روانشناسی

۱۳ ویژگی رفتاری که باعث احترام مردم به شما می شود

Rate this post

احترام به‌دست آوردنی است؛ مردم نیازی به دانستن چیزهای زیادی در مورد شما ندارند تا در مورد نوع فردی که هستید قضاوت کنند! شما می توانید با رعایت چند ویژگی رفتاری، احترامی صد چندان در بین مردم کسب کنید. در ادامه این مقاله از مجله سبزینه راه ، این ویژگی های رفتاری را بر شمرده ایم. با ما همراه باشید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

رفتارهایی که باعث احترام مردم به شما می شود

۱- خودشیفته نباشید

تعریف و تمجید از خود را کنار بگذارید. باور کنید برای مخاطبتان اصلا جالب نیست که ساعت ها بنشسند و به تعریف های شما از خودتان گوش دهد.

۲- مودبانه رفتار کنید

همیشه با هرکسی که در طول روز می‌بینید، از همسر و فرزندان‌تان گرفته تا همکار یا حسابدارِ فروشگاه مؤدبانه رفتار کنید.

گفتن این حرف از انجام آن راحت‌تر است، به‌خصوص اگر روز بدی را گذرانده باشید. اما اگر می‌خواهید محترمانه با شما رفتار شود، باید با همه درست رفتار کنید و مهربان بودن را از یاد نبرید.

همچنین بخوانید:  تاثیر ورزش در جوانی برای سلامت مغز

۳- به خود احترام بگذارید

بسیاری از افراد به شما احترام می‌گذارند و بعضی از آن‌ها احترامی برایتان قائل نیستند. به یاد داشته باشید که نمی‌توانید رفتار دیگران را کنترل کنید. پس در صورت رفتارهای ناپسند دیگران احساس کم‌ارزشی نکنید. ارزش و احترام شما با رفتار دیگران تعیین نمی‌شود و همواره انسان ارزشمندی هستید.

تمام تمرکز و حواستان را بر‌روی داشتن حس خوب نسبت به خود جلب کنید. پس به خود اهمیت دهید همیشه لباس‌های مرتب و متناسب با شخصیتتان به تن کنید و برای خود بیشتر خرج کنید. راه های افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران را یاد بگیرید.

۴- وقت شناس باشید

به موقع رسیدن سر قرارهای ملاقات مزیت خیلی بزرگی است! سعی کنید هیچوقت دیگران را منتظر نگذارید و چنانچه مشکلی پیش آمد حتما اطلاع دهید و عذرخواهی کنید.

۵- دست از همیشه در دسترس بودن بردارید

شما مجبور نیستید همیشه در دسترس باشید! همیشه در دسترس بودن این را منتقل می کند که شما بیکارید، عزت تفس پایینی دارید، روی هیچ هدفی متمرکز نیستید، تقاضای زیادی ندارید، و احتمالاً مأموریتی ندارید و مردم این را احساس خواهند کرد.

۶- خشم خود را کنترل کنید

عصبانیت و خشم بیشتر از همه به خودتان آسیب می‌زند. خشم و عصبانیت را مدت زمان زیادی در خودنگه ندارید. مسائل و موضوعات را حل کنید و یا از آن‌ها بگذرید.

۷- زیاد صحبت نکنید

کمتر صحبت کردن، اگر همراه با یک رفتار آرام باشد، احساس راحتی در پوست خود را نشان می دهد. این به طرف مقابل فرصتی می دهد تا بیشتر صحبت کند، که بیشتر از شما قدردانی می کند و شما را در فضایی که می دهید باز، متفکر و سخاوتمند نشان می دهد.

همچنین بخوانید:  چرا خوابهای بد می بینیم؟ دلیل دیدن خواب‌های آشفته و ترسناک

کمتر صحبت کردن نیز باعث ایجاد رمز و راز در مورد شما می شود که افراد را علاقه مند نگه می دارد و می خواهند بیشتر در مورد شما بدانند.

۸- بیقرار نباشید

حرکات سریع و بی قراری شما را مانند یک موجود جنگلی عصبی در چراغ های جلو نشان می دهد.

می توانید با کمی آهسته تر حرکت کردن، آرامش و حتی ذهنی آرام تر را تشویق کنید. این یک حلقه مثبت است. عجله نکردن مانند مرغ بی سر به شما نشان می دهد که کنترل دارید. شما زمان دارید و با سرعت خود پیش می روید.

این به تنهایی دیدگاه دیگران را نسبت به شما و همچنین دیدگاهی که شما نسبت به خودتان دارید تغییر می دهد.

۹- خوب گوش کنید

گوش‌کردن فرایندی فعال است و به هیچ‌وجه منفعل نیست. گوش‌دادن به این معنی است که شما افکار و عقایدتان را از ذهن‌تان خارج می‌کنید و واقعا به چیزهایی که دیگران می‌خواهند به شما منتقل کنند، گوش می‌دهید.

اغلب در گفت‌و‌گوهای امروزی، نظرات یک فرد سبب می‌شود افکار شنونده تحریک شود و او هم داستان خود را در روند مشابهی مطرح می‌کند.

به‌جای اینکه نظر خودتان را بگویید، با مطرح‌کردن چند سؤال گوینده را تشویق کنید تا چیزهای بیشتری به شما بگوید. زمانی که مهارت گوش دادن مؤثر را تمرین می‌کنید، به دیگران کمک می‌کنید تا احساس کنند، مهم هستند.

۱۰- مرزهای خود را بشناسید و از آنها استفاده کنید

مردم راضی کننده مرزهای کمی دارند. آنها راضی کردن افراد را با افزایش ارزش خود یکی می دانند و سپس تعجب می کنند که چرا شب ها افسرده به خواب می روند.

همچنین بخوانید:  چرا شوهرم به زنان دیگر توجه می کند؟ چطور برخورد کنم؟

افرادی که به آنها احترام می گذارند اجازه تهاجم به زمان و انرژی آنها را نمی دهند. آنها می دانند چه زمانی و چگونه “نه” بگویند.

این روشی است که می توانید عاقل بمانید و انرژی مورد نیاز جهان را حفظ کنید. مرزها همه اینها را کنترل می کنند و دیگران به جای اینکه از آن رنجیده شوند الهام می گیرند.

۱۱- ژولیده نباشید

ظاهر می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. خوب لباس بپوشید و احساس بهتری خواهید داشت و ظاهری کاملاً متفاوت در مقایسه با ژولیدگی ایجاد خواهید کرد. تفاوت زیادی را ایجاد می کند.

۱۲- سعی نکنید همه را تحت تاثیر قرار دهید

بسیاری از ما با این ایده بزرگ شده‌ایم که اگر دیگران (والدین خود) را راضی کنیم، پاداش می‌گیریم و خوب دیده می‌شویم (دختران و پسران کوچک).

راضی کردن مردم یک استراتژی زندگی نیست که منجر به هیچ چیز خوبی برای شما شود (مگر اینکه ترجیح دهید روح خود را به تدریج کاهش دهید و مردم به آرامی احترام خود را نسبت به شما از دست بدهند).

در عوض، ارزشمند باشید و در صورت صلاحدید به مردم خدمت کنید و با این واقعیت روبرو شوید که دارید غیر صادقانه رفتار می کنید.

۱۳- به آدمها توجه کن

هنگام صحبت به چشمهای افراد توجه کن که این عمل باعث ایجاد احساس راحتی فرد مقابل می شود. در دنیای امروزی که توجه افراد بیشتر به صفحات گوشی است؛ نگاه تو تفاوت ایجاد می کند.

منبع : gazane.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا