سلامتی

چگونه سریع‌تر لاغر شویم؟

Rate this post

عوامل متفاوتی بر میزان متابولیسم بدن تاثیرگذار هستند. برخی از این عوامل قابل تغییر و برخی دیگر مانند سن و جنسیت غیرقابل تغییر هستند.

هنگامی که افرادی که در رژیم غذایی خاصی به سر می‌برند و درباره‌ سوخت‌وساز صحبت می‌کنند، اغلب فرایند پیچیده‌ و طولانی فیزیکی و شیمیایی متابولیسم مد نظرشان نیست. در این مطلب از مجله سبزینه راه به بررسی شیوه‌های بالا بردن سرعت متابولیسم و کاهش وزن می‌پردازیم.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

چند روش برای تغییر متابولیسم و کاهش وزن

ورزش

همانطور که می‌دانید با ورزش کردن کالری بیشتری می‌سوزانید. تنها یک تمرین ساده می‌تواند به متابولیسم شما سرعت بیشتری ببخشد. بدیهی است که ورزش‌های سنگین‌تر کالری بیشتری می‌سوزانند.

 

به حرکت درآیید

وقت ورزش کردن ندارید! کافی است کمی از فعالیت‌های روزانه‌ خود را اصلاح کنید. برای مثال به جای آسانسور از پله استفاده کنید یا مسیرهای بیشتری را پیاده‌روی کنید!

عضله‌سازی

همانطور که گفته شد با ساخت عضلات بیشتر به کمک تمرینات قدرتی و هوازی، می‌توانید حتی در خواب متابولیسم بالاتری را داشته باشید.

کنترل کالری

می‌دانید که خوردن کالری زیاد می‌تواند باعث چاقی شود. از طرف دیگر خوردن کالری کم، باعث کاهش سوخت‌وساز و نتیجه برعکس می‌شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که کالری به میزان کافی و مناسب، به بدن شما می‌رسد. بهترین و راحت‌ترین روش برای کنترل کالری، کالری‌شماری مواد غذایی مصرفی است.

همچنین بخوانید:  انواع چربی شکم و راه‌حل آب کردن چربی شکم

 

غذاهای بالابرنده متابولیسم بدن

شما می‌توانید متابولیسم را به‌طور طبیعی به وسیله درست غذا خوردن بهبود دهید. در ادامه نه ماده غذایی که قدرت چربی‌سوزی بالایی را دارند آورده شده است.

سفیده تخم مرغ

به گفته دیوید گروتو متخصص تغذیه شیکاگو، سفیده تخم مرغ غنی از اسیدآمینه‌های چند زنجیره است که متابولیسم شما را افزایش می‌دهد، همچنین سفیده‌های تخم مرغ حاوی پروتئین و ویتامین D هستند.

گوشت بدون چربی

گوشت خالص سرشار از آهن است. کمبود مواد معدنی باعث کاهش سوخت و ساز می‌شود. روزانه سه تا ۴ وعده از مواد غنی از آهن، همچون گوشت مرغ یا غلات مصرف کنید.

 

آب

اگر شما حتی به مقدار کمی آب بدنتان را از دست دهید، سوخت و ساز بدن شما پایین می‌آید. به گفته اسکات ایساک مدرس دانشگاه علوم پزشکی اموری: آب سرد بنوشید تا بدن شما برای گرم کردن آن مجبور به سوزاندن کالری‌های اضافی شود.

فلفل چیلی

دکتر ایساک گفته: فلفل تند کپسایسین دارد که یک ماده شیمیایی است و می‌تواند به سوخت و ساز سرعت ببخشد. او پیشنهاد کرد که روزانه یک قاشق غذاخوری فلفل چیلی به غذایتان بیفزایید. فلفل‌های تند همچنین منبع فوق‌العاده ویتامین c هستند.

قهوه

تحقیقات منتشر شده در زمینه فیزیولوژی و رفتار نشان داد که میانگین نرخ سوخت و ساز در افرادی که قهوه حاوی کافئین نوشیده‌اند، ۱۶ درصد بیشتر از کسانی بود که قهوه بدون کافئین نوشیده‌اند.

چای سبز

تحقیقات نشان می‌دهد که این نوشیدنی حاوی ترکیبی به نام EGCG است که چربی‌سوزی را تقویت می‌کند. اگر به مطالب سلامتی علاقمندید مطلب ۵ نشانه خطرناک برای افت قند خون را بخوانید.

همچنین بخوانید:  معرفی دستگاه‌ های بدنسازی و تجهیزات ورزشی برای ورزشکاران

 

شیر

تحقیقات انجام شده به‌وسیله مایکل زمل مدیر سابق موسسه تغذیه دانشگاه تنسی نشان می‌دهد که مصرف کلسیم ممکن است به‌طور موثری به سوختن چربی بدن کمک کند.

غلات کامل

غلات کامل به سوختن چربی‌ها کمک زیادی می‌کنند، چون بدن برای سوزاندن آن‌ها انرژی بیشتری نسبت به غلات فرآوری شده مثل نان سفید و پاستا صرف می‌کند. غذاهایی کامل که غنی از فیبر هستند، همچون برنج قهوه‌ای و جو دوسر بهترین گزینه‌ها هستند.

عدس

حدود ۲۰ درصد زنان دچار کمبود آهن هستند و خبر بد برای لاغری دور شکم این است که نمی‌تواند به‌طور موثری کار کند تا کالری‌های اضافه برای عملکرد صحیح بدن را بسوزاند.

 

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا