سلامتی

کاهش وزن سریع با مکمل‌های در دسترس!

Rate this post

همه‌ ما فرمول کاهش وزن را می‌دانیم. غذای سالم و ورزش کافی و هوشمندانه اما علاوه‌بر این دو فاکتور اصلی، عوامل دیگری هم وجود دارند.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

استفاده از مکمل‌های کاهش وزن برای کم کردن وزن و داشتن اندام متناسب و سالم، لازم و ضروری نیست اما می‌تواند روند کاهش وزن شما را سریع‌تر کند. برای این‌که بهترین مکمل‌‌ های کاهش وزن را بشناسید در ادامه‌ مطلب با مجله سبزینه راه همراه باشید.

نکته‌ای که درباره‌ مکمل‌های کاهش وزن باید بدانید این است که مصرف این مکمل‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند باعث کاهش وزن شما شود. در واقع مهم‌ترین فاکتورها برای کاهش وزن همان ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی سالم است. مکمل فقط می‌تواند تلاش‌های شما را برای رسیدن به وزن مناسب سرعت ببخشد.

بهترین مکمل‌‌های کاهش وزن

مصرف مکمل‌‌ های کاهش وزن بدون ورزش و رژیم غذایی سالم، نتیجه‌ای ندارد. در ادامه تعدادی از مکمل‌ها و مواد غذایی را که برای افزایش سرعت کاهش وزن توصیه می‌کنند معرفی می‌کنیم. برای مصرف این مکمل‌ها قبل از هر چیز با یک پزشک یا متخصص رژیم و تغذیه مشورت کنید و سر خود هیچ مکمل و دارویی مصرف نکنید.

کافئین

مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار می‌تواند روند کاهش وزن شما را سرعت بدهد و روند افزایش وزن را کندتر کند. کافئین در واقع یک محرک است که شما را هوشیارتر می‌کند، سطح انرژی را افزایش می‌دهد، کالری می‌سوزاند و به تفکیک و تجزیه‌ چربی‌ها سرعت می‌دهد.

همچنین بخوانید:  با این سبزی دیابت را رایگان کنترل کنید

زردچوبه

این ابرغذای طلایی رنگ یکی از موادی است که به شکل مکمل تولید می‌شود. مکمل این ادویه گاهی با نام کورکومین معرفی می‌شود. این مکمل را می‌توانید به شکل پودر یا کپسول پیدا کنید. تحقیقات زیادی درباره‌ تاثیرات کورکومین بر کاهش وزن در بین مبتلایان به سندروم متابولیک و بیماری‌های مرتبط با آن انجام شده است.

چای سبز

بر اساس تحقیقاتی که به‌تازگی انجام شده، یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که چای سبز از طریق آن روی کاهش وزن و پیشگیری از افزایش وزن تاثیر می‌گذارد، تحریک بدن برای تولید برخی آنزیم‌ها در دستگاه گوارش است. این روند، مقدار جذب چربی و قند را کاهش می‌دهد در نتیجه مقدار کالری جذب شده به بدن کاهش پیدا می‌کند.

 کاهش وزن

مکمل‌های پروبیوتیک

مکمل‌های پروبیوتیک برای سلامت دستگاه گوارش اهمیت زیادی دارند و در کاهش وزن می‌توانند به شما کمک کنند. پروبیوتیک‌های به شکل مکمل، در واقع باکتری‌های زنده هستند که مزایای فراوانی برای دستگاه گوارش دارند. این باکتری‌ها معمولا به صورت طبیعی در دستگاه گوارش وجود دارند اما با استفاده از این مکمل‌ها می‌توانید تعداد آن‌ها را در دستگاه گوارش افزایش دهید.

بتا گلوکان

این مکمل یکی دیگر از مکمل‌های کاهش وزن است که تحقیقات زیادی روی آن انجام شده است. این مکمل از طریق سیر نگه داشتن شما برای مدت طولانی‌تر، کاهش وزن را تسهیل می‌کند. البته این مکمل غیر از این ویژگی، خواص دیگری هم دارد مثلا سطح قند و چربی خون را کنترل می‌کند و باعث تنظیم فشار خون می‌شود.

پودر پروتئین وی

یکی از رایج‌ترین مکمل‌ها برای ورزشکاران، پودر پروتئین وی است. شاید شما هم قبلا از این پودر در تهیه‌ اسموتی‌های ورزشی خود استفاده کرده باشید. مصرف منظم این مکمل می‌تواند به ایجاد بافت ماهیچه‌‌ای و کاهش وزن کمک کند. افزایش بافت عضلانی به معنای افزایش قدرت بدنی و افزایش سوخت‌وساز بدن است.

همچنین بخوانید:  ورزش را با کتونی انجام دهیم یا بدون کتونی؟

پودر پروتئین وی

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا