تغذیه سالم

چاقی صورت ، معجزه چاقی صورت را بشناسید

Rate this post

چاقی صورت و پر کردن گونه‌ها هر چهره‌ای را جوان‌ و جذاب‌تر می‌کند. درحالی‌که گونه‌های آویزان و به‌اصطلاح لپ‌های شل و افتاده، نشان‌دهنده‌ی پیری و وضعیت بد سلامت بدن هستند. روش‌های مختلفی برای چاقی صورت و برجسته کردن گونه‌ها مانند تزریق چربی یا ژل فیلر volume وجود دارد، اما با روش‌های طبیعی هم می‌توان گونه‌های پُر و برجسته و صورتی چاق داشت. بهترین راه برای چاقی صورت، خوردن مواد غذایی مقوی، مکمل‌ها، ویتامین‌ها، ورزش و یا رژیم‌های غذایی است.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد لاغر یا دارای رژیم لاغری نگران آن هستند، لاغر و استخوانی بودن صورتشان است. به‌ویژه افرادی که در حال کاهش وزن سریع هستند، مرتب به دنبال راهی برای چاقی صورت خود می‌گردند. ناگفته نماند که برخی از شرکت‌ها بانام‌های تجاری مختلف قرص چاقی صورت تبلیغ می‌کنند که باید عوارض ناشی از استفاده این قرص‌ها را هم مدنظر داشت.

چاقی صورت

برای چاقی صورت یک سری روش‌های طبیعی وجود دارد که در مقابل طب مدرن که شامل تزریق ژل و بوتاکس است، روش بهتری است. چاق شدن صورت با ترفندهای طبیعی شامل:

  1. چاقی صورت با ورزش: ورزش صورت یا یوگای صورت، به عضلات صورت فرم می‌دهد و چهره را جوان‌تر می‌کند.
  2. ماساژ دادن گونه‌ها: گونه‌های خود را ماساژ دهید تا پوست شما برجسته و روشن‌شده و چاقی صورت نمایان‌تر شود.
  3. چاقی صورت با استفاده از روغن: ماساژ گونه‌ و پوست با برخی از روغن‌ها، باعث مرطوب و سالم نگه‌داشتن آن می‌شود و گونه‌ها را نیز پُرتر نشان می‌دهد. روغن‌ها دارای خواص متفاوتی هستند مثلاً:
چاقی صورت ، معجزه چاقی صورت را بشناسید
  • روغن بادام: دارای خاصیت نرم‌کننده و اسکلروزانت است و رنگ پوست را بهبود می‌دهد.
  • روغن آووکادو: برای پوست‌های خشک مفید است.
  • روغن نارگیل: پوست را از اشعه‌ی خورشید در امان نگه می‌دارد.
  • روغن درخت قلم: این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی هست.
  • چاقی صورت با گلیسیرین و گلاب: ترکیب این دو پوست را شاداب کرده و به چاقی صورت کمک می‌کند.

ویتامین چاق کننده صورت

ویتامین چاق کننده صورت

یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که برای هرکسی پیش می‌آید این است که ویتامین چاق کننده صورت چیست؟ باید گفت مصرف ویتامین برای چاقی صورت و تنظیم متابولیسم بسیار ضروری است و با مصرف برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانید اندام متناسب و صورتی چاق و پر داشته باشید. در میان ویتامین‌های ضروری بدن انواعی از ویتامین چاق کننده صورت صورت شامل:

  1. کلسیم: برای داشتن صورتی چاق بهتر است در برنامه‌ی رژیم غذایی خود از خوراکی‌هایی استفاده کنید که دارای کلسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها باشند؛ زیرا کلسیم و چاقی صورت با یکدیگر در ارتباط هستند. مکمل کلسیم از ضعیف شدن ماهیچه‌های صورت جلوگیری می‌کند و با کمک کردن به ساخت استخوان باعث چاق شدن صورت می‌شود.
  2. ویتامین ای: ویتامین ای جزو بهترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت است که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید و مؤثر هست. این ویتامین در انواع غذاها و روغن‌ها یافت می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید از عوارض احتمالی این قرص‌ها جلوگیری کنید بهتر است از روغن آن به‌صورت ماساژ روی پوست استفاده کنید
  3. ویتامین‌های گروه B: این ویتامین‌ها نقش مهمی در بدن ایفا می‌کنند و برای بدن بسیار ضروری هستند. این ویتامین‌ها مقدار کربوهیدرات، چربی‌ها، پروتئین‌ها را برای تأمین انرژی در بدن ذخیره می‌کنند، درواقع میزان انرژی مصرفی ما توسط این ویتامین‌ها ذخیره می‌شود.
  4. منیزیم: منیزیم هم یکی از بهترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت است. استفاده از این ویتامین باعث می‌شود تا مقدار، قند خون و فشارخون کنترل شود و همچنین استخوان‌ها را قوی‌تر و مستحکم‌تر کند و باعث تقویت سیستم ایمنی شود. می‌توان با خوردن، آجیل، دانه‌ها، حبوبات و میوه و سبزی، منیزیم موردنیاز بدن خود را تأمین کرده و به چاقی صورت خود کمک کنید.
  5. آهن: بدن برای رشد و متابولیسم سالم، عملکرد صحیح سلول و ایجاد برخی از هورمون‌ها به آهن نیاز دارد. آهن برای حمل اکسیژن در سلول‌های قرمز و گلبول‌های قرمز خون به عضلات و بافت‌های بدن نقش ضروری دارد؛ بنابراین اگر سطح آهن پایین باشد، اکسیژن کافی به عضلات و ماهیچه‌ها نرسیده و متابولیسم بدن مختل می‌شود.
همچنین بخوانید:  معرفی کامل غذاهای پروتئینی برای لاغری

معجزه چاقی صورت

معجزه چاقی صورت

هرچند امروزه در طب نوین روش‌هایی مانند تزریق ژل و بوتاکس براي چاقی صورت و زيبايي آن موجود است ولی افراد همیشه به دنبال یک معجزه چاقی صورت بوده و هستند و بهترین روش را می‌توان در طب سنتی پیدا کرد. به توصیه کارشناسان تغذیه استفاده از چندین ماده خوراکی و ماسک می‌تواند معجزه چاقی صورت باشد.

  1.  معجزه چاقی صورت با معجون خیار و گلابی: خیار به علت بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب به‌حساب می‌روند که خواص بسياري براي لطیف سازی پوست و آب‌رسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد. استفاده موضعی و خوراکي از خیار می‌تواند به بهبود آب‌رسانی سلول‌های پوستی کمک کند. ترکیب این دو میوه می‌تواند در عرض 2 هفته با آب‌رسانی به سلول‌های پوست و افزایش آب میان بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورتتان کمک کنید.
  2. چاقی صورت با شیر خشک: به دلیل وجود اقسام ویتامین‌ها و ماده‌های مقوی مؤثر در شیر خشک، در حجیم کردن و چاقی صورت تأثیر زیادی دارد. علاوه بر استفاده روزانه آن، می‌توان با پودر شیر، ماسک تهیه نموده و به پوست صورت خویش بزنید تا شاهد نتیجه قابل‌توجه آن باشید.
  3. سیب‌زمینی: سیب‌زمینی به دلیل داشتن خواص زیاد به‌عنوان یک معجزه چاقی صورت نام‌برده شده زیرا سیب‌زمینی پخته‌شده و یا آب پز در چاقی صورت بسیار تأثیر دارد. سیب‌زمینی برای چاق شدن صورت بسیار مفید است. حتی در ماسک‌های ارگانیک صورت، کاربرد زیادی دارد. مخصوصاً که پف‌های زیر چشم و سیاهی را برطرف می‌کند.
  4. مایعات: مایعات برای داشتن صورت چاق بسیار اهمیت دارد. در طول روز حتماً مایعات زیادی بنوشید. ازجمله آب و سایر آب‌میوه که شاید بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه هم برای لطافت بخشیدن به پوست و چاقی صورت هست.
  5. ماسک: برای داشتن صورتی چاق می‌توان از ماسک‌های گیاهی بی‌شماری استفاده کرد. ازجمله: بلوبری، عسل، آلوورا، گلیسیرین و گلاب، روغن‌زیتون، شیر، شیر و عسل، شی باتر و جوانه گندم.
همچنین بخوانید:  خواص توت فرنگی ، مربای توت فرنگی چه خواصی دارد؟!

چاق شدن صورت

زنجبیل برای چاقی صورت

وقتی آب‌رسانی به پوست صورت کاهش می‌یابد، صورت لاغر و پیرتر به نظر می‌رسد. طبیعی است که با افزایش سن، از شادابی و سفتی پوست خبری نیست. برای چاق شدن صورت، بدن به آب‌رسانی و ایجاد گردش خون مناسب نیازمند است که مواد گیاهی همچون زنجبیل می‌تواند نقش بسیار خوبی در جوان‌سازی و چاقی صورتتان داشته باشد. کلاژن ماده ایست در پوست که سفتی و قوام صورت را تضمین می‌کند و اگر به دلایل مختلف ریزش کند. شادابی و جوانی پوست کاهش می‌یابد. زنجبیل برای چاقی صورت مفید است؛ چون با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های خاص خودش به پوست صورت در ساختن و حفظ کلاژن کمک شایانی خواهد کرد و باعث دفع سموم بدن می‌شود و خواص ضد پیری دارد.

زنجبیل علاوه بر جوان‌سازی پوست تأثیر بسزایی در درمان جوش و آکنه هم دارد. کاری که زنجبیل برای چاقی صورت انجام می‌دهد باعث بهبود جریان خون می‌شود و اکسیژن کافی به پوست را تأمین خواهد کرد. از سوی دیگر خواص آنتی‌اکسیدانی زنجبیل از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد روی پوست جلوگیری کرده و الاستیک پوست را بهبود می‌بخشد. گیاه و یا پودر زنجبیل می‌تواند به‌سرعت چین‌وچروک پوست را برطرف کند و شما را از پیری پوست در امان نگه دارد. امروزه در بسیاری از غذاهای ایرانی از پودر زنجبیل به‌عنوان ادویه بهره می‌برند که این امر بسیار مفید است. زنجبیل از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. اگر روزی سه بار زنجبیل را روی پوست خود قرار دهید به شما قول خواهیم داد که پوستی جوان، زیبا، شاداب و شفاف خواهید داشت. می‌توان از ماسک زنجبیل و عسل و ماسک پودر زنجبیل هم برای چاقی صورت استفاده کرد.

همچنین بخوانید:  خواص انجیر ، از خواص انجیر تازه تا خواص برگ انجیر!

بهترین ویتامین برای چاقی صورت

پیاز برای چاقی صورت

پیاز هم مانند سیر بر فعالیت ۲ نوع آنزیم که سبب ایجاد التهاب و تحریک‌پذیری پوست می‌شود، تأثیر گذاشته و با کاهش یا متوقف کردن فعالیت این دو آنزیم می‌تواند پوستی زیبا و بدون چین‌وچروک به ما هدیه دهد. پیاز برای چاقی صورت توصیه می‌شود چون علاوه بر دارا بودن ویتامین C و آنتی‌اکسیدان، حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضدالتهابی دارد و موجب تقویت کلاژن سازی در پوست شده و درنتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و آن را سفت و چاق می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های پیاز به جنگ چین‌وچروک می‌روند. یکی از خواص پیاز، خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پیاز با رادیکال‌های آزادی که باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شوند مقابله کرده و پوست شما را از چین‌وچروک محافظت می‌کنند.

پیاز علاوه بر چاقی صورت، لایه‌بردار نیز هست. عصاره پیاز چون دارای اسیدهای گیاهی است روی پوست می‌تواند پیلینگ مناسب انجام دهد، یعنی باعث ریزش و رفع لایه سلول‌های مرده و کراتینی پوست شود و این فعالیت، شادابی پوست را فراهم می‌آورد. پیاز دارای مزایای ضد پیری فراوان است. ویتامین‌های A، C و E که آنتی‌اکسیدان هستند در مقابل آسیب‌های ناشی از اشعه‌ی مضر UV از پوست محافظت می‌کنند و از آسیب رادیکال‌های آزاد که باعث ایجاد پیری زودرس پوست می‌شوند، جلوگیری می‌کنند. از سوی دیگر، ویتامین‌ها و گوگرد، از پوست شما مراقبت می‌کنند و به آن نرمی و شادابی می‌دهند. ماساژ دادن پوست با آب تازه‌ی پیاز کمک می‌کند تا گردش خون افزایش یابد و ظاهر کلی پوست شما را با به نمایش گذاشتن ظاهری جوان‌تر و درخشان‌تر بهبود می‌دهد.

چاق شدن صورت و زیر چشم

یکی از خواص رژیم لاغری اصولی، عدم لاغری سریع است که به پوست کمک می‌کند، به مرور به حالت عادی بازگردد و نیاز به جراحی را به حداقل می‌رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا