی برخوردار نباشد باید بعد از استفاده از تونر صورت خود را شست. در مقابل اما اگر  دارای PH مناسب باشد پس از استفاده از آنها نیاز به شست و شوی صورت وجود ندارد.

تونر چیست؟

تونر یک محصول مایع مراقبت از پوست است که نقش های متعددی را به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست ایفا می کند. ابتدا آلودگی های باقی مانده از پاک کننده های صورت را از بین می برد. بسته به محصولی که برای نوع پوست شما انتخاب می شود، تونر پوست را هیدراته، پرایم و تسکین می دهد، به طوری که بعد از پاکسازی می تواند به طور کامل مرطوب کننده را جذب کند.

انواع تونر کدامند؟

تونر بر مبنای آب تونر بر مبنای آب و گلیسیرین تونر بر مبنای الکل

آیا گلاب یک تونر است؟

گلاب در واقع یک تونر طبیعی است. در حالی که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، گلاب در واقع قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است.

بهترین زمان برای استفاده از تونر چه زمانی است؟

فرد باید از تونر به طور منظم و ترجیحاً روزانه استفاده کند. در حالت ایده آل، یک تونر باید دو بار در روز، یک بار بعد از فرآیند پاکسازی در صبح و بار دوم، در طول روتین مراقبت از پوست شبانه پس از پاک کردن کامل آرایش استفاده شود.

منبع : butyle.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا