زیبایی

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

Rate this post

آیا از موهای مجعد یا موج‌دار که خشک، آسیب‌دیده، وز یا غیر‌قابل‌کنترل هستند رنج می‌برید؟ آیا آماده هستید تا چیز جدیدی را امتحان کنید؟ آیا می‌‌خواهید بدانید چگونه موهای نرم و ابریشمی داشته باشید؟

روش دختر مو فرفری (که به عنوان “no-poo” یا روش CG نیز شناخته می‌شود) بر اساس کتاب “دختر فرفری” نوشته لورین ماسی است. نام مستعار “no-poo” به عدم استفاده از شامپو سولفات اشاره دارد، زیرا سولفات‌ها تمایل دارند که روغن طبیعی مو را از بین ببرند. هنگامی که سولفات را حذف کنید، موهای شما می‌توانند رطوبت طبیعی خود را حفظ کنند.

این مقاله حاوی دستورالعمل‌های اساسی برای پیروی از قوانین اصلی روش دختر مو فرفری (بدون سیلیکون، بدون سولفات/شامپو، بدون حرارت) و همچنین نحوه پیروی از یک روال خوب برای موهای فرفری است تا پتانسیل فرهای خود را به حداکثر برسانید. مانند بسیاری از روش‌های زیبایی، نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما این روش ممکن است برای شما مفید باشد. بنابراین، با موخوره خداحافظی کنید و به فرهای نرم و سالم، سلام کنید!

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

چیزهایی که باید بدانید

  • قبل از اینکه روش دختر مو فرفری را شروع کنید، انتهای آسیب دیده یا شکاف خورده را بچینید و نرم کننده‌ها و محصولات حالت دهنده بدون سیلیکون تهیه کنید.
  • پوست سر و موهای خود را فقط با نرم کننده بشویید، سپس از محصولات حالت دهنده مورد علاقه خود استفاده کنید و اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شود تا بهترین نتیجه را بگیرید.
  • موهای شما 2 تا 6 هفته طول می‌کشد تا با حالت بدون شامپو سازگار شوند. سعی کنید موهای فرفری خود را هر 4 تا 6 ماه برای نگهداری کوتاه کنید.

1. آماده سازی موهای خود برای روش دختر مو فرفری


قبل از شروع با شامپو (برای آخرین بار) شفاف کنید.

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

این کار موهای شما را از هرگونه سیلیکون پاک می‌کند. مواد موجود در برخی از محصولات مو که محلول در آب نیستند (به بخش هشدارها در زیر مراجعه کنید). برای این مرحله لازم نیست شامپوی جدیدی بخرید، فقط از چیزی که در اطراف خانه قرار دارد استفاده کنید.

  • استفاده از شامپوی شفاف‌کننده، چربی، کثیفی و محصولات حالت دهنده ایجاد شده روی مو و پوست سر را نیز از بین می‌برد. شما می‌خواهید قبل از رفتن به «no-poo» از شر آن خلاص شوید.
  • شامپوهای حاوی سولفات و بدون سولفات هر دو برای از بین بردن بیشتر سیلیکون ها عمل می‌کنند. اما برای ایمن بودن، بهتر است برای آخرین شستشو از شامپوی حاوی سولفات استفاده کنید.

شامپوتو دور بریز!

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

اکثر شامپوها حاوی سولفات‌های مضر و خشک کننده هستند که برای موهای فر بسیار مضر هستند (آمونیم لورت سولفات، آمونیوم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات، سدیم لوریل سولفات و غیره). این شوینده‌های رایج موجود در شامپوها، موهای فر را وز می‌کنند.
می‌توان از نرم‌کننده به اندازه کافی برای تمیز کردن موها به روشی بسیار ملایم‌تر استفاده کرد. اگر نمی‌توانید شامپو را رها کنید، از شامپوی ملایم‌تری استفاده کنید که حاوی پاک‌کننده‌های ملایم (مانند کوکامیدوپروپیل بتائین یا کوکو بتائین)، مانند شامپوهای بدون سولفات است.
“شما هرگز رویای شستن ژاکت خوب را با مواد شوینده نمی‌بینید. با این حال اکثر شامپوها حاوی مواد شوینده مضر (سدیم لوریل سولفات یا لورت سولفات) هستند که در مایع ظرفشویی نیز یافت می‌شود. آن‌ها برای قابلمه‌ها و تابه‌ها عالی هستند زیرا چربی را به شدت برش می‌دهند. از طرف دیگر موهای شما نیاز به حفظ مقداری روغن طبیعی دارند که از موها و پوست سر شما محافظت می‌کند. از بین بردن آن‌ها رطوبت و اسیدهای آمینه لازم را از مو گرفته و آن را خشک و کدر می‌کند.
در پایین تصویر یک شامپو و یک بطری مایع ظرفشویی وجود دارد. در بالا، همان سولفات در لیست مواد تشکیل دهنده آن‌ها دایره شده است.

نرم‌کننده‌ها و محصولات حالت‌دهنده بدون سیلیکون بخرید.

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

احتمالاً یک نرم‌کننده برای شستن پوست سر، یک نرم‌کننده مرطوب‌کننده غلیظ برای مرطوب کردن طول موهایتان و یک نرم‌کننده برای ماندن در طول روز می‌خواهید. می‌توانید از نرم‌کننده‌های مشابه یا نرم کننده‌های مختلف استفاده کنید. شما همچنین می‌خواهید سرم، ژل یا موس داشته باشید، اما به خاطر داشته باشید که همه این‌ها باید فاقد سیلیکون باشند. (اگر زمان زیادی را در کلر می‌گذرانید، ممکن است شامپوی بدون سولفات نیز بخواهید.)

  • شامپوی شفاف‌کننده مو بدون سولفات برای از بین بردن کلر برای موهای مجعد و فر بی‌خطر است.
  • برای اطلاعات بیشتر در مورد دریافت مواد تشکیل دهنده مناسب، بخش نکات را بررسی کنید یا نحوه تعیین اینکه آیا یک محصول مو مورد تأیید دختر مو فرفری است را بخوانید.
  • از محصولات حاوی الکل نیز خودداری کنید، زیرا این مواد برای موهای شما بسیار خشک کننده هستند.
همچنین بخوانید:  بهداشت روزانه پوست چرب

موهایتان را کوتاه کنید.

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

این کار از شر هر گونه آسیب یا شکاف انتهایی خلاص می‌شود. اگر نمی‌خواهید به آرایشگاه بروید، البته همیشه می‌توانید آرایشگاه خود را اصلاح کنید.


2. روال جدید دختر مو فرفری خود را شروع کنید


پوست سر خود را با نرم‌کننده (شستشوی نرم‌کننده) بشویید.

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

روال خود را با خیس کردن موهایتان در حمام شروع کنید. نرم‌کننده را روی تمام پوست سر خود پخش کنید و با نوک انگشتان (نه ناخن) پوست سر خود را ماساژ دهید. این عمل مالشی و اصطکاک ناشی از آن کثیفی، باقیمانده محصول و شوره سر را از بین می‌برد که می‌توان آن را شستشو داد. (حتماً از سیلیکون موجود در محصولات مو خودداری کنید، به هشدارها مراجعه کنید.) پس از آن پوست سر خود را کاملاً بشویید، همچنان با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. بسته به میزان خشکی پوست سر، می‌توانید یک بار در هفته، دو بار در هفته یا هر روز با نرم‌کننده بشویید.

  • کسانی که موهای مجعد و فر دارند می‌توانند موهایشان را با روغن‌های طبیعی هیدراته کنند و فقط با آبکشی با نرم‌کننده مو در هفته یا کمتر، پوست سر خود را کاملاً تمیز کنند. مالش محکم پوست سر با انگشتان برای از بین بردن کثیفی کافی است.

نرم‌کننده بزنید

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

نرم‌کننده را در تمام موهای خود پخش کنید و به آرامی گره‌ها را باز کنید. از دستان خود یا یک شانه دندانه‌دار استفاده کنید. با باز کردن قسمت‌های پایینی موهای خود شروع کنید و سپس به تدریج به سمت بالا حرکت کنید. اجازه دهید نرم‌کننده به مدت 5 دقیقه یا بیشتر روی موهای شما بماند تا رطوبت بیشتری حاصل شود.

  • همچنین ممکن است بخواهید در این مرحله موهای خود را با یک شانه جدا کنید. توصیه می‌شود موهای خود را به پهلو باز کنید تا از ایجاد موهای “مثلثی” جلوگیری کنید.
  • اگر باز کردن موهایتان از این طریق دشوار است، به یاد داشته باشید که هنگام خیس شدن از مقدار زیادی نرم کننده استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است نیاز به کوتاه کردن موها داشته باشید.
  • باز کردن گره مو در حالت خشک با هر وسیله‌ای ایده خوبی نیست. خشک کردن فرها فقط باعث وز شدن بیشتر مو می‌شود و به مو آسیب می‌رساند. همچنین دردناک و وقت گیر است.

موها را آبکشی کنید

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

آبکشی نهایی موهای خود را با آب سرد یا خنک انجام دهید. آب سرد و خنک کوتیکول مو را می‌بندد و رطوبت آن را می‌بندد. این باعث کاهش موخوره و درخشندگی می‌شود. مقداری نرم‌کننده در موهای خود بگذارید، به خصوص در قسمت‌های خشک مانند انتهای آن. خوب است که انگشتان خود را به آرامی از بین موهای خود عبور دهید، اما پس از این مرحله موهای خود را شانه نکنید.

موها را شامپو کنید

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

محصولات را به موهای خود بمالید. موهای فر خیلی راحت‌تر از موهای صاف خشک می‌شوند، بنابراین باید محصولاتی اضافه کنید تا نرم و مرطوب نگه داشته شوند. اگر موهای فر دارید این کار را در حالی انجام دهید که موهایتان خیس است، اما اگر موهای با فر متوسط تا موج‌دار دارید، ۵ دقیقه یا بیشتر صبر کنید. محصول را در دستان خود قرار دهید و آن‌ها را به هم بمالید تا امولسیون شوند. سپس محصول را بر اساس قسمت‌هایی به موهای خود صاف یا چنگک بزنید.

  • از محصولات مرطوب‌کننده مو، مانند کرم‌های لوسیون مانند و ژل‌های بدون الکل استفاده کنید. به دنبال محصولاتی باشید که به طور خاص برای نوع فر شما طراحی شده‌اند (مثلاً موج‌دار، محکم فر یا گره خورده).
  • یک روش متداول این است که برای کاهش موخوره با یک کرم یا نرم‌کننده شروع کنید و سپس با یک ژل یا موس برای ماندگاری و تعریف استفاده کنید. (استفاده از نرم‌کننده معمولی خود نیز به عنوان ماده ترک کننده خوب است.) برخی کرم‌های فر یا فقط نرم کننده را برای فرهای نرم‌تر ترجیح می‌دهند، اما این محصولات به ماندگاری مو برای موهای روز دوم کمک نمی‌کنند.
  • بعد از نرم‌کننده، اما قبل از استفاده از ژل یا کرم فر، استفاده از روغن سبک روی موها نیز رایج است. این به عنوان روش LOC شناخته می‌شود و نیازی به استفاده از این روش خاص نیست.
  • از هر نوع و ترتیبی از محصولاتی که دوست دارید استفاده کنید (تا زمانی که فاقد سیلیکون باشند). در مرحله بعد، فرها را با خراش دادن آن‌ها با انگشت شکل دهید (موهای خود را در کف دستان خود جمع کنید و با یک حرکت رو به بالا بچرخانید) و/یا پیچاندن فرها به دور انگشت.
همچنین بخوانید:  رشد دوباره موها با این گیاهان و خوراکی های معجزه گر

موها را خشک کنید

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

به آرامی موهای خود را با یک تی‌شرت، حوله کاغذی یا یک حوله میکرو فیبر بشویید تا رطوبت اضافی از بین برود. یک حوله پارچه‌ای معمولی موهای شما را وز می‌کند. در این زمان ممکن است بخواهید به جای فرهای خود با انگشت شکل دهید. بعد، 5 دقیقه یا بیشتر صبر کنید تا موها فرم دائمی به خود بگیرند.

زمان خشک کردن موها

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

مدت زمان خشک شدن موهای خود را با چنگ زدن موها را کاهش دهید. یک تی‌شرت قدیمی یا حوله میکروفیبر را روی یک سطح صاف (مانند توالت با صندلی پایین) پهن کنید. از ناحیه کمر خم شوید و موهای خود را در وسط پارچه قرار دهید. در حالی که سرتان پارچه را لمس می‌کند، قسمت پشتی پارچه را روی سرتان بکشید. کناره‌ها را بچرخانید تا به شکل “رولت‌های سوسیس” در بیایند و آن‌ها را در زیر گردن خود گیره یا گره بزنید. همچنین می‌توانید از آستین‌های یک تی‌شرت آستین بلند برای محکم کردن پارچه در جای خود استفاده کنید. بعد از 15-30 دقیقه، پارچه را بردارید. اگر بعد از شستن موهایتان وز شده است، موها را به آرامی با ژل بچرخانید.

  • پلوپین برای موهای فر و مجعد با طول متوسط تا بلند بهترین نتیجه را دارد. فرها معمولاً پس از کندن موهای کوتاه‌تر به طرز عجیبی له می‌شوند. همچنین برای اطلاعات بیشتر به نحوه شیار کردن موهای خود مراجعه کنید.

خشک کردن موها با هوا

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

موهاتو خشک کن. خشک کردن با هوا ساده‌ترین و ملایم‌ترین راه برای خشک کردن مو و نحوه صحیح مراقبت از موها است. اگر باید موهایتان را سشوار خشک کنید، این کار را با دیفیوزر انجام دهید تا موخوره نشود. همچنین، به جای گرم کردن، از حالت سرد یا گرم روی سشوار خود استفاده کنید. موهای خود را فقط تا حدی خشک کنید (حدود 80 درصد خشک) و بقیه راه را در هوا خشک کنید. در حین خشک شدن به موهای خود دست نزنید وگرنه به هم می‌ریزد و وز می‌شود. هر دو نوع دیفیوزر از نظر انتشار و کاهش موخوره به خوبی کار می‌کنند.
دیفیوزر کاسه‌ای با انگشتان باعث حجم و جمع شدن بیشتر می‌شود (فرها به جای اینکه به هر طرف بروند به هم می‌چسبند)، حجیم‌تر و سنگین‌تر است و احتمالاً فقط روی سشواری که با آن عرضه می‌شود جا می‌شود. یک قسمت از مو را در کاسه قرار دهید و کاسه را به سر خود فشار دهید. سپس تنظیم “گرم” سشوار خود را روشن کنید. اگر سرتان خیلی داغ شد، شات خنک را فشار دهید.
دیفیوزر جوراب سبک وزن است، روی هر سشوار قرار می‌گیرد و قابل‌حمل است. در حالی که موهایتان را با دستانتان می‌خراشید، پخش‌کننده را به قسمت‌های مختلف موهایتان نشانه بگیرید. وقتی موهایتان حدود 50 درصد خشک شد، خراشیدن را متوقف کنید.


3. حفظ فرهای سالم


به آرایشگاه بروید

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

یک آرایشگر با تجربه پیدا کنید. همه آرایشگرها یکسان ساخته نشده‌اند، بنابراین از آرایشگر خود از قبل بپرسید که آیا آن‌ها در کوتاه کردن موهای مجعد تجربه دارند و از چه محصولاتی برای موهای شما استفاده می‌کنند. کوتاه کردن موی بدون برنامه می‌تواند برای موهای فر فاجعه‌بار باشد. اگر محصولات آن‌ها حاوی سیلیکون است، ممکن است بخواهید اصرار داشته باشید که محصول خود را بیاورید. اگر آرایشگر شما از تیغ برای نازک کردن موهای شما استفاده می‌کند، نوک موها را موخوره و مستعد شکافتن موها می‌کند. به یاد داشته باشید، برای کوتاه کردن موفقیت‌آمیز لایه‌ها یا سایر مدل‌های مو در موهای مجعد نیاز به یک آرایشگر ماهر است.

کوتاهی موها

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

موهای خود را هر 4 تا 6 ماه یکبار کوتاه کنید. معمولاً یک کوتاهی 1/2 اینچی (1.3 سانتی‌متر) یا 1⁄4 اینچ (0.64 سانتی‌متر) برای خلاص شدن از شر دوشاخه‌ها کافی است. لایه‌های بلند و گرد بیشتر برای موهای فر مناسب هستند لایه‌های کوتاه معمولاً به سمت بالا می‌چسبند و خنده‌دار به نظر می‌رسند. موهای فر معمولاً از ترکیبی از بافت‌ها تشکیل شده است که تاج فرفری‌ترین قسمت آن است.

  • موهای فر باید زمانی که خشک هستند کوتاه شوند، زیرا موهای خیس با خشک شدن تمایل به کوچک شدن دارند. به طور متوسط، موها در صورت خیس شدن حدود 40 درصد بلندتر به نظر می‌رسند و تشخیص اینکه موها در صورت خشک شدن چگونه به نظر می‌رسند، دشوار است. ممکن است زمانی که خیس هستید تنها 2 اینچ (5.1 سانتی‌متر) از دست بدهید، اما در حالت خشکی می‌تواند 4 یا 5 اینچ (10 یا 13 سانتی‌متر) باشد!
  • اگر دائماً موهای خود را حالت می‌دهید، یا اگر موهای شما سریع‌تر از حد معمول رشد می‌کند، ممکن است بیشتر از هر 4 تا 6 ماه یکبار نیاز به اصلاح داشته باشید. به طور متوسط، موها حدود 1⁄2 اینچ (1.3 سانتی‌متر) در ماه رشد می‌کنند.
همچنین بخوانید:  جراحی زیبایی فک پایین

به موها زمان بدهید

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

به موهای خود زمان دهید تا خود را تنظیم کنند. 2 تا 6 هفته طول می‌کشد تا موهای شما با روش بدون شامپو سازگار شود و حتی ممکن است در ابتدا بدتر به نظر برسد. مو یک پروژه بلندمدت است و ممکن است چند هفته طول بکشد تا پس از سال‌ها از بین بردن رطوبت توسط شامپو، سلامت خود را به دست آورد.

نتیجه نهایی

چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

فرهای پر زرق و برق و زیبای خود را نشان دهید!


نکات


موهای فر در فصول مختلف نیازهای متفاوتی دارند. در تابستان بیشتر از محصولات مایع مانند استفاده کنید تا موها خفه نشوند. همچنین برای جلوگیری از وز شدن و افزایش شفافیت، استفاده از نرم‌کننده یا کرم باقیمانده کمتر در موهایتان مفید است. در زمستان به نوعی برعکس است. برای مقابله با هوای خشک و زمستانی باید از محصولات سنگین‌تر و خامه‌ای و نرم‌کننده یا نرم‌کننده بیشتر استفاده کنید.
دوش گرفتن در صبح و حالت دادن به موها قبل از سر کار یا مدرسه ممکن است سخت باشد. سعی کنید از شب قبل دوش بگیرید و سپس هنگام خواب دوش بگیرید. وقتی از خواب بیدار می شوید، موهایتان باید خشک باشد. کمی ژل آب شده، اسپری طراوت یا آب روی فرهای خود اسپری کنید، اسکرانچ کنید، و شما آماده هستید.


هشدارها


اکثر مردم از فرهای دوست داشتنی شما تعریف می‌کنند. با این حال، برخی از افراد هرگز از موهای فر شما قدردانی نمی‌کنند. اجازه ندهید این روی شما تأثیر بگذارد. هر چقدر هم که با اتوهای صاف کننده و اسپری برای مبارزه با آن تلاش کرده‌اید، موهای مجعد دارید. از آن لذت ببرید!

اگر به طور معمول موهای فر خود را صاف می‌کنید و سپس به روش CG روی می‌آورید، ممکن است به نظر برسد که هنگام باز کردن گره مو در حمام، موهای زیادی از دست می‌دهید. وحشت نکنید! ریزش 40 تا 100 تار مو در روز از طریق ریزش طبیعی است. اگر موهایتان را صاف کنید یا موهایتان را صاف کنید، به طور طبیعی می‌ریزند و احتمالاً متوجه نخواهید شد. اگر موهایتان را مجعد می‌کنید، وقتی گره می‌زنید، موها بیرون می‌آیند. به همین دلیل است که احساس می‌کنید موهای بیشتری از دست می‌دهید.

بیماری‌ها، داروها، تغییر رژیم غذایی، و سطوح بالای استرس می‌توانند باعث شوند موهای شما بیش از حد طبیعی ریزش کند. بنابراین، اگر متوجه نازک شدن مو یا پوست سر خود شدید، در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.
هرگز موهای فر خشک را شانه یا برس نزنید. نه تنها موهای شما را شبیه توپ پوف می‌کند، بلکه به آن آسیب زیادی نیز می‌رساند. حتی اگر موهایتان بیش از مواج است، انگشتانتان را از بین نبرید. در عوض، یک گره یا دسته ای از فرها را با دقت از هم جدا کنید. (البته، اگر سبک آفرو را ترجیح می دهید، همین حالا ادامه دهید.)

بسیاری از محصولات موجود در داروخانه ها یا سالن ها حاوی سیلیکون هستند. این مواد را می توان به طور معمول (اما نه همیشه) با نام آن‌ها تشخیص داد که اغلب به -cone، -conol یا -xane ختم می‌شود. در صورت امکان، از سیلیکون و واکس در محصولات مو خودداری کنید. (این شامل روغن معدنی و روغن کرچک نیز می‌شود.) کوتاه مدت، سیلیکون‌ها باعث می‌شود موها براق‌تر و کمتر وز به نظر برسند، اما در درازمدت ساقه موی موهای فر متخلخل را می‌پوشاند و رطوبت را از بین می‌برد و باعث می‌شود موها کاه شوند. مانند، کمتر تعریف شده، و وز. از این رو، سیلیکونها راه‌حل‌های سریعی برای موخوره هستند، اما با گذشت زمان، واقعا به موهای شما آسیب میرسانند.

شامپوها سیلیکون‌ها را از بین می‌برند، اما به قیمت پاک کردن کامل موهای شما از تمام روغن‌های طبیعی آن! راه حل این مشکلات حذف شامپو و سیلیکون‌ها (در نرم‌کننده‌ها و محصولات حالت‌دهنده) است. یک استثناء از این قانون: اگر سیلیکون “PEG” در جلوی خود داشته باشد، محلول در آب است و باعث تجمع محصول نمی‌شود. برای جزئیات بیشتر در مورد شناسایی محصولات مورد تأیید دختر مو فرفری، به تعیین اینکه آیا محصول مو مورد تأیید دختر مو فرفری است مراجعه کنید.
ترکیبات سیلیکونی که در آب محلول نیستند و روی مو رسوب می‌کنند.

ترکیبات سیلیکونی که کمی در آب محلول هستند و روی اکثر انواع موهای فر ایجاد می‌شوند.
ترکیبات سیلیکونی که در آب محلول هستند و استفاده از آن‌ها بی‌خطر است (در جلوی آن‌ها PEG ذکر نشده است): دی متیکون کوپلیول، پروتئین هیدرولیز شده گندم هیدروکسی پروپیل پلی سیلوکسان و لوریل متیکون کوپلیول.
اگر می‌خواهید گاهی از شامپو استفاده کنید، بررسی کنید که حاوی سولفات‌های ذکر شده در اینجا نباشد.

درعوض، در صورت نیاز به استفاده از شامپو گه‌گاه برای پاکسازی یا بعد از شنا در آب کلردار، به دنبال پاک‌کننده‌های ملایم در لیست مواد باشید. (در مقابل، آب نمک از اقیانوس در واقع برای فرها مفید است زیرا نمک دریا یک تقویت کننده طبیعی فر است.)

برخی از سولفات‌های رایج عبارتند از: آلکیل بنزن سولفونات، آمونیوم لورت یا لوریل سولفات، آمونیوم یا سدیم زایلن سولفونات، سدیم C14-16 الفین سولفونات، سدیم کوکوئیل سارکوزینات، سدیم لورت، مایرت یا لوریل سولفات، سدیم لوریل سولفونتیل‌ سولفاته، EA-14-16. کوکامین‌سولفات و دیوکتیل سدیم سولفوسوکسینات.
برخی از پاک‌کننده‌های ملایم که کمتر خشک می‌شوند و در CG اصلاح شده گنجانده شده‌اند.

منبع : styley.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا