ورزش

هفتی شدن بدن

Rate this post

برای هفتی شدن بدن چه راهکارهایی را می‌شناسید؟ فکر نمی‌کنیم که کسی باشد و نخواهد بدنش به شکل عدد هفت (یا حرف V (وی) انگلیسی) دربیاید! یعنی نخواهد کمری باریک و شانه‌هایی عریض داشته باشد؟ اگر شما نیز چنین خواسته ای دارید باید برنامه ورزشی ‌تان را تغییر دهید تا بدن‌تان به شکل هفت دربیاید و به سرعت شانه‌های‌تان را بزرگ کنید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

هفتی شدن بدن ؛ شباهت جالب حروف انگلیسی و فرم بدن

حروف متعددی در انگلیسی هستند که می توانید متناسب با شکل بدن ورزشکاران به آنها نسبت دهید؛ مثلا حرف I انگلیسی برای ورزشکارانی که بدن لاغری (به اصطلاح چوب کبریتی) دارند استفاده کنید؛ یا حرف H انگلیسی را به افرادی که دارای بدن مکعبی شکل هستند و یا حرف B انگلیسی را به  افرادی که سینه بزرگ و شکم بزرگی دارند نسبت دهید؛ حرف O نیز به منزله توهین به ورزشکار محسوب می شود؛ پیشنهاد می ‌کنیم از این واژه برای کسی استفاده نکنید.

بدنی جذاب داشته باشید

 

این‌که بدن یک ورزشکار به فرم هفت یا گلدانی در بیاید و شانه‌های حجیم و کمر باریک داشته باشد، او را از دیگر افراد ورزشکار متمایز می کند و باعث می‌شود حتی اگر داخل جمعیت باشند نیز به چشم بیایند.

همچنین بخوانید:  عضلات جلوبازو را چگونه تقویت کنیم؟

این‌که بخواهید تصور کنید که چنین تغییری با انجام یک نوع تمرین خاص برای یکی از عضلات حاصل می شود، تصوری اشتباه است؛ برای چنین هدفی باید گروهی از عضلاتتان را تقویت کنید. اگر اطراف شکم تان را نیز چربی گرفته باشد، باید ابتدا این چربی‌ها را بسوزانید.

برای این کار، به احتمال زیاد باید از تمرینات هوازی و رژیم غذایی سخت استفاده کنید. با متحول کردن برنامه ورزشی که انجام می دهید، نه تنها می توانید بدن تان را به شکل عدد هفت دربیاورید؛ بلکه به آن دست یافته و می توانید شانه هایی حجیم تر از حد انتظارتان داشته باشید.

شانه‌های عریض

شانه‌ها دارای سه نوع دلتوئید جلویی، میانه و عقبی است، که دلتوئید جلویی بیشترین تأثیر را برای حجیم کردن شانه ها دارد؛ اگر بر روی این دلتوئیدها تمرکز کنید خیلی زود به نتایج دلخواه خود خواهید رسید.

حرکت پرس سینه یا کول هالتر با آرنج‌های کشیده

زمانی که دارید پرس سینه بالای سر انجام می دهید، فشار کافی به دلتوئیدهای میانی تان وارد خواهد آمد؛ نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که زمانی که با دمبل، پرس سینه بالای سر می زنید، قسمت بالایی بازوهای تان به طرفین کشیده شده و در این حالت عضله دلتوئید میانی شما دارای بیشترین انقباض ممکن خواهد شد.

زمانی که پرس سینه آرنولدی یا پرس هالتر را با میله هالتر مقابل صورت تان انجام می دهید، بازوهای تان به جای اینکه به طرفین کشیده شوند به سمت جلو کشیده خواهد شد؛ که این حرکت به آرامی تنش را از دلتوئید میانی جابه جا کرده و به دلتوئید جلویی وارد خواهد نمود.

همچنین بخوانید:  ورزش با دوچرخه ثابت

اشتباه نکنید، پرس آرنولدی هم حرکت فوق العاده‌ای است

پرس با هالتر و پرس با دمبل که میله را پشت سرتان می گیرید تاثیر بهتری بر روی دلتوئیدهای میانی‌تان دارد و بیشتر این عضلات را درگیر خواهد کرد. لازم است بدانید که هر حرکت پرسی که باعث شود بازوهای تان به طرفین کشیده شود، برای رسیدن به هدف تان مناسب خواهد بود؛ زیرا تمامی این نوع حرکات دلتوئیدهای میانی تان را هدف قرار خواهد داد.

تمام نکاتی که در مورد پرس شانه بیان می‌کنیم، در مورد کول هالتر نیز صدق می کند؛ اگر میله را با دستانی نزدیک هم بگیرید، آرنج های تان به سمت جلو آمده و دلتوئید جلویی تان را درگیر خواهد کرد. بهتر است به جای این کار، میله را با دستانی با فاصله از هم بگیرید تا دلتوئید میانی تان درگیر گردد.

بالا بردن شانه را فراموش نکنید

قوانینی که در مورد حرکات چند مفصلی مثل پرس شانه و هالتر صدق می کند، در مورد حرکات تک مفصلی نیز صادق است: قسمت بالای شانه تان باید به سمت بیرون کشیده شود تا دلتوئیدهای میانی نیز درگیر شود.

این ادعا باعث می‌شود تا بسیاری از حرکات باز شدن دست به خارج از بدن، کاندیدای خوبی برای این تمرینات باشند. اما چون احتمال اشتباه در حرکات بالا آوردن جانبی زیاد است، باید توجه بیشتری به شکل انجام حرکت داشته باشید. با آگاهی از این تمرینات فوق العاده و موثر، از همین امروز برای داشتن بدنی جذاب و هفتی‌شکل، برنامه ورزشی شخصی و مرتبط را شروع کنید و تجربه عالی خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:  سفت کردن شکم و باسن با برترین تمرینات ورزشی

 

منبع : fitamin.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا