سبک زندگی

چگونه انزال زودرس را متوقف کنیم؟

Rate this post

همانند خود ارضایی ، انزال زودرس یکی دیگر از شایع ترین مشکلاتی است که بیشتر مردان در زندگی خود تجربه می کنند. فاکتورهای متعددی می تواند بر روی زمان انزال تاثیر بگذارد اما به کمک برخی از روش ها و در موارد حاد به کمک تداخلات دارویی می توان آن را کنترل کرد. در این مقاله قصد داریم استراتژی هایی را برای کمک به بهبود شرایط انزال بیان کنیم.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

روش اول: تغییر در اتاق خواب

  1. اضطراب را کاهش دهید: برای بیشتر مردان ، اضطراب و فشار می تواند اصلی ترین دلیل برای انزال زودرس باشد. آرام باشید و به خاطر بیاورید که شریک زندگیتان بیشتر از هر چیزی به خود شما فکر می کند. انزال زودرس به معنای این نیست که شما رابطه جنسی خوبی ندارید یا نمی توانید رابطه خوبی برای همسرتان ایجاد کنید:
  • انتظار بیش از حد از خود نداشته باشید. در عوض رابطه جنسی را به عنوان یک فرآیند لذت بخش با همسر خود ببینید که صرف نظر از انزال می توانید از آن لذت ببرید. این طرز فکر جدید را با همسرتان در میان بگذارید.
  1. افکار غیر جنسی داشته باشید: اگر احساس کردید بسیار هیجان زده اید، افکار خود را به یک موضوع دیگر تغییر دهید و به یک موضوع غیر جنسی همچون ریاضیات، ترافیک یا یک ورزش فکر کنید. تنها ۵ الی ۱۰ ثانیه توجه خود را به سایر موارد معطوف کنید و بعد از این مدت، دوباره بر روی موضوع اصلی تمرکز نمایید. از فکر کردن به موضوعی که باعث ایجاد استرس یا از دست دادن لذت می شود بپرهیزید.
  2. سعی کنید ارگاسم خود را کنترل کنید: این روش به معنای حفظ سطح بالایی از تحریک جنسی است در حالیکه انزال را به تعویق انداخته اید. اینکار نیازمند تمرین است اما با گذشت زمان ساده تر و راحت تر می شود. موسسه ملی سلامت دو روش را برای متوقف کردن انزال زودرس پیشنهاد می کنند:
  • روش توقف و شروع: آمیزش را همانند معمول داشته باشید تا اینکه احساس کنید به ارگاسم نزدیک می شوید. بلافاصله و به طور ناگهانی، هر چیزی که باعث تحریک می شود را به مدت ۳۰ ثانیه متوقف کنید. سپس دوباره شروع کنید. این الگو را تا زمانی که برای انزال آماده بودید ادامه دهید.
  • روش فشار دادن: آمیزش خود را طبق معمول تا زمانی که احساس کردید چندین ثانیه با ارگاسم فاصله دارید ادامه دهید. به طور ناگهانی و سریع موارد تحریک کننده را متوقف کنید و به آرامی انگشت شست و نشان خود را در اطراف آلت تناسلی قرار دهید و آن را بفشارید. بعد از اینکه برای چند ثانیه اینکار را انجام دادید، به مدت ۳۰ ثانیه دیگر موارد تحریک کننده را متوقف کنید. این الگو را تا زمانی ادامه دهید که احساس کردید برای انزال آماده هستید.
  1. موقعیت خود را تغییر دهید: برخی از موقعیت های آمیزش فشار اندکی بر روی حساس ترین بخش آلت تناسلی وارد می کند. برای جلوگیری از اینکار می توانید روش های زیر را امتحان کنید:
  • موقعیت های غیر فعال را امتحان کنید. زیر همسر خود دراز بکشید یا تلاش کنید موقعیت پهلو به پهلو داشته باشید.
  • از موقعیت های فعال بپرهیزید.
  1. حرکات خود را کند کنید: بسته به حساسیت شخصی که دارید می توانید حرکات خود را کندتر کنید و به دنبال آمیزش ارام و کند باشید. اینکار به شما کمک می کند دیرتر به ارگاسم برسید. اگر احساس کردید به ارگاسم نزدیک می شوید، کمی حرکات خود را کند کنید، موقعیت دیگری را امتحان کنید یا برای تحریک همسر خود کمی استراحت کنید و بعد دست به کار شوید.
  2. بر روی پیشگویی تمرکز کنید: برخی از اوقات انزال زودرس تنها یک فرایند ذهنی است. حتی اگر انزال سریع تر از آمیزش باشد، می توانید با پیش بینی های خوب ، تجربه شگفت انگیزی از رابطه جنسی را در اختیار همسر خود قرار دهید. به طور دستی، دهانی یا سایر موارد همسر خود را تحریک کنید.
همچنین بخوانید:  علائم نیاز به ایجاد تغییر اساسی در زندگی

روش دوم: تمرینات ورزشی و آموزش

  1. تمرینات مرتبط به عضلات پوبوکوکسیژئوس را انجام دهید: انعطاف پذیری و تقویتعضلات پوبوکوکسیژئوس می تواند به کنترل بیشتر انزال کمک کند. توجه داشته باشید که اینها تمرینات کگل نیز شناخته می شوند.
  • عضلات پوبوکوکسیژیوس را پیدا کنید. برای اینکار می توانید از سایت های معتبر پزشکی کمک بگیرید. یک یا دو انگشت خود را درست پشت بیضه ها قرار دهید. وانمود کنید که در حال ادرار هستید. سپس سعی کنید جریان ادرار را با انقباض سریع عضلات متوقف نمایید. عضله ای که برای متوقف کردن جریان از مثانه نیاز دارید عضله پوبوکوکسیژئوس است.
  • به طور منظم عضلات را منعطف کنید. سعی کنید ۱۰ الی ۲۰ ست فشار را دو الی سه بار در روز تکرار نمایید. هر وقت که زمان داشتید می توانید اینکار را انجام دهید
  • عضلات پوبوکوکسیژئوس را زمانی که انزال به سراغتان امد، فشار دهید. بعد از اینکه عضلات به اندازه کافی قوی شد، باید بتوانید جلوی انزال را همانند متوقف کردن ادرار بگیرید.
  1. ارگاسم خود را با تمرین کردن کنترل کنید: زمانی که با همسر خود هستید بر روی بهبود کنترل بر روی اوج لذت جنسی خود تمرکز نمایید. خود را تحریک کنید و سپس آن را متوقف سازید. اینکار را چندین بار قبل از انزال تکرار کنید. زمانی که تمرین می کنید، احساس نزدیکی به ارگاسم را یاد بگیرید، ببینید چگونه می توانید آن را به تاخیر بیندازید. در طول آمیزش، از این دانش خود برای کندتر کردن یا انطباق حرکات برای بهبود زمان انزال استفاده کنید.

روش سوم: تداخلات پزشکی

  1. با یک پزشک مشورت کنید: اگر به طور منظم انزال شما کمتر از یک دقیقه و نیم بعد از آمیزش واژینال طول می کشد و هیچ کدام از روش های بالا برایتان کارساز نیست می توانید از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.
  2. باید بدانید چه درمان هایی دریافت خواهید کرد: درمان هایی که پزشک توصیه می کند به سن، سلامت کلی و سابقه جنسی شما بستگی دارد اما برخی از درمان های رایج را در ادامه با هم مرور می کنیم:
  • داروهای موضعی که در برگیرنده بی حس کننده هستند و به طور مستقیم بر روی آلت تناسلی اعمال می شوند. اینکار از حساسیت آلت می کند. برخی از داروهای موضعی بدون نسخه در بازار موجود است و پزشک می تواند بر اساس تشخیص خود از میان آن ها یکی را انتخاب کند
  • SSRI هایی با فعالیت کوتاه: محققان بر این باورند که سروتونین می تواند بر روی انزال تاثیر داشته باشد. کلاس های خاصی از مهار کننده های بازجذب سروتونین انتخابی می تواند به تاخیر انزال کمک کند.
  • مسکن های خوراکی خفیف
  • داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای
  • درمان Intracavernous vasodilator: در موارد حاد پزشک ممکن است تزریق تنگ کننده عروق را به آلت تناسلی قبل از آمیزش جنسی تجویز کند.
  • روان درمانی: اگر پزشک احساس کند که انزال زودرس منشا احساسی و روانی دارد تلاش می کند به کمک یک مشاور شرایط را بهبود ببخشد.
همچنین بخوانید:  زایمان طبیعی چیست؟

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا