زیبایی

چگونه بدون کوتاه کردن مو از شر موخوره خلاص شویم؟

Rate this post

بر کسی پوشیده نیست که پیرایش سریع‌ترین راه حل برای دوشاخه است. با این حال، هنوز هم می‌توانید بدون کوتاه کردن موهای خود، نوک‌های شکاف شده را اصلاح کنید. اگر نگران موهای فرسوده هستید یا فکر می‌کنید کوتاه کردن موهایتان یک گزینه فوق‌العاده است، این روش‌ها به شما کمک خواهد کرد.

کسانی که عاشق موهای بلند هستند و از دیدن انتهای شکاف، آسیب دیده و خشک متنفرند، این مقاله مفید خواهد بود. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه نوک‌های شکاف شده را بدون کوتاه کردن موهای خود از بین ببرید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.


چگونه بدون کوتاه کردن مو از شر دو شاخه خلاص شویم؟


چگونه بدون کوتاه کردن مو از شر موخوره خلاص شویم؟

1. انتهای تقسیم شده خود را انتخاب نکنید

درست مانند برداشتن جوش‌ها، چیدن دو سر آن می‌تواند آن‌ها را بدتر کند. شکافتن نوک مو باعث اصطکاک می‌شود و به کل به تار مو آسیب می‌رساند و در نتیجه باعث شکاف بیشتر و شکستگی مو می‌شود. این امر رشد مناسب مو را متوقف می‌کند.

2. درمان اسپا مو

یکی از دلایل اصلی دو شاخه شدن تارهای مو خشک است. درمان‌های اسپا مانند ماساژ سر و بخار مو، گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد و مواد مغذی را برای فولیکول‌ها فراهم می‌کند تا موهایی سالم را تقویت کند. بخار لایه‌های کوتیکول مو را باز می‌کند و به رطوبت اجازه نفوذ می‌دهد. در نتیجه موهای شما مرطوب و نرم می‌ماند.

3. موهای خود را به آرامی برس بزنید

مسواک زدن تهاجمی باعث اصطکاک و شکاف انتهایی می‌شود. اگر نوک دو شاخه دارید، موهای خود را به آرامی برس بزنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. برای افزایش گردش خون، کمی به پوست سر خود فشار وارد کنید. علاوه‌بر این، موهای آسیب دیده با انتهای دوشاخه تمایل به وز شدن و گره خوردن دارند. موهای خیس را شانه نکنید و همیشه از یک شانه دندانه پهن برای باز کردن گره‌ها استفاده کنید تا آسیب به حداقل برسد.

همچنین بخوانید:  50 ایده جالب بافت آفریقایی برای 2022 (قسمت دوم)

4. از ماسک روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است که به راحتی وارد ساقه مو می شود، از تورم کوتیکول جلوگیری می‌کند و تعامل بین شامپو و پروتئین مو را به حداقل می‌رساند. این باعث می‌شود روغن نارگیل نسبت به سایر روغن‌ها مانند روغن زیتون و روغن بادام بسیار برتر باشد. همچنین ریزش پروتئین را کاهش می‌دهد و مو را تقویت و مرطوب می‌کند. 2-3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در یک کاسه کوچک گرم کنید و پوست سر و موهای خود را با آن ماساژ دهید. روی انتهای مو تمرکز کنید. یک کلاه دوش بپوشید و قبل از شستن موهای خود 45 دقیقه صبر کنید. این روال را دو بار در هفته به مدت چهار هفته دنبال کنید تا موهای صاف و نرم‌تری داشته باشید.

5. استفاده از ابزارهای حرارتی را به حداقل برسانید

از ماسک روغن نارگیل برای خلاصی از شر موخوره

استفاده بیش از حد از ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند سشوار، اتو مو و بیگودی می‌تواند روغن طبیعی مو را خشک کند. این امر باعث خشکی و آسیب ساقه‌های مو و در نتیجه شکافتن انتهای مو می‌شود.
اگر انتهای دوشاخه دارید، استفاده از ابزارهای سبک حرارتی را محدود کنید. از سشوار در محیط خنک استفاده کنید. برای حالت دادن به موهای خود از بیگودی‌های پارچه‌ای، سیلیکونی یا پلاستیکی استفاده کنید. همچنین، قبل از حالت دادن به موهای خود با یک محافظ حرارتی از مو محافظت کنید یا از روغن نارگیل استفاده کنید.

6. هر هفته از ماسک مو استفاده کنید

ماسک‌های مو به آبرسانی تارها، بازیابی درخشندگی مو و تغذیه فولیکول‌ها کمک می‌کند. می‌توانید از ماسک موی آووکادو و آلوئه ورا برای تغذیه و آبرسانی موهایتان استفاده کنید. آلوئه ورا دارای خواص ضدالتهابی و مرطوب کنندگی است. از این رو، ممکن است موهای شما را مرطوب و سالم نگه دارد.
می‌توانید نصف آووکادو را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و به پوست سر و مو بمالید. از طرف دیگر، می‌توانید از موز له شده برای مدیریت انتهای دوشاخه استفاده کنید. حداقل هفته‌ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید.

همچنین بخوانید:  ۲۰ کیلوگرم کاهش وزن در ۶ ماه

7. از درمان شیمیایی مو خودداری کنید

رنگ کردن، ترمیم کردن، درمان کراتینه یا سفید کردن از تمام درمان‌های شیمیایی روی موهای آسیب دیده خودداری کنید. پردازش موهای آسیب دیده باعث بدتر شدن انتهای شکاف شده و دنچر شدن پروتئین مو می‌شود و بر ساختار مو تأثیر می‌گذارد. دناتوره شدن موها را مستعد آسیب آفتاب و آلودگی می‌کند.

8. از یک تهویه مطبوع استفاده کنید

نرم کننده‌های ترک برای مرطوب کردن و احیای موهای خشک و آسیب دیده عالی هستند. یک نرم کننده خوب بخرید. همچنین می‌توانید روغن‌های گیاهی (مانند روغن نارگیل، زیتون و بادام) را به موهای خشک شده با حوله بمالید. روی انتهای مو تمرکز کنید. بگذارید دو روز بماند و قبل از شستن از روغن نارگیل استفاده کنید. این کار از آسیب بیشتر مو و شکافتن انتهای مو جلوگیری می‌‌کند.

9. از شامپوی مرطوب کننده استفاده کنید

شامپوهای حاوی SLS و الکل‌های خشک کننده، روغن طبیعی مو را از بین می‌برند. از آن‌ها دوری کنید تا خشکی بیشتر و شکافتن انتهای آن به حداقل برسد. از شامپوی گیاهی با مواد مرطوب کننده مانند کره‌های گیاهی و روغن‌های گیاهی برای جلوگیری از شکاف انتهایی استفاده کنید.

10. از یک سرم سبک استفاده کنید

از سرم مو برای درمان موخوره استفاده کنید

همیشه بعد از شامپو کردن موهایتان از یک سرم سبک استفاده کنید. می‌توانید از بین این سرم‌های مو انتخاب کنید یا از روغن بادام یا آرگان استفاده کنید. آن را از میان تارهای مو رد کنید و از یک شانه دندانه پهن برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید. مرطوب کننده اضافه شده خطر ایجاد شکاف بیشتر را کاهش می‌دهد.

11. آب بنوشید

جدای از مدیریت بیرونی موها، مراقبت از موهای خود از درون بسیار مهم است. کم آبی از رسیدن مواد مغذی به فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند و موها را خشک و مستعد شکافتن می‌کند. 3-4 لیتر آب در روز بنوشید تا سموم را دفع کنید، گردش مواد مغذی را بهبود ببخشید و دو شاخه شدن انتهای آن را کاهش دهید.

12. سبزیجات برگ سبز مصرف کنید

سبزیجات برگ سبز حاوی ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و مواد معدنی هستند که برای سلامت مو ضروری هستند. مصرف سبزیجات سبز می‌تواند سلامت موهای شما را بهبود بخشد و احتمال شکافتن انتهای مو را کاهش دهد. سبزیجات برگدار مانند اسفناج، آرگولا، کاهو، بوک چوی، کلم چینی، کلم قرمز، کلم پیچ، شاتوت، سبزی تربچه، سبزی چغندر، سبزی هویج و پیازچه بخورید.

همچنین بخوانید:  خواص جوانه گندم

13. پروتئین مصرف کنید

موهای شما از 95 درصد کراتین (پروتئین) ساخته شده است. مصرف غذاهای غنی از پروتئین، تارهای موی شما را با اسیدهای آمینه مورد نیاز برای قوی، صاف و براق نگه داشتن آن‌ها تکمیل می‌کند. می‌توانید ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا، ماهی تن، ساردین، تخم مرغ، سینه مرغ، گوشت چرخ کرده و بوقلمون، لوبیا، توفو، عدس، آجیل و دانه‌ها را مصرف کنید.

14. چربی‌های سالم مصرف کنید

چربی‌های سالم برای کاهش استرس ناشی از التهاب مزمن عالی هستند. التهاب مزمن به دلیل تجمع سموم کنترل نشده در بدن رخ می‌دهد. چربی‌های سالم مانند اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 به کاهش التهاب کمک می‌کنند. این به نوبه خود به حفظ سلامت مو کمک می‌کند. روغن زیتون، آووکادو، روغن آووکادو، دانه‌ها، مغزها، روغن ماهی و ماهی‌های چرب مصرف کنید.

15. مکمل‌های بیوتین، آهن و اسید فولیک مصرف کنید

مکمل های بیوتین، آهن و اسید فولیک برای خلاصی از شر موخوره استفاده کنید.

بیوتین یک ویتامین B است که به تقویت مو کمک می‌کند. کمبود آهن می‌تواند باعث کم خونی شود و منجر به آسیب مو و ریزش مو شود و اسید فولیک ممکن است به مدیریت ریزش موی منتشر کمک کند. خرما، آلو، برنج قهوه‌ای، آجیل، جگر، تخمه آفتابگردان، سبزیجات برگ دار، بروکلی و نخود فرنگی مصرف کنید. همچنین می‌توانید پس از مشورت با پزشک از مکمل‌ها استفاده کنید.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بدون کوتاه کردن موهایتان موهایتان را اصلاح کنید. نکته کلیدی در نگهداری مو است، یعنی پیروی از یک رژیم منظم مراقبت از مو، تغذیه سالم، تنش زدایی، پیروی از سبک زندگی کم استرس و ورزش روزانه. وقتی نوبت به مراقبت از مو می‌رسد، از جدا کردن شکاف‌هایتان خودداری کنید، زیرا بیشتر ضرر می‌کند تا فایده! برای جوان‌سازی تارهای خود به سراغ یک اسپای مو بروید، هنگام برس زدن موهایتان ملایم باشید، به طور مرتب از ماسک موی نارگیل استفاده کنید، با استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی مو را کاهش دهید، از محصولات مغذی مانند ماسک مو و نرم‌کننده‌های مو استفاده کنید و از درمان‌های فرآوری مو خودداری کنید. به یاد داشته باشید که با داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل نیز موهای خود را تغذیه کنید.


سوالات متداول


آیا سرهای تقسیم شده همان بن بست‌ها هستند؟
خیر. انتهای دوشاخه با انتهای موی چنگال دار و Y شکل مشخص می‌شود و نسبتاً نرم به نظر می‌رسد. بن‌بست‌ها تمام رطوبت خود را از دست داده‌اند، خشن و خشک هستند و به سختی می‌شوند.

آیا استفاده از وازلین برای انتهای مو خوب است؟
بله. وازلین ممکن است با قفل کردن رطوبت مو به جلوگیری از شکافتن انتهای مو کمک کند. همچنین موهای شما را درخشان‌تر می‌کند.
آیا دوشاخه باعث ریزش مو می‌شود؟
خیر. دوشاخه باعث ریزش مو نمی‌شود. با این حال، آن‌ها ممکن است به سمت بالا حرکت کنند یا با موهای دیگر در هم بپیچند که منجر به شکستگی شود.

 

منبع : styley.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا