کسب و کار

کامپوزیت به همراه گوتا و آمالکپ، دندان‌های شما را دوباره می‌سازند

Rate this post

دندان‌ها نه‌تنها تأثیر زیادی در زیبایی لبخند هر فرد دارند، بلکه با سلامتی دیگر اعضای بدن‌ نیز در ارتباط‌ هستند. جالب است بدانید که مقالات علمی جدید ثابت کرده‌اند که پوسیدگی دندان‌ها اثراتی منفی بر روی قلب، مغز و کلیه‌ها دارند. هرچند بهداشت دهان و دندان در دنیای امروزی با پیشرفت‌های زیادی روبرو بوده است، اما همچنان پوسیدگی دندان‌ها یکی از مشکلات شایع در بین عموم مردم محسوب می‌شوند.

با پوسیدگی دندان و مراجعه افراد به دندانپزشکی، با ایجاد تراش‌هایی قسمت پوسیده دندان برداشته می‌شود. علت این کار، جلوگیری از نشت پوسیدگی به دیگر قسمت‌های دندان است. پس‌ از برداشت و تراش پوسیدگی، نیاز است تا حفره خالی دندان، با موادی شبیه به ساختار دندان، پر شوند. اینجاست که خرید گوتا، خرید آمالکپ و خرید کامپوزیت سه گزینه اصلی دندانپزشکان برای این کار محسوب می‌شوند.

گوتا، ماده‌ای مناسب برای پر کردن کانال ریشه دندان

مهم‌ترین قسمت کار دندانپزشکی، پر کردن کانال ریشه‌هاست. هنگامی‌که پوسیدگی وسعت و عمق زیادی دارد، باید اقدام به عصب‌کشی کرد. در چنین حالتی نیاز است تا حفره ایجادشده در کانال ریشه دندان را با ماده‌ای مناسب که واکنشی حساسیتی در پی ندارد، پر کرد.

خرید گوتا دندانپزشکی مناسب‌ترین گزینه برای این کار است. گوتا پرکا شیره‌ای است که از درختانی از جنس  Palaquium گرفته می‌شود. این شیره کاملاً زیست سازگار است و ازنظر زیستی ماده‌ای بی‌اثر محسوب می‌شود. همچنین خاصیت ترموپلاستیکی مناسبی دارد و مانع از نفوذ باکتری‌ها به لایه‌های پایینی می‌شود.

همچنین بخوانید:  تمرینات اینتروال چیست و چطور بر چربی سوزی تاثیر می گذارند؟

آشنایی با انواع مختلف گوتا

گوتای مورد استفاده دندانپزشکی فقط شامل شیره درخت نیست بلکه ترکیبی از شیره درخت، مواد چسباننده، زینک اکساید، مواد رنگی و مواد اپک کننده است. انواع گوتا دندانپزشکی شامل دسته‌های مختلفی همچون ریسپروک، تیپر، پروتیپر، ساده و مندرج است. قیمت گوتا دندانپزشکی بسته به اینکه از کدام نوع آن استفاده می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد.

 

 

کامپوزیت دندان چیست

آمالکپ پرکننده محکم دندان‌های خلفی

آمالگام یا آمالکپ درواقع آلیاژی خمیری شکل است که از ترکیب موادی همچون جیوه، روی، نیکل، نقره و گاهی قلع و سرب ساخته می‌شود. خرید آمالکپ amalcap یکی از گزینه‌های اصلی دندانپزشکان برای پر کردن حفره‌های دندان‌های خلفی است.

یکی از دلایل اصلی خرید امالکپ و استفاده از آن، استحکام بیشتر این ماده نسبت به دیگر مواد پرکننده دندان است. به‌نحوی‌که دوام و ماندگاری بسیار بالایی (حدود ۱۰ تا ۱۵ سال به‌صورت میانگین) دارد و به‌خوبی می‌تواند فشارهای زیاد را نیز تحمل کند. از این‌رو گزینه بسیار مناسبی برای دندانپزشکان به‌شمار می‌رود.

آمالکپ ماده‌ای ارزان و اقتصادی

خرید amalcap نسبت به مواد دیگر پرکننده دندان، توجیه اقتصادی دارد. این ماده سیاه رنگ که به رنگ نقره‌ای براق نیز دیده می‌شود، بسیار ارزان است. بنابراین طبیعی است که دندانپزشکان خرید آمالکپ ارزان را نسبت به خرید مواد دندانپزشکی دیگر ترجیح دهند.

ازآنجاکه آمالکپ رنگ تیره‌ای دارد، استفاده از آن برای پر کردن حفره‌های دندان‌های جلویی مناسب نیست. البته گاهی ممکن است بعضی از مراجعین، استفاده از آن را حتی برای دندان‌های خلفی خود نیز نپسندند.

کامپوزیت، ترکیبی سفید و ایده‌آل

کامپوزیت‌ها به‌طور میانگین حدود ۵ تا ۷ سال عمر می‌کنند و ازآنجاکه رنگی مانند دندان‌ها دارند، بهترین گزینه برای پر کردن حفره‌ها، شکستگی‌ها، ترمیم و تغییر سایز دندان‌های جلویی محسوب می‌شوند. همین موضوع باعث فروش عمده کامپوزیت دندان و استفاده زیاد از آن در دندانپزشکی‌ها شده است.

همچنین بخوانید:  همه چیز درباره ویتامین ب کمپلکس

کامپوزیت ترکیبی از مواد پلاستیکی استاندارد، مواد شیشه‌ای باکیفیت و رزین است که در ابتدا نرم بوده اما پس از قرار گرفتن در معرض نور آبی رنگ، سفت می‌شود. از کامپوزیت‌ها برای روکش‌های دندان به‌منظور زیبایی بیشتر آن‌ها نیز استفاده می‌شود.

انواع کامپوزیت دندان

 

انواع کامپوزیت دندان

 

کامپوزیت‌ها را می‌توان بر اساس معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد. به‌عنوان‌ مثال در یک دسته‌بندی بر اساس رنگ و سایز کامپوزیت‌ها، آن‌ها را به دو دسته استاندارد و غیراستاندارد تقسیم می‌کنند. البته در حالت کلی می‌توان گفت که فروش کامپوزیت دندان به دو صورت کامپوزیت فلو یا مایع و کامپوزیت جامد انجام می‌شود.

از کامپوزیت‌های فلو برای پر کردن حفره‌های کلاس ۱ تا ۳ و از کامپوزیت‌های جامد برای پر کردن حفره‌های کلاس ۱ تا ۵ استفاده می‌شود. در حال حاضر فروش کامپوزیت با برندهای مختلف توسط مجموعه‌های مختلفی در ایران انجام می‌شود.

چگونه بهترین مرجع عرضه مواد دندانپزشکی را پیدا کنیم؟

همان‌گونه که گفته شد، عرضه مواد دندانپزشکی توسط مجموعه‌ها و شرکت‌های مختلفی در داخل کشور انجام می‌شود. برای پیدا کردن بهترین مجموعه، کافی است نگاهی به سابقه آن شرکت و میزان رضایت کاربران و مشتریان آن بیندازید. نوع موادی که توسط این شرکت‌ها عرضه می‌شود، در کنار دو معیار قیمت و کیفیت، می‌تواند بهترین گزینه ممکن را به شما نشان دهد.

با توجه به این موارد، مجموعه‌ای همچون گروه صنعتی بزرگ نیک دندان، توانسته است با رعایت تمامی معیارهای لازم، به موفقیت خوبی در این زمینه دست پیدا کند. سابقه طولانی‌مدت این مجموعه در کنار کیفیت مواد ارائه‌شده توسط آن‌ها، قیمت بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه و رضایت درصد بالایی از کاربران، این مجموعه را در حال حاضر به مرکزی معتبر و شناخته‌شده در بحث تهیه مواد دندانپزشکی تبدیل نموده است.

همچنین بخوانید:  اختیار دادستان ها مبنی بر درخواست ابطال مصوبات هیات دولت به جهت نقض حقوق عامه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا