زیبایی

پاکسازی پوست! چه وقت، چگونه؟

Rate this post

اگرچه استفاده از انواع کرم ها و توصیه های مختلف پزشکی و زیبایی می تواند به شادابی پوست کمک کند اما آنچه در این باره کمی مغفول مانده بی توجهی به پاکسازی پوست است. در واقع تجمع انواع آلاینده های فیزیولوژیکی و محیطی پوست را مستعد بروز جوش، آکنه، تیرگی و… می کند که اگر اصول تمیز کردن پوست به خوبی رعایت شود، شادابی و سلامت آن حفظ می شود.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

با اینکه بعضی افراد تصور می کنند شستشوی پوست برای رفع این آلودگی ها کافی است، باید توجه داشت روش شستشو بسیار مهم است تا از بروز خشکی و تحریک پوست پیشگیری شود. از طرفی هر فردی باید به ساختار و ویژگی های پوست توجه داشته باشد و بهترین حالت را در نظر بگیرد. لطفا با مجله سلامتی سبزینه راه همراه باشید .

 

اصول شستشوی درست پوستاصول شستشوی درست پوست

قبل از استفاده از محلول پاک کننده، صورت را با آب ولرم فراوان کاملا مرطوب کنید. این کار باعث می شود نیاز کمتری به صابون برای شستشوی پوست داشته باشید. البته نباید از صابون دست یا بدن استفاده کرد زیرا پوست صورت حساس تر است و چنین صابونهایی سبب خشکی و تحریک پوست می شوند. و پس از شستشو، به اندازه یک فندق از محلول پاک کننده مناسب با ساختار پوست را روی صورت بزنید و ۳۰ تا ۶۰ ثانیه پوست را به حالت چرخشی ماساژ دهید. اگر صورت آرایش دارد، باید از ماده پاک کننده آرایش به خصوص برای اطراف چشم ها استفاده کنید.

همچنین بخوانید:  هایفوتراپی ؛ بررسی عوارض، مزایا، هزینه و نحوه عملکرد بر صورت و بدن

روغن نارگیل یک پاک کننده عالی برای مواد آرایشی است .

با تمیز شدن اولیه پوست، باید یک لایه برداری ساده اما موثر انجام دهید. مقداری از یک محصول لایه بردار را به حالت چرخشی روی پوست به خصوص خشک و چرب صورت بکشید، البته به آرامی. این کار موجب حذف آلودگی ها و سلولهای مرده پوست می شود و از طرفی مانع انسداد منافذ پوستی و درنتیجه شفافیت و طراوت پوست خواهدشد. سپس با یک حوله تمیز صورت را پاک کنید تا اثری از مواد روی پوست باقی نماند.

و در نهایت صورت را با کرم مرطوب کننده ماساژ دهید و اگر قصد بیرون رفتن از منزل را دارید کرم ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید.

پوست خشک را باید کمتر شست؛ روزی یک بار کافی است .

شستشوی بیش از یک بار در روز، پوست خشک را مستعد پوسته شدن می کند. این کار باید شب ها انجام شود و صبح ها فقط آبکشی با آب ولرم یا استفاده از دستمال خیس کافی است.

استفاده از کرم مرطوب کننده نیز هرگز نباید فراموش شود. محلول های پاک کننده و لایه بردار باید متناسب با این حالت پوست انتخاب شود. افراد با پوست خشک می توانند پس از مرطوب کردن پوست مقداری روغن نارگیل، زیتون و … را روی پوست ماساژ دهند سپس صورت را با آب ولرم بشویند. شستشو با آب گرم برای این پوست ها توصیه نمی شود زیرا خشکی را تشدید می کند. هنگام خشک کردن نیز حوله نرم را به آرامی روی صورت بکشید و سپس پوست را با کرم با قدرت مرطوب کنندگی بالا ماساژ دهید.

همچنین بخوانید:  ۶ نکته زیبایی از زبان آرایشگران

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست تنها مختص استفاده از مواد آرایشی نیست.

بعضی خانم ها تصور می کنند اگر از لوازم آرایشی استفاده نکنند، نیازی به انجام پاکسازی پوست نیست. این باور کامل اشتباه است زیرا پوست دائم با گردوغبار و آلایندگی های جوی در تماس است که پاک نشدن آنها از روی صورت موجب مسدود شدن منافذ پوست، بروز جوش و تیرگی می شود. همچنین پاکسازی در شب به تنهایی کافی نیست و صبح ها نیز باید انجام شود. این توصیه به این دلیل است که پوست در طول شب نفس می کشد و سموم و دیگر آلودگی های فیزیولوژیک را دفع می کند و آلودگی های رختخواب و ترشحات گوش نیز روی پوست جمع می شوند.

از همین رو، شستشوی درست و پاکسازی پوست اولین اقدام زیبایی پس از بیدار شدن از خواب خواهد بود.

پاکسازی پوست

توصیه هایی که نباید فراموش کنید.

هرگز محلول پاک کننده آرایش را بدون پاک کردن مواد آرایشی روی صورت نکشید. دستمال یا حوله ای که پوست را تمیز کرده اید قبل از شستشو مجدد استفاده نکنید. و صورت را بیش از حد معمول نشویید زیرا چربی طبیعی پوست از بین می رود. افرادی که پوست حساسی دارند قبل از مصرف هر نوع محصول زیبایی، کمی از آن را روی پوست دست امتحان کنند و در صورتی که پوست دچار قرمزی و تحریک نشد از آن استفاده کنند.

شستشو و پاکسازی پوست

سخن پایانی

شستشو و پاکسازی پوست موجب اکسیژن رسانی به پوست می شود. همچنین بروز چین و چروک را به تاخیر می اندازد و به بهبود جوش، آکنه و رفع دانه های سیاه کمک می کند. رعایت این اصل زیبایی، شادابی و شفافیت پوست را در پی دارد و تاثیر مواد آرایشی را بهبود می بخشد.

همچنین بخوانید:  اسفناج چگونه می تواند تناسب اندام و قدرت عضلانی شما را افزایش دهد؟!

از ماسک سیاه، ماسک های خانگی، همچنین ماسک های گیاهی و میوه ای هم می توانید استفاده کنید .

 

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا