ورزش

چرا با گینر وزن نمیگیریم ؟ نحوه وزن گیری با پودر گینر

Rate this post

معمولا به ورزشکارانی که قصد دارند در دوره بدنسازی وزن اضافه کنند، مصرف مکمل گینر توصیه می شود. این مکمل منبع تأمین انرژی و کالری بسیار خوبی به شمار می رود. اما دقت کنید که در زمان خرید گینر، بهترین و با کیفیت ترین محصول را انتخاب کنید تا بتوانید از مصرف آن برای افزایش وزن نتیجه بگیرید.

با وجود اثرگذاری بالای گینر در افزایش وزن، هنوز این سوال که “چرا با گینر وزن نمیگیریم” یک سوال رایج در میان برخی از ورزشکاران است. باسبزینه راه  همراه باشید تا پاسخ این سوال را بگیرید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

هدف از مصرف گینر چیست ؟

گینر مکملی پر کالری است، که حاوی میزان زیادی کربوهیدارت، کمی پروتئین و مقادیری چربی هم هست. البته گینرهای خوب باید دارای آمینواسیدهای ضروری و مقداری ویتامین و مواد معدنی هم باشند تا بتوانند انرژی مورد نیاز بدن را تأمین کنند. گینر به عنوان یک مکمل پر کالری، مخصوص ورزشکارانی است که در وزن گیری مشکل دارند، یا قصد دارند در مدت کوتاه، وزن خود را بالا ببرند. البته مصرف این مکمل می تواند به فرآیند عضله سازی نیز کمک کند.

برای آشنایی بیشتر توصیه می کنیم مقاله نحوه چاقی با گینر را مطالعه نمایید.

همچنین بخوانید:  دوریان یتس (Dorian Yates)؛ مصاحبه با ابر قهرمان بدون حاشیه بدنسازی

دلایل وزن نگرفتن با پودر گینر

خیلی از ورزشکاران هستند که با وجود تهیه بهترین مارک گینر، باز هم در فرآیند وزن گیری دچار مشکل هستند و وزنشان بالا نمی رود. همین موضوع باعث شده تا برخی از ورزشکاران بپرسند که دلیل وزن نگرفتن با پودر گینر چیست ؟

وزن نگرفتن با وجود مصرف گینر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عبارتند از:

  1. مشکلات سلامت مانند کم یا پر کاری تیرئید، مشکلات کبد و معده
  2. عدم تناسب رژیم غذایی با گینر و سیستم ورزش
  3. استفاده از گینرهای تقلبی یا بی کیفیت
  4. استفاده از نوع گینر نامناسب ( برای آشنایی بیشتر مقاله بهترین مارگ گینر برای چاقی چیست ؟ را مطالعه کنید)
  5. مصرف نادرست مکمل گینر با دوز نامناسب
  6. عدم تطابق برنامه ورزشی با دوز گینر
  7. مهلت ندادن به اثرگذاری مکمل (برای مشاهده تأثیرات گینر به ۳ تا ۶ ماه زمان احتیاج است)
  8. قرار نداشتن در دوره وزن گیری

علت عدم تاثیر گینر چیست ؟

در پاسخ به این سوال که “چرا با گینر وزن نمیگیریم“، ابتدا باید با ساز و کار وزن گیری در بدنسازی آشنا باشید. اصولا نسبت میزان دریافت یا سوزاندن کالری در بدن، روند افزایش یا کاهش وزن را تعیین می کند. به صورت کلی دو دلیل اصلی برای عدم اثرگذاری مکمل گینر وجود دارد:

۱- عدم دریافت کالری کافی

کسانی که حتی با وجود مصرف گینر وزن نمی گیرند، به دلیل آن است که بدن آنها به اندازه کافی کالری دریافت نمی کند. به همین دلیل باید حتما کالری دریافتی خود را بیشتر کنند. البته تیپ بدنی فرد هم در این موضوع بی تأثیر نیست. به عنوان مثال، افرادی با تیپ بدنی اکتومورف (سوخت و ساز بالای بدن) باید کربوهیدارت و کالری بیشتری دریافت کنند تا بتوانند وزن بگیرند.

همچنین بخوانید:  تمرینات تقویت میان تنه و باریک کردن این عضلات

در این شرایط بهتر است به سراغ مکمل هایی بروید که دارای وزن بیشتری بوده و زمان مصرف را برای شما طولانی تر خواهند کرد ، به طور مثال خرید گینر ۲ کیلویی میتوانید یکی از گزینه های مناسب تر از وزن های ۱۰۰۰ گرمی باشد !

۲- استپ وزنی

از طرف دیگر گاهی از اوقات بدنسازان دچار استپ وزنی می شوند. به معنای این که خود بدن به صورت اتوماتیک جلوی بالا رفتن وزن را می گیرد. این اتفاق معمولا ممکن است ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از مصرف اولین دوره رخ دهد. در اینصورت هم تنها راهکار شما برای ادامه فرآیند افزایش وزن، زیادتر کردن میزان کالری ورودی به بدن خواهد بود.

اما به یاد داشته باشید که برای افزایش کالری، بدون مشورت با مربی یا پزشک متخصص، دوز گینر را افزایش ندهید. برای آشنایی بیشتر بهتر است مقاله عوارض گینر کدامند را مطالعه کنید.

چگونه تاثیر مکمل گینر را در زمان تمرین بیشتر کنیم ؟

برای اینکه بتوانید اثرگذاری مکمل گینر را در افزایش وزن بیشتر کنید، باید به شیوه صحیح آن را مصرف نمایید. دوز و زمان مصرف گینر می تواند تأثیرات زیادی روی نتیجه گرفتن از آن داشته باشد.

  1. دوز صحیح مکمل گینر، به صورت میانگین در روز ۱ الی ۲ اسکوپ است. یعنی بین ۳۵ تا ۷۰ گرم. البته شرایط فیزیکی شما و نظر مربی در تعیین دوز مناسب بسیار مهم است.
  2. بهترین زمان مصرف گینر هم صبح ها، نیم ساعت قبل از تمرین، بلافاصله بعد از تمرین و شب قبل از خواب است.
  3. همچنین برای گرفتن نتیجه بهتر از این مکمل، بهتر است به جای آب، آن را در شیر حل کنید تا در کنار کربوهیدرات، دوز پروتئین ورودی به بدن را هم افزایش دهید.
  4. علاوه بر آن، می توانید با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و پر کربوهیدارت، اثرات مکمل گینر را زیادتر کنید.
همچنین بخوانید:  حجیم کردن بازوها با سوپرست انفجاری آرنولد

پیشنهاد می شود مقاله آموزشی مصرف گینر بدون ورزش را مطالعه کنید تا با نحوه حجم گیری در زمان مصرف این مکمل بدون تمرین نیز آگاهی کامل را داشته باشید.

مصرف گینر برای چه افرادی مناسب است؟

خیلی از بدنسازان هستند که اصولا نیازی به مصرف گینر ندارند. پس در جواب این سوال که ” چرا با گینر وزن نمیگیریم“، باید به برخی از افراد گفت:  چون این مکمل مناسب شرایط شما نیست. اصولا گینر بیشتر به افراد زیر کمک می کند:

  1. کسانی که اشتهای کافی برای خوردن غذا ندارند
  2. افرادی که میزان مصرف کربوهیدارتشان در روز بسیار پایین است
  3. ورزشکاران مبتدی که دچار لاغری و کمبود وزن هستند
  4. افراد پر مشغله ای که نمی توانند رژیم غذایی منظمی را رعایت کنند
  5. افرادی که به سختی وزن می گیرند
  6. کسانی که اصولا کم غذا می خورند.

برای آشنایی بیشتر با مزیت ها و کاربرد های مکمل های بدنسازی، مخصوصا مکمل گینر، بهتر است سری به مقالات مجله سبزینه راه بزنید.

جمع بندی

چرا با گینر وزن نمیگیریم ؟ پاسخ های زیادی برای این پرسش وجود دارند که در بالا به آنها اشاره کردیم. اصولا اگر به شکل صحیح از گینر استفاده کنید، یک محصول اصلی و با کیفیت تهیه نمایید و کمی هم صبر داشته باشید، قطعا می توانید از مکمل گینر برای افزایش وزن خود نتیجه بگیرید.

 

منبع : banidaroo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا