تناسب اندام

موانع آب کردن چربی شکم چه چیزهایی هستند؟

Rate this post

موانع آب کردن چربی شکم بر سر راه همه دوست داران شکم عضله ای و زیبا قرار دارند که باید آن ها را شناسایی و از سر راه خود بردارید.

با خواندن این مطب در مجله زیبایی و پزشکی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

به نظر می رسد هر چقدر هم که تمرین کنید، باز هم نمی توانید به نتایج دلخواهتان برسید! دریافت سیکس پک در یک هفته ممکن نیست، اما اگر هفته‌ها تلاش می‌کنید شکمی صاف داشته باشید و چیزی تغییر نکرده است، مشکلی وجود دارد. در مقاله امروز، فهرستی از دلایل احتمالی کار نکردن عضلات شکم شما را گردآوری کرده ایم:

درصد بالای چربی بدن

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود شکم پاره شود، تجمع چربی در شکم است. جداسازی ماهیچه های شکمی که توسط لایه های ضخیم چربی پوشانده شده اند نیاز به کمی کار بیشتر دارد. فرقی نمی کند چند ساعت بنشینید یا خلبانی بروید، اگر درصد چربی بدن خود را کاهش ندهید، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. به همین دلیل است که کاردیو و رژیم غذایی برای تناسب اندام بسیار مهم هستند. بدون پیروی از یک رژیم غذایی سالم نمی توانید ورزش کنید. خوردن زیاد بعد از تمرین شما را از اهداف ورزشی خود دور می کند.

برنامه تمرینی شما فاقد تنوع است

شما نمی توانید با همان روال قبلی عضلات شکم خود را کار کنید. برای مثال، اگر انواع مختلف کرانچ را انجام دهید، کافی نیست. زیرا شما فقط عضلات خود را خم می کنید و از تمام گروه های عضلانی دیگر در قسمت میانی خود استفاده نمی کنید. شما باید تمرینات را به صورت دوره ای تغییر دهید. حرکات تکراری کارایی خود را از دست می دهند. با گذشت زمان، یک برنامه ثابت دیگر مانند گذشته موثر نخواهد بود.

همچنین بخوانید:  عوارض نشستن بیش از حد

بنابراین، از ایجاد انواع تمرینات نترسید. به جای اینکه دفعه بعد فقط یک گروه عضلانی (مانند راست شکمی یا شش تکه) را تقویت و کشش دهید، روال تمرینی خود را با تقویت عضلات مورب خود تغییر دهید. با مربی تناسب اندام خود در مورد راه های متنوع کردن برنامه ورزشی خود صحبت کنید.

شما ماهیچه ها را تحریک نمی کنید

برای جداسازی عضلات شکم، باید آنها را درگیر نگه دارید. مگر اینکه در حال ایجاد استقامت باشید، نیازی نیست تمرین را چندین بار تکرار کنید. کلید جداسازی عضلات رشد عضلات شماست. باید عضلات شکم خود را تحریک کنید تا متورم شوند. هنگامی که ورزش می کنید، یک لایه چربی ذوب می شود تا ماهیچه های صاف و زیرین ظاهر شوند. برای جداسازی عضلات شکم، با تمرینات تحمل وزن شروع کنید.

این به رشد سایر گروه های عضلانی کمک می کند. شما همیشه می توانید بر اساس اولویت خود تکرارها را انجام دهید. به روشی متغیر تکرار کنید، به عنوان مثال، اگر امروز 30 تکرار انجام دادید، فردا 15 تکرار انجام دهید. با پیشرفت، سختی تمرینات خود را افزایش دهید. به این ترتیب بدن به یک ورزش مداوم عادت نمی کند و ورزش شما کارایی خود را از دست نمی دهد.

عدم استراحت کافی عضلات

 

برخی از متخصصان معتقدند که باید هر روز ورزش کنید تا به اندامی که می خواهید برسید. اما مگر اینکه بدنساز نیستید، این کار را نکنید. بین تمرینات به خود فرصت استراحت بدهید. وقتی برای رفع خستگی عضلانی خود وقت نمی گذارید، روز بعد احساس درد می کنید و این بر کیفیت تمرین شما تأثیر می گذارد. می توانید ۲ تا ۳ بار در هفته ورزش کنید. بقیه هفته را به خود استراحت دهید. هنگامی که می خواهید قدرت خود را افزایش دهید، می توانید مدت زمان تمرین عضلات شکم خود را کاهش دهید.

همچنین بخوانید:  چگونه وزن خود را به راحتی کم کنیم؟

وعده های غذایی سالم و متعادل بخورید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که برای تکمیل تمرینات خود از رژیم غذایی شدید استفاده کنید، اما در مقابل وسوسه مقاومت کنید. حذف گروه های غذایی اصلی از رژیم غذایی شما به نتایج دلخواه شما نمی رسد. به جای اینکه خودتان را محروم کنید، به یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین بالا پایبند باشید. شما به تمام مواد مغذی و انرژی که هنگام ورزش دریافت می کنید نیاز خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا