تغذیه سالم

رژیم ارتشی یا رژیم سه روزه آمریکایی چیست؟!

Rate this post
افرادی هستند که همواره به‌دنبال انواع رژیم‌ها غذایی هستند و دوست دارند، نتیجه‌ای که می‌گیرند نه‌تنها در مدت زمان کوتاهی به‌دست بیاید؛ بلکه کاهش وزن زیادی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل، این افراد احتمالا نام رژیم‌هایی همچون رژیم کانادایی و رژیم ارتشی را شنیده‌اند. چنانچه جزو آن دسته از افرادی هستید که تا به حال اسم رژیم ارتشی به گوش شما نخورده ویا اطلاعاتی در ارتباط با آن ندارید، با ادامه مطلب از سایت سبزینه راه همراه باشید تا به شما بگویم رژیم ارتشی سه روزه چیست و رژیم ارتشی یک هفته ای چه میزان کاهش وزن دارد.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

رژیم ارتشی سه روزه

رژیم سه روزه آمریکایی چیست؟!

وقتی اسم رژیم سه روزه آمریکایی یا همان رژیم ارتشی را می‌شنویم، ممکن است تصور کنیم این نام‌گذاری دلیل خاصی دارد؛ اما اینگونه نیست! در حقیقت هیچ ارتشی، در هیچ کجای دنیا این رژیم غذایی را ابداع نکرده و علت نام‌گذاری آن شاید به‌دلیل سخت‌گیرانه بودن این رژیم باشد؛ البته دلیل نام‌گذاری آن هنوز مشحص نیست.

رژیم ارتشی یکی از بی‌شمار انواع رژیم غذایی برای لاغری است که ویژگی آن این است که در این رژیم، افراد می‌توانند یک کاهش وزن سریع را طی مدت کوتاهی تجربه کنند و لاغر شوند؛ به همین دلیل رژیم ارتشی را یک رژیم لاغری سریع می‌دانند. رژیم سه روزه آمریکایی، به صورت یک دوره ۳ روزه در هفته انجام می‌شود و می‌توان آن را برای مدت یک ماه ادامه داد؛ زیرا گرفتن هر رژیم لاغری سریع به‌خصوص اگر شرایط خاصی داشته باشید، در طولانی مدت مضرات زیادی به همراه خواهد داشت.

همچنین بخوانید:  رژیم کانادایی 15 روزه چیست؟ فواید و عوارض رژیم کانادایی اصلی

مضرات رژیم سه روزه

مضرات رژیم سه روزه

از مضرات رژیم سه روز می‌توان به کمبود برخی از مواد غذایی لازم برای بدن اشاره کرد. به‌علاوه کم کردن ۵کیلوگرم از وزن در ۳ روز، مستلزم کم کردن کالری دریافتی روزانه زیادی است؛ یعنی به اندازه ۵۰۰ کیلوکالری در روز که در هفته چیزی حدود ۳۵۰۰ کیلوکالری می‌شود. افراد که ممکن است در حالت عادی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلوکالری در روز و در سایر انواع رژیم لاغری ۱۵۰۰ کیلوکالری در روز دریافت کنند؛ در این رژیم سه روزه آمریکایی، در  ۳روز رژیم، روزانه کمتر از ۱۰۰۰ کیلوکالری غذا دریافت می‌کنند که در روز اول در مجموع ۳ وعده صبحانه، نهار و شام تنها ۸۷۰ کیلوکالری دریافت می‌کنند که میزان بسیار کمی است و نمی‌تواند به نیازهای روزانه یک فرد بالغ پاسخ دهد.

همچنین این میزان کالری نشاند‌هنده این موضوع است که فرد به میزانی غذا مصرف نمی‌کند که بتواند مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز خود را از غذا دریافت نماید و این یکی دیگر از مضرات رژیم سه روزه است. البته بسیاری بر این عقیده هستند که می‌توان از مکمل‌های غذایی و مولتی ویتامین‌ها استفاده کرد. این کار کاملا اشتباه است؛ زیرا مولتی ویتامین‌ها نیز دارو هستند و برای کبد خطرناک محسوب می‌شوند و همچنین سبب می‌شوند بدن شما قابلیت جذب مواد معدنی و ویتامین‌ها از غذا را از دست بدهد و همواره مجبور شوید از داروهای شیمیایی استفاده کنید. مواد قابل مصرف در این رژیم بسیار جالب هستند که در ادامه آورده‌ایم.

مواد مصرف قابل استفاده در رژیم ارتشی عبارتند از:

  • موز
  • سیب
  • گیرپ فورت
  • قهوه تلخ
  • آب
  • نان کامل
  • کره بادام زمینی
  • هات داگ
  • بروکلی
  • هویج
  • پنیر چندار
  • بستنی وانیلی
  • تخم مرغ
  • دانه های سبز
همچنین بخوانید:  خواص آووکادو ، این میوه ارزشمند و عجیب!

یکی دیگر از مضرات رژیم سه روزه این است که احتمال دارد انرژی فرد، به‌خصوص برای فعالیت‌های ورزشی به‌شدت کاهش یابد و این یعنی برای ورزشکاران غیرقابل استفاده است و می‌تواند سبب شود تحرک شما محدود گردد که خود نشانه‌ای از سبک زندگی ناسالم است. همچنین کم کردن چنین وزن زیادی در زمانی کوتاه، باعث از دست دادن آب، توده عضله و ضعیف شدن استخوان‌ها می‌شود و در رژیم ارتشی نیز همچون سایر رژیم‌ها لاغری سریع، احتمال بالایی برای بازگشت به وزن قبلی وجود دارد.

رژیم سه روزه آمریکایی

رژیم ارتشی یک هفته ای چه میزان کاهش وزن دارد ؟

در ۳ روز ابتدای هفته فرد روزانه تقریبا ۱۰۰۰ کیلوکالری و در ۴ روز بعدی فرد رژیم غذایی خودش را رعایت می‌کند ولی حداکثر تا ۱۵۰۰ کیلوکالری می‌تواند مصرف ‌کند. بنابراین در کل، در ۳ روز اول ویا در همان یک هفته، ۵ کیلوگرم از وزن خود را از دست می‌دهد و در نهایت در یک ماه و ۳ هفته، فرد ۱۵ کیلوگرم وزن کاهش وزن دارد. این کاهش وزن سریع می‌تواند برای بسیاری از افراد غافلگیرکننده و حتی شادی‌آفرین باشد؛ اما باید در کنار این مسئله که رژیم ارتشی یک هفته ای چه میزان کاهش وزن دارد؟! به این نکته توجه کرد که در یک رژیم لاغری سالم که از اصول و قواعد درست پیروی می‌کند، باید پس از لاغری، فرد بتواند وزن خود را حفظ کند و با اضافه کردن تحرک به سبک زندگی خود و کمی مراعات غذایی روند لاغری را ادامه داده ویا حداقل وزن خود را به همان میزان پس از رژیم حفظ نماید.

همچنین بخوانید:  بلغور کوسکوس و طرز تهیه سالاد کوسکوس برای لاغری!

بنابراین همانطور که پیش‌تر در مضرات رژیم سه روزه گفتیم، کاهش وزن زیاد، در مدت محدود که نه‌تنها تضمینی برای عدم بازگشت ندارد، بلکه به دلیل محدود کردن انرژی بدن شما، باعث کاهش تحرک روزانه شده و سبب می‌شود مواد معدنی و ویتامین‌ها به میزان کافی به بدن شما نرسند؛ رژیم صحیحی نیست و می‌تواند آسیبی به بدن شما وارد نماید که جبران آن مدت زمان زیادی وقت بگیرد.

رژیم ارتشی

چگونه با رژیم غذایی صحیح لاغری شویم؟!

برای کاهش وزن اصولی بهتر است ابتدا به خودتان زمان کافی برای تحقق این هدف بدهید؛ زیرا همانطور که یک ماهه وزن شما به این عدد نرسیده است، نمی‌توان تواقع داشت یک ماهه بتوانید تمام اضافه وزن خود را جبران کنید. پس بهتر است برای کاهش وزن در یک ماه و یا زمان کم، توقع خود را از میزان وزنی که کم می‌کنید، پایین بیاورید و یا به خود مدت زمان بیشتری فرصت دهید تا به وزن ایده‌آل خود برسید. چنانچه مورد دوم را انتخاب می‌کنید، حتما پیش از اقدام به رژیم گرفتن، انگیزه کافی را در خود ایجاد کنید و این انگیزه را در تمام طول مسیر با خود داشته باشید تا در بین راه پشیمان نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا