سبک زندگی

چطور همیشه شاد و خنده رو باشیم

Rate this post

لبخند زدن فواید زیادی دارد باعث می شود جذاب تر به نظر برسید و احساس شادی بیشتر و استرس کمتری داشته باشید.

در حالی که لبخند زدن به راحتی برای برخی افراد به وجود می آید ، برخی دیگر به طور طبیعی شخصیت جدی تری دارند یا ممکن است از لبخند زدن احساس ناخوشایند کنند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید چطور لبخند زدن را یاد بگیرید، در این مقاله راهنمایی های مفیدی را برای شما فراهم کرده ایم.

با خواندن این مطب در مجله  سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

جلوی آینه لبخند بزنید.

اگر فردی نیستید که به طور طبیعی لبخند می زند ، باید به لبخند زدن عادت کنید و یاد بگیرید که چگونه این احساس را به طور طبیعی تری تکرار کنید.

  • هر روز صبح ، سعی کنید به آینه نگاه کنید و به خود لبخند بزنید.
  • به یک اتفاق خوش یا شخصی که دوستش دارید فکر کنید.

یک خاطره شاد و یا چهره شخصی که دوستش دارید را به تصویر بکشید. این تصاویر ذهنی مثبت به طور خودکار روحیه شما را تقویت می کنند و به شما کمک می کند لبخند طبیعی تری داشته باشید. به افکار شاد فکر کنید، سعی کنید افکار منفی را از خود دور کنید و مثبت اندیش باشید.

همچنین بخوانید:  چگونه حس و حال خوبی داشته باشیم؟

 

افراد خنده رو را نگاه کنید

همه حداقل یک نفر را می شناسند که لبخند زدن برای او ساده ترین و طبیعی ترین چیز در جهان است. مدتی را برای برقراری ارتباط با این شخص و داشتن معاشرت با او صرف کنید و مشاهده کنید که چگونه و چه زمانی لبخند می زند.

لبخند به غریبه ها

حتماً شنیده اید که گفته می شود لبخند زدن مسری است. این تئوری را آزمایش کنید و سعی کنید حداقل یکبار در روز به یک غریبه لبخند بزنید.

  • لبخند خود را به عنوان یک عمل خوب یا یک عمل مهربانی تصور کنید که می تواند روز  آن شخص را بهتر کند.

شما یک لحظه خاص را با آن شخص به اشتراک می گذارید .

  • یک ژورنال لبخند نگه دارید.

در طول دو یا سه هفته ، در پایان هر روز چند دقیقه وقت بگذارید تا در مورد هر مطلبی که لبخند زدید توضیح دهید توضیح مختصری بنویسید. با گذشت زمان ، این کار  یک لبخند واقعی را به چهره شما می بخشد.

مواردی که باعث لبخند زدن شما می شود را در زندگی روزمره شناسایی کنید و آن ها را انجام دهید.

یکی دیگر از دلایل عالی برای نگه داشتن ژورنال لبخند این است که وقتی احساس کمبود کردید می توانید به آن نگاه کنید و احساس خوشایندی را یادآوری کنید. اینها شما را تحت الشعاع خود قرار می دهند و به شما کمک می کنند که لبخند بزنید!

کار کردن روی ماهیچه های صورت

شل کردن عضلات صورت با انجام تمریناتی که  ممکن است باعث شود چهره شما به طور طبیعی به لبخند عادت کند

  • لبخند زدن را تقلید کنید تا واقعی شود.

لبخند زدن در ابتدا بدون شک احساس غیر طبیعی و جعلی خواهد بود. اما هرچه بیشتر آن را انجام دهید ، طبیعی تر به نظر می رسد

همچنین بخوانید:  چگونه ساعت درونی بدن را تنظیم کنیم؟

لبخند زدن یک عادت است ، بنابراین اگر آن را به اندازه کافی تکرار کنید ، بدون فکر کردن لبخند خواهید زد که در نهایت همان چیزی است که می خواهید به آن برسید.

به تمام چیزهای خوبی که زندگی ارائه کرده است فکر کنید

برای افکار مزاحم منفی که به ذهنتان می رسد ، یکی از نکات خوب زندگی را یادآوری کنید. دوستان ، خانواده ، ورزش و هر آنچه باعث می شود احساس خوبی داشته باشید

  • موسیقی شاد گوش دهید.

برای داشتن یک زندگی بهتر موسیقی گوش کنید. موسیقی این قدرت را دارد که مردم را متحول کند ، آنها را از مشکلات خود دور کند ، روح آنها را به پرواز درآورد و به آنها آرامش درونی بخشد. فرقی نمی کند چه موسیقی را انتخاب میکنید .

از افراد منفی دوری کنید.

درست مثل اینکه لبخند زدن و خنده امری مسری است ، همچنین پرخاشگری مسری است. به همین دلیل است که باید تلاش کنید تا از افرادی که شایعات پخش می کنند ، برای دیگران مشکل ایجاد می کنند یا دائماً یک نقابی بر روی صورت دارند دوری کنید و در عوض اطراف خود را با افراد خوشحال و مثبت احاطه کنید.

استراحت کنید.

هرچه احساس آرامش بیشتری داشته باشید ، دنیا بهتر به نظر می رسد و لبخند زدن راحت تر خواهد بود. یک سرگرمی آرامش بخش به شما این فرصت را می دهد که مدتی را برای خودتان بگذرانید و بدون فشار در تعامل با دیگران قرار بگیرید. فعالیت هایی مانند یوگا یا قایقرانی و …

همچنین بخوانید:  نشانه های اولیه باهوش بودن نوزاد و کودکان

فعالیت های خودجوش انجام دهید.

زندگی زمانی برای ماجراجویی و استفاده بیشتر از فرصتها است. با انجام کاری خلاق هر چند وقت یک بار هیجان  را به زندگی تزریق کنید. مثل قدم زدن در باران ، طراحی یک شی یا شخصی که توجه شما را جلب می کند یا قرار با دوستان و….

هر روز یک کار خوب انجام دهید.

وقت گذاشتن برای انجام کار خوب باعث می شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید و در عین حال به بهتر شدن دنیا نیز کمک میکند. نیازی به کار بزرگ و عجیبی  نیست می توانید یک کمک مالی کوچک به امور خیریه کنید ، درب آسانسور را برای کسی نگه دارید ، کسی را به یک قهوه مهمان کنید هر چیزی که روز شخص دیگری را کمی  زیبا تر کند. لبخند قدردانی او باعث می شود که شما در تمام طول روز دلگرم باشید

  • برای خنده وقت بگذارید.

می گویند خنده بر هر درد بی درمان دواست با تماشای یک فیلم خنده دار ، خواندن طنز روزنامه یا گذران وقت با یک دوست، دوز روزانه خود را دریافت کنید. خندیدن اندورفین ها را آزاد می کند که به طور خودکار باعث می شود احساس خوشبختی بیشتری داشته باشید و به همین دلیل مستعد لبخند زدن هستید

  • اطراف خود را با خانواده و دوستان احاطه کنید.

گذراندن وقت با عزیزان یک روش عالی برای تقویت سلامت و شادی است. مطمئناً ، آنها ممکن است بعضی وقت ها شما را دیوانه کنند ، اما شما نیاز دارید برای افرادی که دوستشان دارید وقت بگذارید  از آنها لذت ببرید و قدردانی کنید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید ، پیدا کردن انگیزه لبخند هرگز سخت نخواهد بود.

 

منبع : idehalmag.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا