سبک زندگی

چگونه حس و حال خوبی داشته باشیم؟

Rate this post

زمانی که احساس افسردگی می‌کنید، چه بعد از یک روز طولانی پر از استرس در محل کار یا پس از شنیدن خبرهای آزاردهنده از بهترین دوستتان، ویدئویی از گربه‌ای احمق یا بخش‌هایی از سریال خانه مدرن فقط می‌توانند حال شما را کمی بهتر کنند.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

همه ما می‌دانیم افزایش اندروفین که حاصل یک جلسه عرق ریختن (جلسه‌ی ورزش) است یا خندیدن با یک دوست می‌تواند یک روز پر از کسالت و افسردگی را کاملا متحول سازد، اما آیا می‌دانستید این ترفندهای ۶۰ ثانیه‌ایی می‌تواند فورا شما را شادتر کند؟


بفرمائید: تمام آنچه باید انجام دهید:

  1. سری به عکس‌ها بزنید.

قطع کردن اینترنت می‌تواند استرس را کاهش‌ دهد، زیرا واقعا چه کسی هنگامی که غرق اندیشه است به این همه پیام نیاز دارد؟ اما سم‌زدایی دیجیتال همیشه هم لازم نیست.

گرچن روبین، نویسنده سری پروژه‌های شادی و میزبان برنامه‌ی رادیویی، شادتر با گرچن روبین معتقد است: گاهی نگاهی به برنامه‌ی آلبوم موبایل خود بیاندازید و خاطرات شاد را مرور کنید، این امر به تغییر خلق و خوی شما کمک شایانی می‌کند.

این عکس‌ها، دفترچه خاطرات تصویری زندگی شما هستند. این گام ساده می‌تواند شما را به یک لحظه‌ی شاد در گذشته مانند شادی مراسم ازدواج خواهرتان یا سفرتان به افریقای جنوبی باز گرداند و به شما گوشزد کند که برای شاد زیستن هزار و یک دلیل دارید.

همچنین بخوانید:  همه چیز درباره ژلیش ناخن کوتاه و بلند : مراحل، مدل ها و طرح ها

  1. داشته‌هایتان را تقسیم کنید.

صحبت کردن درباره سعادت‌هایتان، اکنون زمانیست که بیش از پیش باید در این باره صحبت کنید، زیرا حالتان را بهتر می‌کند، به جای آنکه آنها را نزد خود نگه دارید، به اشتراک بگذارید.

جیمی کرتز، استادیار روانشناسی در دانشگاه جیمز مدیسون در هاریسون‌برگ می‌گوید: یک کوپن اضافی به غریبه‌ایی در فروشگاه بدهید یا یک هدیه کوچک و غیر منتظره به یک دوست. ممکن است رفتاری متضاد برای شادکردن به نظر آید، اما اگر ثروت را با دیگران تقسیم کنید، مزایای آن برای مدت طولانی‌تری دوام خواهد آورد.

ایده‌ای که نیازمند هیچ‌گونه زمان و تلاشی نیست: کارت شارژ بخرید و کد آن را در فیسبوک یا اینستاگرام پست کنید، بدین ترتیب به دوستان نیازمند کمک کنید. قطعا نه روزهای متوالی از شادی اما ساعت‌های شادی را به ارمغان می‌آورد، به همه‌ی دوستان شاد و پرحرفتان فکر کنید.


  1. یک فنجان ماست یونانی بخورید.

درست است، خیلی عجیب است. مطالعه‌ی منتشر شده در مجله‌ی مغز، رفتار و ایمنی حاکی از آن است که، مصرف مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک ها می‌تواند فکر کردن به افکار منفی را کاهش دهد. گرچه این امر مستلزم تحقیقات بیشتریست تا مشخص شود مکمل‌های پروبیو‌تیک برای افراد معمولی مناسب است یا خیر، اما قاپیدن یک قاشق ماست آسیبی به هیچ‌کس نمی‌رساند.


  1. بالا، پایین بپرید.

رابین می‌گوید: همان‌قدر که احمقانه به‌نظر می‌رسد، همانقدر هم می‌تواند مفید باشد، به‌ویژه اگر دیگران شما را هنگام پریدن ببینند. زیرا مسری است! در دفتر کارتان چند پرش انجام دهید یا در طول پیاده‌رو جست‌وخیز کنید.

اینها به شما انرژی می‌دهند گرچه احمقانه به‌نظر می‌رسند. به‌علاوه، هرگز به عملکرد قلب شما آسیب نمی‌رساند. در محل کار دقایقی را به “جست و خیز” اختصاص دهید و چند پرش انجام دهید.

همچنین بخوانید:  چرا خوشحال نیستم؟

  1. خانه را تمیز کنید.

رابین می‌گوید: یکی از بزرگترین تقویت‌کننده‌های حال روحی من، تمیز کردن خانه است. نظم ظاهری، قرار دادن اشیا در جای خودشان و دور انداختن چیزهایی که به آن نیاز ندارید، می‌تواند استرس شما را کم کند.

نظم ظاهری برای بسیاری از افراد آرامش درونی و انرژی به ارمغان می‌آورد. او در ادامه می‌گوید، در عین حال مانند تمیز کردن گاراژ به زمان زیادی نیاز ندارید. وظایف کوچک‌تر مانند مرتب کردن کمد لباس یا یخچال فواید روحی بسیاری دارند.


  1. برای میان‌وعده شکلات تلخ میل کنید.

افسرده‌اید؟ پس خوردن دسر اجباریست. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله‌ی داروشناسى روانى، افرادی که مقداری کاکائو که حاوی پلی‌فنول است یا حدودا ۳۰ گرم شکلات تلخ می‌خورند، در مقایسه با افرادی که دارونما می‌خورند، احساس آرامش و رضایت بیشتری دارند.

با خوردن شکلات تلخ می‌توانید طول عمر خود را افزایش دهید و مهارت‌های ریاضی خود را بهبود بخشید. فقط چند نکته‌ی کوچک برای استرس کمتر.


  1. از بینی کمک بگیرید.

رابین می‌گوید: وقتی می‌خواهم سریع خوب شوم، گنجینه‌ی بزرگی از عطر و اسانس که رایحه وانیل دارند، حوله‌های تمیز و یا سیبی که دارم را بو می‌کنم. علم دیدگاه او را تائید می‌کند.

با توجه به مطالعات منتشر شده در مجله بین المللی علوم اعصاب، اسانس‌ها مستقیما روی وضعیت روحی تاثیر می‌گذارند. همانطور که به دنبال عطر مخصوص خود هستید، به خاطر داشته باشید برای رایحه‌های شاد، لیمو از اسطوخودوس پیشی گرفته، درحالی که یلانگ یلانگ آرامش و نعناع سطح آگاهی را افزایش می‌دهد.


  1. یاداداشتی تشکرآمیز بنویسید.

پست سنتی نباید منقرض شود. کرتز می‌گوید: یادداشت‌های تشکرآمیز رابطه‌ها را تقویت می‌کند. برای دیگران مهم است که بدانند شما قدردان آن‌ها هستید. پست ابدا نباید از دور خارج شود.

همچنین بخوانید:  چگونه روده ای سالم داشته باشیم؟

به گزارش مجله‌ی مطالعات شادی، ثابت شده که نوشتن یک نامه در هفته میزان رضایت‌مندی از زندگی و سطح شادی را افزایش می‌دهد. چه برای دوستی که همواره متن‌های درخواست کمکِ شما را پاسخ می‌دهد، چه عضوی از خانواده که شما را شام مهمان کرده است، پس تمبر بخرید و حداقل هفته‌ایی یک روز متن قدردانی بفرستید.

منبع:
majalesalamat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا