کسب و کارزیبایی

مرطوب کننده طبیعی پوست؛ قوی ترین مرطوب کننده ها کدامند

Rate this post

مرطوب کننده طبیعی احتمالا در هر خانه ای وجود دارد. شما می‌توانید از آنها برای تسکین پوست خشک خود استفاده کنید و چین و چروک‌ها را به شدت کاهش دهید. گاهی اوقات استفاده از محصولات گران قیمت برای هیدراتاسیون و مرطوب نگه داشتن پوست ممکن نیست.

اگر به دنبال یک مرطوب کننده جدید هستید که جایگزینی مناسب برای محصولات گران و بی‌اثر باشد، حتماً این مقاله را از مجله زیبایی سبزینه راه را بخوانید. در این مقاله، گزینه‌هایی را معرفی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند به طور مؤثر پوست خود را مرطوب کنید و به آن لطافت و نرمی ببخشید. این گزینه‌ها هم اقتصادی هستند و هم دارای تأثیر قابل توجهی در مرطوب کردن پوست هستند.

اما اگر به برخی ترکیبات گیاهی حساسیت دارید، باید قبل از استفاده از هر یک از محصولات پیشنهادی، لایه‌ای را روی پوست بازویتان تست کنید. اگر علائمی مثل قرمزی، التهاب یا خارش به وجود نیامد، می‌توانید آن را روی صورت خود هم استفاده کنید.

روغن زیتون؛ مرطوب کننده طبیعی و قوی

روغن‌های طبیعی، بهترین گزینه برای مرطوب کردن پوست هستند و می‌توانید از آنها برای کمک به محافظت از پوست خود استفاده کنید. حتی برخی از این روغن‌ها با داشتن ترکیبات خاص، می‌توانند به عنوان محافظ در برابر آفتاب برای پوست عمل کنند.

برای تحقق نتیجه مناسب، بهتر است روغن زیتون بدون هیچگونه ماده افزودنی تهیه کنید. روغن زیتون حاوی ویتامین‌ها، انواع پلی فنول و فیتواسترول‌های مختلف است. این ترکیبات به عنوان چربی‌های گیاهی مرطوب‌کننده شناخته می‌شوند. این روغن برای پوست صورت و بدن انتخابی بسیار مناسب است. اگر احساس می‌کنید غلیظ است، می‌توانید با اضافه کردن مقداری آب، آن را تخفیف دهید و بهترین مرطوب کننده طبیعی پوست را بسازید.

همچنین بخوانید:  آیا شما پوست عوض می کنید؟
مرطوب کننده طبیعی مو
مرطوب کننده طبیعی پوست خشک

 

 

روغن نارگیل یکی دیگر از مرطوب کننده های طبیعی

 

روغن نارگیل به طور طبیعی برای بدن بسیار مفید است و نه تنها یک روغن مرطوب کننده است، بلکه دارای خاصیت ضد التهابی است. این روغن برای انواع پوست‌ها بسیار مناسب و موثر است و می‌تواند در بهبود حساسیت پوستی و اگزما نیز موثر باشد و زیبایی را به پوست بازگرداند. از این مرطوب کننده طبیعی می‌توانید برای هر نوع پوست استفاده کنید و نتایج خوبی به دست آورید. بهترین زمان برای استفاده از آن شب قبل از خواب است، اما می‌توانید در هر زمان دیگری که نیاز دارید، به خصوص پس از استحمام و خشک شدن پوست، از آن استفاده کنید. استفاده از این روغن به منظور بهبود ترک پاشنه و دست نیز ممکن است. با این حال، پس از استفاده از آن، توصیه می‌شود جوراب ضخیم و دستکش غیرلاتکس بپوشید.

هیدراته نگه داشتن پوست با جو دوسر

یکی از مرطوب کننده‌های طبیعی برای پوست، بلغور جو دوسر است. می‌توانید این محصول را به صورت کل بدن استفاده کنید. استفاده موضعی از بلغور جو دوسر، علاوه بر آبرسانی به پوست، می‌تواند لایه‌های مرده پوست را نیز از بین ببرد. به همین دلیل، به عنوان یک پاک کننده طبیعی نیز شناخته می‌شود. جو دوسر دارای لیپیدهای طبیعی است که به نرم و مرطوب شدن پوست کمک می‌کند. برای استفاده از آن، یک پیمانه بلغور جو دوسر را در وان حمام بریزید یا از ترکیب آن با آب، خمیری تهیه کنید و روی پوست قرار دهید. پس از 20 دقیقه، پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

همچنین بخوانید:  4 مزیت ماسک موی شبانه، نحوه استفاده و دستور العمل‌ها

مرطوب کننده طب سنتی

 

وازلین؛ یک مرطوب کننده طبیعی پوست

 

وازلین یکی از ترکیبات نفتی است که به عنوان مرطوب کننده کلاسیک شناخته می‌شود. برای پوست‌های خشک و حساس، گزینه مناسبی است، اما ممکن است منافذ پوست را مسدود کند، در نتیجه روزنه‌های پوست بازتر می‌شوند و پوست ظاهری “پوست پرتقالی” به خود خواهد گرفت. با این حال، برای لطافت و نرمی پوست، گزینه بسیار خوبی است. فقط باید به احتیاط سعی کنید همیشه از آن استفاده نکنید.

 

روغن کرچک مرطوب کننده طبیعی مو و پوست

روغن کرچک، همچنین مانند روغن نارگیل و زیتون، یکی از روغن‌های بسیار خوب برای مرطوب کردن پوست است. قبل از حمام، می‌توانید از این روغن استفاده کنید. باید حدود 40 دقیقه قبل از حمام، یک لایه نازک از آن را روی پوست خود بمالید و سپس با یک شوینده ملایم پوست را بشویید. مرطوب کننده های طبیعی همگی بی ضرر هستند. فقط ممکن است افراد انگشت شماری به بعضی از آن ها حساسیت داشته باشند.

آووکادو؛ مرطوب کننده طبیعی پوست صورت و دست

آووکادو دارای روغن امگا3 سالم و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان است که برای جلوگیری از التهابات بدنی، که باعث پیری زودرس می‌شوند، بسیار مفید است. برای به دست آوردن نتیجه خوب از این مرطوب کننده طبیعی، می‌توانید آن را به عنوان ماسک بر روی پوست خود بمالید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در حالت آرام و ریلکس قرار بگیرید. بلافاصله پس از شستشو، پوست شما خیلی نرم و مرطوب خواهد شد.

 

مرطوب کننده طبیعی نی نی سایت

لایه برداری پوست با شکر

یک روش طبیعی برای بهبود خشکی پوست و از بین بردن لایه‌های مرده، استفاده از شکر است. می‌توانید چند بار در هفته از آن برای لایه‌برداری پوست مرده استفاده کنید تا به پوستتان آب رسانی بهتری داشته باشید. برای این منظور، می‌توانید مرطوب کننده صورت خود را با دو قاشق شکر ترکیب کنید تا یک اسکراب خانگی درست کنید و آن را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوست خود نگه دارید. سپس با آرامی ماساژ دهید و پوست را با آب گرم شستشو دهید. در نهایت، از یکی از روغن‌های ذکر شده به عنوان مرطوب کننده طبیعی برای هیدراته کردن پوست استفاده کنید و خاصیا این مرطوب کننده طبیعی را چند برابر کنید.

همچنین بخوانید:  خوش نقشی باخط لب!

شیر یک مرطوب کننده طبیعی و فوق العاده برای پوست

شیر، علاوه بر خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قابل توجه، دارای اسید لاکتیک است که به عنوان یک هیدروکسی طبیعی در لایه‌برداری ملایم پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل، شیر می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای تسکین پوست‌های تحریک شده باشد و بتوانید از آن برای جوانسازی پوست و کاهش تاثیرات ناشی از اشعه‌های خورشید بهره ببرید.

استفاده از حمام با شیر یا ماست، یک راه عالی برای آبرسانی و حفظ رطوبت پوست می‌باشد. همچنین، استفاده از ماسک ماست می‌تواند کمک کند تا پوست شما از شل شدن جلوگیری شود و حتی سلول‌های مرده پوست را نیز از بین ببرد. این روش باعث خواهد شد تا پوست شما شفاف و درخشان به نظر برسد.

 

مرطوب کننده طبیعی پوست خشک

 

روغن آفتابگردان و تاثیرات ویژه

براساس مطالعات، این روغن به احتمال زیاد یکی از بهترین گزینه‌های طبیعی برای بهبود عملکرد پوست است. حاوی اسید لینولئیک است که باعث هیدراسیون و ترشح چربی در پوست، بدون ایجاد تحریک می شود.

اگر دنبال یک روغن سبک‌تر برای شستشوی صورت هستید، به خصوص اگر مشکل آکنه دارید، می‌توانید از روغن تخمه آفتابگردان برای پاکسازی مناسب استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از آن به عنوان یک روغن بدن سبک و مرطوب کننده بر روی پوست استفاده کنید.
علاوه بر این ها مرطوب کننده طبیعی پوست بیشتری نیز داریم. شما در بخش نظرات آن ها را معرفی کنید.

 

اگر برای خرید گیاهان دارویی نیاز به فرد متخصص داری یه سر به سایت عطارخونه توی همین لینک بزن.

شما به چه گیاهان دارویی و روغن های گیاهی به پوست تون لطافت می بخشید و پوست و موهای خودتون رو ترمیم می کنید؟ در قسمت نظرات حتما برامون بنویسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا