روانشناسی

چرا شوهرم به زنان دیگر توجه می کند؟ چطور برخورد کنم؟

Rate this post

مسلما هیچ زنی دوست ندارد عشق زندگی اش در کنار او راه برود و به زنان دیگر توجه کند یا از زیبایی آنها در جلوی همسرش تعریف و تمجید کند. هر زنی دوست دارد برای شریک زندگی اش تک باشد.

مردها به هیچ وجه نمی توانند از تحسین کردن زیبایی زنان خودداری کنند. اما آیا انجام اینکار وقتی پیش همسر یا معشوقه شان هستند درست است؟

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

آقایان به صورت متوسط در طول ۲۴ ساعات حدود ۴۳ دقیقه به ۱۰ زن متفاوت خیره می شوند. این میزان مساوی با ۲۵۹ ساعت یا حدود ۱۱ روز در طول یک سال می باشد.

این مقدار در یک بازه زمانی ۳۲ ساله یعنی از ۱۸ سالگی تا ۵۰ سالگی برابر با ۱۱ ماه و ۱۱ روز است. در این مقاله از مجله سبزینه راه، علل روانی این موضوع و نوع برخورد مناسب با این مسئله را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

مجله سلامت مردان اخیراً رای گیری در این مورد انجام داده است:

– ۵۳ درصد گفتند که اگر موردی باشد حتماً نگاه می کنند.

– ۲۸ درصد گفتند فقط در موارد بسیار خاص و حتماً با داشتن عینک آفتابی این کار را می کنند.

– ۱۹ درصد گفتند که هیچوقت اینکار را نمی کنند چون نمی خواهند همسرشان از دست آنها ناراحت شود.

اما برای یک لحظه فکر کنید، زنان نیز از نگاه کردن به مردان بدشان نمی آید. به طور مثال آن ۷ خانم پرستار که همگی به علت نگاه کردن به پرونده پزشکی آقای جورج کلونی از کار بی کار شدند فقط و فقط به خاطر مسائل پزشکی این کار را انجام نداده بودند.

واقعیت این است که مردها نگاه می کنند و زن ها هم نگاه می کنند. بیولوژی طوری ما را برنامه ریزی کرده است که به دنبال جفتی مناسب خودمان باشیم و کره چشم ما یکی از ابزارهایی است که همه ما برای خرید از آن استفاده می کنیم.

همچنین بخوانید:  مدیتیشن برای کاهش استرس و اضطراب

اکثریت خانم ها و آقایون می توانند خیال پردازی بصری را از واقعیت متمایز کنند.

در مورد مردها می توانیم بگوییم که بسیاری از مردها اگر وقتی با همسرشان هستند به زنان دیگر نگاه می کنند اصلاً قصد بی احترامی و توهین به او را ندارند.

بسیاری از مردها اندام خانم ها را زیباترین دیدنی های دنیا می دانند، در مورد آبشار نیاگارا هم همین فکر را می کنند اما لزومی ندارد که تا آنجا بروند!

علت چشم چرانی مردها چیست؟

زمانی که موضوع چشم چرانی همسر مطرح است، دو مسئله مطرح می شود:

یکی بی اهمیت بودن رفتار و طبیعی بودن آن در مردان

و دیگری احساس آزردگی و بی احترامی از سوی زن که به رابطه آسیب می زند.

برخی از افراد حتی معتقد هستند که چشم چرانی همسر نشانه ای از خیانت است. اینکه کدام یک از این موارد درست است، به شما، نیازهایتان و مرزهای شخصیتی شما بستگی دارد.

در نظر بسیاری از خانم ها، چشم چرانی همسر این طور توصیف می شود:

  • نشانه ای از عدم احترام
  • بی توجهی به وجود همسر
  • رفتاری آزاردهنده
  • مخرب برای رابطه زناشویی
  • و یکی از اولین نشانه های خیانت است که فرد در آن به دنبال رابطه دیگری می گردد.

از نقطه نظر روانشناسی، تمام انسان ها تا حدی به تماشای بدن دیگران علاقه دارند. اما رفتارهای مداوم و واضح یک همسر چشم چران می تواند موجب تحریک حسادت و خشم همسر شود، به حدی که خود را ناکافی می بیند و رابطه اش را در خطر ارزیابی می کند.

از طرف دیگر، چنین مردانی اغلب ادعا می کنند که چشم چرانی رفتاری عادی در مردان است و یک نگاه کوتاه جای نگرانی نیست.

شاید تا به حال، چنین جملاتی را از سوی همسر خود شنیده باشید:

  • نگاه کردن به یک فرد جذاب یک رفتار فیزیولوژیک طبیعی است.
  • فردی که به دیگران نگاه می کند تنها زیبایی را ستایش می کند.
  • مگر با نگاه کردن چه اتفاقی می افتد یا چه کاری از من برمی آید؟

آیا تعریف شما از همسر چشم چران غلط نیست؟

تعریف چشم چرانی از منظر هر کس متفاوت است. شاید آنچه از نظر شما چشم چرانی است در واقع رفتاری طبیعی از تعامل در جامعه در یک شهر یا فرهنگ خاص باشد.

در ابتدا بهتر است مسائل فرهنگی و قومی را در نظر بگیرید. آیا شما و همسرتان از دو فرهنگ متفاوت هستید؟

در برخی فرهنگ ها، حتی نگاه کردن مرد و زن به صورت یکدیگر در هنگام حرف زدن نیز چشم چرانی تلقی می شود، در حالی که این رفتار در دیگر شهرها نشانه توجه و رفتار اجتماعی است. توجه

بنابراین، شاید بهتر باشد یک بار دیگر تعریف چشم چرانی را مرور کنید و دنیا را از منظر باورهای همسرتان ببینید.

همچنین بخوانید:  سندروم خستگی مزمن چیست؟

دلایل روانی توجه مرد به زنان

توجه و نگاه مردان به زنان دیگر و مقایسه کردن شما با آن ها دلایل زیادی دارد که در این مطلب در مورد این موارد به طور کامل صحبت خواهیم کرد.

۱. تقصیر را به گردن مغزمان بیندازید!

دانشمندان می‌گویند که بزرگ‌ترین تفاوت میان‌ مغز مردان و زنان در این است که قسمتی که مسئولیت اشتیاق جنسی را در مغز به عهده دارد، در مغز مردان ۲.۵ برابر بزرگ‌تر از مغز زنان است.

مردان به‌طور کاملاً ناخواسته دوست دارند که تمام زن‌های اطرافشان را نظاره کنند.

۲. هورمون تستوسترون هم نقش مهمی در این مسئله ایفا می‌کند

ترشح هورمون تستوسترون که یک هورمون افزایش میل جنسی است در مردان شش برابر بیشتر از زنان است.

محققین دانشگاه کلمبیا دریافتند که هورمون تستوسترون در مغز باعث کاهش کنترل بر وسوسه می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر بیشتر مردان حتی قبل از اینکه بتوانند فکر کنند، نگاه می‌کنند. توجه

۳. ما موجودات نظاره‌گری هستیم!

تحقیقات نشان داده‌اند که زن‌ها دوست دارند که جذب چهره‌های آشنا شوند و این در حالی است که مردان ترجیح می‌دهند به زنانی نگاه کنند که تابه‌حال ندیده‌اند و برایشان جدید هستند.

زنان چطور برخورد کنند؟

منتظر آینده باشید

یک رفتار زمانی قابل بررسی و مجازات است که تکرار شود. اگر تنها یک بار احساس کردید که همسرتان با نگاهی که از نظر شما ناپسند است به فرد دیگری چشم دوخته، در موردش قضاوت نکنید.

اما ممکن است این توصیه شما را به دام دیگری بیندازد، پس مراقب باشید!

افرادی که برای نخستین بار با چنین رفتاری از سوی همسرشان روبه رو می شوند، ابتدا دچار تردید می شوند و برای اینکه تردید شان به یقین تبدیل شود، هر نگاه و رفتار همسرشان را زیر ذره بین قرار می دهند و نسبت به او حساس می شوند.

باید بدانید این حساسیت ها به رفع مشکل کمک نخواهد کرد بلکه باعث اضطراب بیشتر و گاهی بیماری وسواس و بدبینی می شود.

این رفتار ها نه تنها به خود شما آسیب می زند بلکه طرف مقابل تان را هم دچار تنش می کند و ممکن است که در آینده این تنش به تکرار رفتار ناشایست تبدیل شود.

ببینید این فکر از علاقه ی زیاد نشات نگرفته؟

گاهی علاقه و عشق شدید زن و شوهر به همدیگر، عاملی می شود برای سوءظن.

مثلاً چون زن همسرش را خیلی دوست دارد و او را تنها متعلق به خود می داند، از این که با دیگری صحبت کند، عذاب می کشد و یا مانع فعالیت های اجتماعی او می شود.

در واقع، به نوعی سرکوب کردن حس اعتماد و استقلال در شخصیت مرد صورت می گیرد.

همچنین بخوانید:  راهکارهایی برای بهبود بعد از جدایی و طلاق

اینجاست که اگر مرد در نوع سلیقه، رفتار و گفتار در خانه و در اجتماع، مطابق خواسته همسرش عمل نکند، بدگمانی و سوءظن میان آن دو را در پی خواهد داشت. توجه

آسمان و ریسمان نبافید

اگر واقعا یقین پیدا کردید که همسرتان به شکلی متفاوت به زنان دیگر نگاه می کند، زیاده روی نکنید و این رفتار او را به دیگر جنبه های زندگی تان تعمیم ندهید.

مثلا هرگز نگویید او به زنان دیگر نگاه می کند، پس مرا دوست ندارد یا اینکه او به دیگران نگاه می کند، پس حتما رفتار های نادرست دیگری را هم انجام می دهد که من از آنها بی خبرم.

درصورت مشاهده چنین رفتاری، سعی کنید بیشتر از قبل مدیریت زندگی تان را به دست بگیرید و نگذارید این رفتار همسرتان دیگر حوزه های زندگی تان را هم به خود درگیر کند.

اگر می خواهید همسرتان با شما همراه شود و بیشتر برای دوام زندگی مشترک تان تلاش کند، انتظارات تان را در محدوده شرع و عرف با او در میان بگذارید

قانون های تازه وضع کنید

اگر می خواهید همسرتان با شما همراه شود و بیشتر برای دوام زندگی مشترک تان تلاش کند، انتظارات تان را در محدوده شرع و عرف با او در میان بگذارید و اگر بعد از آن رفتارش را انکار کرد، ابتدا این انکار را بپذیرید.

حالا شما هم با او هم کلام شده اید، وقت آن است که مجددا با کمک او چارچوب جدیدی را برای حدود روابطتان تعیین کنید و در مورد شان با او به توافق برسید. توجه

از او بخواهید در آینده به این تفاهمنامه پایبند باشد تا اگر این اصول مشترک را بار دیگر نادیده گرفت، بتوانید برخورد جدی تری را درنظر بگیرید.

عملیات انتحاری ممنوع!

احتمالا بعد از اینکه احساس کردید همسرتان به شکلی متفاوت به زنان دیگر نگاه می کند، دچار خشم زیادی خواهید شد یا احساس ناتوانی خواهید کرد.

اما قبل از نشان دادن هر واکنشی، باید به خود فرصت دهید تا این خشم را مدیریت کنید و تا قبل از آنکه عنان ذهنتان را در دست بگیرید، نباید واکنشی نسبت به رفتار او نشان دهید.

بعد از فروکش کردن هیجان و خشم تان، بار دیگر آن رفتار را بازبینی کنید؛اگر بعد از این بررسی دوباره به این نتیجه رسیدید که رفتار همسرتان صحیح نبوده است، آن را صریحا با او درمیان بگذارید و نگرانی هایتان را به همسرتان بگویید.

بچه بازی نکنید!

هیچ وقت برای انتقام دست به عمل متقابل نزنید یا خشم خود را به صورت یک رفتار منفعلانه (مثلا قهر کردن بدون اینکه دلیلش را به همسرتان بگویید) بیان نکنید. توجه

احتمالا این رفتار های کینه جویانه خشم فرد مقابل را برخواهد انگیخت و موجب رفتار نابخردانه دیگری خواهد شد.

اگر بخواهید برای درس دادن به همسرتان، او را به این شیوه ها مجازات کنید، در نهایت زندگی تان درگیر یک سیکل معیوب عمل و عکس العمل خواهد شد که هیچگاه پایان نمی یابد و تنها به شما و زندگی تان آسیب می زند.

توصیه مهم به آقایان

مطمئن باشید که دلایل علمی این مسئله باز هم از قبح این کار نخواهد کاست.

همسرتان نیاز به توجه شما دارد، پس حداقل برای حفظ رابطه زناشویی تان هم که شده، کمی مراعات کنید و لااقل در حضور همسرتان از چشم چرانی بپرهیزید!

منبع : gazane.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا