روانشناسی

چطور نقطه ضعف های خود را برطرف کنیم؟

Rate this post

هیچکس بی عیب نیست؛ حتی عاقل ترین و موفق ترین مردم نیز نقطه ضعف هایی دارند لکن ما به کناری نشسته ایم و فرض می کنیم که افراد موفق به آسانی به اینجا رسیده اند، اما این امر به هیچ وجه حقیقت ندارد، در واقع این گونه افراد موفق خیلی بیشتر از ما تلاش کرده اند و تا زمانی که به موفقیت دست نیافتند دست از تلاش بر نداشتند.

در این مقاله از مجله سبزینه راه، ۸ روشی که بر اساس آن افراد موفق با نقطه ضعف های خود مقابله می کنند ارائه شده است. با ما همراه باشید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

۱- تمرکز بر اینکه به چه چیزهایی علاقه مند هستید

اگر شما مشغول به کاری هستید که بدان علاقه ای ندارید و فقط کار خود را برای کسب درآمد انجام می دهید نه چیز دیگر، باید بدانید که هرگز عملکرد و بهره وری شما از حد متوسط فراتر نخواهد رفت.

این امر قطعا به عنوان یکی از نقطه ضعف های شما منعکس می شود، زیرا ذهن شما هرگز نمی تواند در این کار به خوبی عمل کند.

در عوض، باید بدین امر بیاندیشید که در چه کاری می توانید عملکرد بهتری داشته باشید.

هنگامی که شما با سختی و تلاش فراوان بالاخره کاری را پیدا می کنید که در آن از هر جهت استعداد بیشتری دارید قطعا بازده کاری شما نیز بالاتر خواهد بود و در مدت کوتاهی می توانید به موفقیت چشمگیری دست یابید.

همچنین بخوانید:  آزمون آنلاین تعیین سطح اعتماد به نفس

۲- زمان را مدیریت کنید

اغلب افراد سعی می کنند تعداد زیادی از کارها را در یک بازه ی زمانی اندک انجام دهند و یا هیچ کاری انجام ندهند.

خب این روش به هیچ وجه روش خوبی نیست چرا که شما باید برنامه ریزی داشته باشید و ببینید چه کارهایی را می توانید در بازه ی زمانی مشخصی به بهترین وجه ممکن انجام دهید.

اگر می خواهید همواره در کارهایتان چه مسائل کاری باشد چه زندگی شخصی،موفق شوید، سازمان دهی و مدیریت زمان دو مهارت مهم هستند که شما باید در آن ها به مهارت فوق العاده ای دست یابید.

مردم می توانند فقط با مهارت یافتن در مدیریت در زمان، در زمان کمتری کار بیشتری را انجام دهند.

۳- تقویت مهارت های کلیدی

همه ی ما انسان ها مهارت های خاصی داریم که اگر بدان ها بپردازیم می توانیم بازده فوق العاده بالایی داشته باشیم پس چرا راه آسان تر را انتخاب نکنیم و با گام برداشتن در مسیر مورد علاقه مان به موفقیت های چشمگیری دست نیابیم؟.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، افراد هوشمند، وقت و انرژی خود را برای بهبود کاری صرف می کنند که در آن استعداد دارند، اینگونه افراد بر امور مورد علاقه ی خود تمرکز می کنند تا نقاط قوت خود را افزایش دهند.

هنگامی که شما در بهترین حالت خود هستید، هیچ کس حتی متوجه نقاط ضعف هایتان نیز نخواهد شد و این یعنی موفقیت.

 

۴- تنظیم هدف و برنامه

داشتن یک برنامه ی مشخص می تواند نقشه ی راه دقیقی را به شما ارائه کند و به شما نشان دهد که دقیقا در کجای مسیر قرار دارید.

همچنین بخوانید:  ویژگی های مردان جذاب : از نظر خانم ها چه مردهایی جذاب ترند؟

بدون تمرکز و داشتن برنامه، فقط زمان خود را هدر خواهید داد و کورکورانه به سوی هدفی که نمی دانید در کجای مسیر قرار دارد گام خواهید برداشت. بنابراین بهتر است برای آن چه که می خواهید و چگونگی رسیدن به آن برنامه ریزی کنید.

حتی کسی که هم اکنون به قله ی موفقیت دست یافته نیز باید طرح ساده ای برای افزایش موفقیت خود داشته باشد و این یعنی پیشرفت دائمی.

۵- ریسک پذیر باشید

همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که هیچ چیز چالش برانگیزی در زندگی فاقد ریسک نیست. ریسک پذیری بخشی از موفقیت است، و عدم پذیرش آن مساوی با عدم کامیابی و نیل به موفقیت خواهد بود.

یکی از بزرگترین ترس هایی که همه ما با آن مواجه هستیم، هراس از دست دادن چیزهایی است که داریم. همین ترس باعث می شود که ما فرصت های خود را برای دست یابی به موفقیت از دست بدهیم و از گام برداشتن در مسیرهای جدید بهراسیم.

چیزی که موجب می شود افراد موفق با افراد عادی متفاوت باشند، همین اراده و عزم راسخ آن ها در پذیرش ریسک است

۶- اجازه ندهید که شکست ها شما را متوقف سازند

همواره در مسیر موفقیت شکست های کوچکی وجود دارند که اگر می خواهید به موفقیت دست یابید باید پذیرای آن ها باشید.

حتی افراد موفق نیز با شکست های زیادی در زندگی خود مواجه شده اند و چه بسا شکست های آن ها بیشتر از شکست های انسان های عادی بوده باشد لکن این گونه افراد هرگز اجازه نمی دهند که شکست آن ها را از رسیدن به اهدافشان باز دارد.

اجازه ندهید که یک شکست کوچک نحوه ی زندگی شما را تعیین کند؛ همیشه با خود بگویید که این فقط یک لحظه آنی است و من از طریق مبارزه با نقطه ضعف ها و کار بر روی نقاط قوتم بر آن غلبه خواهم کرد.

همچنین بخوانید:  کتامین چیست؟ درمانی جدید برای افسردگی

همه ما در مسیر زندگی شکست خواهیم خورد، و این اتفاق بیش از یک بار رخ خواهد داد، اما تا زمانی که یاد نگیریم بلند شویم و به سرعت مسیر پیشرفت را طی کنیم، هرگز موفق نخواهیم شد.

 

۷- درخواست کمک کنید

ایرادی ندارد که شما بعضی از مواقع از دیگران درخواست کمک کنید. نقطه ضعف

اگر زمانی که نقاط ضعف خود را پیدا کردید نتوانستید به تنهایی آنها را برطرف کنید ، از کسانی که می تواند به شما کمک کنند درخواست کمک کنید.

با کمک آنها و همفکری کردن و استفاده از نظرات و ایده‌هایشان خیلی سریع‌تر می‌توانید مشکل خود را حل کنید.

۸- اطراف خود با چیزهای مثبت پر کنید

بدترین دشمن هر کسی ذهنیت منفی اوست چرا که چنین ذهنیتی – به راحتی می تواند انسان را از پیمودن مسیر باز دارد.

با جلوگیری از تفکر به چیزهای منفی موجود در اطراف و داشتن یک دیدگاه واضح، می توانید هدف خود را بدون هیچ گونه حواس پرتی دنبال کنید.

افرادی که در زندگی خود موفق شده اند نیز در مسیر کامیابی با چیزهای منفی زیادی مواجه گردیده اند، اما این گونه افراد همیشه اعتماد به نفس خود را حفظ می کنند.

اگر اجازه بدهید این افکار منفی شما را احاطه کنند تنها کسی که ضرر خواهد کرد خود شما هستید چرا که همواره در زندگی خود درجا خواهید زد.

بین شخص موفق و کسی که موفق نشده – تفاوت زیادی وجود ندارد – بلکه تنها تفاوت این دو، رویکردی است که در زندگی شان اتخاذ می کنند.

افراد موفق ممکن است همان کارهایی را که ما انجام می دهیم، انجام دهند، اما تمرکز بیشتری بر روی کارهایشان دارند و کارهایشان را با تلاش و همیت بیشتری به انجام می رسانند.

اجازه دهید داستان های موفقیت دیگران به شما انگیزه لازم را بدهد تا ضعف های خود را فراموش کنید و موفق شوید.

منبع : gazane.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا