سلامتی

چگونه خوردن شکر را متوقف کنیم و لاغر شویم؟

Rate this post

در کتابی به نام چگونه بخوریم اطلاعات و توضیحات جالبی در مورد خوردن توسط نویسنده آورده شده است. این کتاب می‌گوید، خوردن یک وعده غذایی به صورت صحیح، نشان می‌دهد که ذهن و شما از کل جهان تغذیه می‌شوید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

این آگاهی به رشد شفقت و درک کمک می‌کند و به تمرین‌کنندگان یادآوری می‌کند که کارهایی وجود دارد که می‌توانند برای کمک به تغذیه افراد گرسنه و تنها انجام دهند. نحوه غذا خوردن، اعتدال را تشویق می‌کند و زمان صرف کردن برای طعم واقعی آنچه می‌خوریم را تشویق می‌کند. با انجام این کار، شما نیز می‌توانید سالم‌تر شوید، از آنچه می‌خورید لذت بیشتری ببرید و به بیماری‌های حاصل از چاقی نه بگویید. شکر از عوامل آسیب‌زا برای بدن شما است. بهتر است آن را متوقف کنید و جایگزینی برای آن بیابید. در این مسیر ما کنار شما هستیم. در این مطلب از مجله سبزینه راه با روش حذف شکر از رژیم غذایی آشنا می‌شوید.

دلیل چاقی با مصرف گلوکز

خوردن شکر مانند چرخاندن کلیدی است که به بدن شما می‌گوید چربی ذخیره کند. شکر در همه جا وجود دارد. نه فقط در نوشابه، آب نبات و دسر. در کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان، برنج و ماکارونی و حتی در آبجو و شیر پنهان شده است. بدن شما نمی‌تواند تفاوت را تشخیص دهد. تمام این قندها را به سرعت هضم کرده و به عنوان گلوکز وارد جریان خون شما می‌کند. این بدان معناست که اکثر افراد یک رژیم غذایی با قند بالا دارند، حتی اگر شیرینی‌ها را در رژیم خود نگنجانده باشند. به عنوان مثال در طول هضم، یک تکه نان سفید به اندازه ۴ قاشق غذاخوری شکر به گلوکز تبدیل می‌شود. اتفاقی که می‌افتد این است؛ هر بار که قند می‌خورید، سطح گلوکز خون شما به سرعت بالا می‌رود. افزایش قند خون به نوبه خود، ترشح انسولین را تحریک می‌کند، یک هورمون قدرتمند که به بدن شما سیگنال می‌دهد تا چربی را ذخیره کند. دلیل چاقی تا حدی روشن شد، اینطور نیست؟

همچنین بخوانید:  چگونه بفهمیم به بواسیر یا هموروئید داخلی مبتلا شدیم؟

آیا باید به کلی رژیم غذایی را تغییر دهیم؟

 

البته ممکن است حاضر نباشید ساندویچ، برنج و ماکارونی را کنار بگذارید. اما با استفاده از استراتژی‌های پیشرفته می‌توانید سرعت جذب قند در جریان خون خود را کاهش دهید. در نتیجه تاثیر هر غذا بر سطح گلوکز و توانایی بدن برای سوزاندن چربی را کاهش خواهید داد. تحقیقات نشان می‌دهد که کنترل سطح گلوکز خون باعث کاهش اشتها و کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سرطان می‌شود. خوشبختانه، این فقط تبلیغات بازاریابی در صنعت نیست. این یک واقعیت علمی است. شما مجبور نیستید تمامی کربوهیدرات‌ها را یکباره کنار بگذارید و بدن شما به آن‌ها احتیاج دارد. تنها باید در مصرف آن‌ها کمی محافظه کارانه عمل کنید.

میوه‌ها و قند طبیعی

میوه‌ای مانند خرما می‌تواند جایگزینی خوبی برای شکر و قند باشد و سلامت بدن شما را تضمین کند. این میوه حقیقتا بهشتی است و فوایده بسیار زیادی برای سلامت بدن شما دارد. انواع مختلفی از آن در بازار موجود است و اگر فرصت خرید حضوری را ندارید می‌توانید از طریق خرید اینترنتی خرما مورد نظر خود را آنلاین سفارش دهید. تنوع این میوه شیرین و مقوی بالا است. ذائقه خود را در نظر داشته باشید. اگر به شیرینی زیادی احتیاج دارید خرمای مضافتی مناسب شما است. خرمای پیارم، مجول یا خاصویی شیرینی کمتری نسبت به خرمای مضافتی دارند.

شیرین کننده‌های مجاز

بعضی شیرین کننده‌ها مانند نبات به دلیل خاصیت درمانی آن، برای استفاده مناسب هستند. می‌توانید آن را کیلویی بخرید یا از نبات‌های چوبی و طعم‌دار استفاده کنید. نبات‌های طعم دار مانند نبات زعفرانی یا نبات با طعم گل رز خوش طعم هستند و شیرینی لازم را نیز دارند. همچنین برای پذیرایی این نبات‌های کوچک و زیبا با رنگ‌های جذابشان عالی به نظر می‌رسند.

همچنین بخوانید:  چیزهایی که هر سالمندی درباره ورزش باید بداند!

جو پرک برای صبحانه

 

در بسیاری از تبلیغات این مورد را می‌بینید. آیا ارزش غذایی آن را می‌دانید؟ جو پرک یک ماده غنی از پروتئین است که می‌تواند وعده غذایی کاملی برای صبحانه شما باشد. برای آنکه صبحانه یا میان وعده کاملی داشته باشید یک استکان جو پرک و جو دو سر را با یک لیوان شیر و مقداری کره بادام زمینی، شیره یا عسل و موز در یک ظرف بریزید. هر نوع آجیل یا میوه فصل که باب میلتان باشد را می‌توانید به این ترکیب اضافه کنید. به عنوان مثال خرما، گردو، فندق، بلوبری، توت فرنگی، شاتوت، بادام و انواع میوه‌های خشک را می‌توانید در این ترکیب مقوی داشته باشید.

ساندویچ را با سالاد میل کنید

از آنجایی که نان ساندویچ حاوی مقداری شکر است و ما می‌خواهیم یک رژیم لاغری داشته باشیم، یک راهکار عالی اضافه کردن مقداری سالاد کاهو و سبزیجات در کنار غذای اصلی است. سبزیجات جدا از تاثیری که روی سلامت بدن دارند می‌توانند احساس سیری کاذب به شما بدهند. کاهو و هویج دو مورد از فیبرهای پرارزش در رژیم غذایی لاغری هستند که به دلیل ایجاد احساس سیری به روند لاغری شما کمک خواهد کرد. سرکه بالزامیک که راهنمای انتخاب بهترین نوع در اینجا اشاره شده است و روغن زیتون را به سالاد خود اضافه کرده و اکنون می‌توانید شروع به خوردن کنید.

قهوه بدون شکر

یک نکته مهم در مورد قهوه این است که وقتی کافئین با شکر همراه نباشد، سرعت چربی سوزی بدن را افزایش می‌دهد. بنابراین، تا حد امکان، قهوه را بنوشید اما از دونات، کلوچه یا نان شیرین صرف نظر کنید. به جای آن غذاهای صبحانه مانند تخم مرغ و میوه را انتخاب کنید. آنها تاثیر کمی بر گلوکز خون دارند یا هیچ تأثیری ندارند. قهوه به تنهایی می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر مغز شما داشته باشد اما در نظر بگیرید کافئین یک ماده اعتیاد آور است. در مصرف آن زمان بندی درستی داشته باشید و توجه کنید که مصرف بیش از اندازه کافئین برای دستگاه گوارش چندان مناسب نیست. چای و قهوه خود را کمرنگ و بدون شکر بنوشید. اضافه کردن یک چوب دارچین به قهوه طعمی بهشتی به آن خواهد داد. یک نوشیدنی مناسب برای رژیم لاغری شما. نوش جان.

همچنین بخوانید:  ۶ فایده موز سیاه شده که نمی‌دانید

با متوقف کرده مصرف شکر و پرهیز از انواع شکلات‌های حاوی روغن‌های پالم و مواد افزودنی سلامت بدن خود را ارتقا دهید و به همراه داشتن یک رژیم غذایی کامل از ورزش‌های گروهی کمک بگیرید تا به هدف و وزن ایده آل خود برسید. ورزش و رژیم غذایی در کنار هم کمک کننده خواهند بود.

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا