تناسب اندام

گلف در سطح مبتدی برای بانوان

Rate this post

گلف می‌تواند یک ورزش ترسناک برای یک مبتدی باشد. چیزهای زیادی برای یادگیری هست، از انواع چوب‌های گلف گرفته تا فنون تاب دادن چوب گلف، قوانین زمین گلف، و آداب گلف! از بسیاری جهات، یک خانم گلف باز مبتدی، تفاوتی با یک مرد گلف باز مبتدی ندارد، هرچند که ورزش گلف دارای سابقه‌ای طولانی از تبعیض جنسیتی است، و هنوز هم برخی مردم، زنان را شهروندان درجه دوم در ورزش گلف تلقی می‌کنند! پس زنان گلف باز مبتدی، یک مانع بیشتر از مردان برای مبارزه دارند.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

تجهیزات

اگر در گلف تازه وارد هستید، باید تجهیزاتی را تهیه کنید که به شما کمک کنند با کمترین هزینه روی مهارت‌های اولیه‌تان کار کنید. توصیه می‌کنیم از ابزارهای دست دومی همچون درایور، پاتر، و سند وج استفاده کنید. برای یک آغاز ساده، می‌توانید ترکیبی از کلاب فلزی ۶ یا ۸، پیچینگ وج، و کلاب چوبی fairway یا hybrid داشته باشید. از آنجا که هنگامی‌که تازه شروع به پرتاب توپ می‌کنید، توپ‌های زیادی را گم خواهید کرد، از توپ‌های گلف ارزان قیمت‌تر استفاده کنید. فراموش نکنید که کرم ضد آفتاب بزنید و یک عینک آفتابی خوب هم در روزهای آفتابی بهمراه داشته باشید. یک میان وعده، آب، و مایعات را هم فراموش نکنید.

آموزش

یک مربی خوب، صبور و مشوق است، و از آموزش دادن به تازه کارها لذت می‌برد. مربی شما باید روی مهارت‌های پایه و اصولی از جمله کنترل مناسب و نیرو تمرکز کند، و طوری آن‌ها را آموزش بدهد که بیش از حد برایتان پیچیده نباشد. همچنین باید بازی کوتاه، ضربات هوایی کوتاه، غلتاندن توپ و ضربات داخل محوطه‌ی ماسه‌ای را هم آموزش بدهد. برخی زمین‌های عمومی، دوره‌های آموزش گلف گروهی با قیمت مناسب ارائه می‌دهند، که شاید برایتان جالب توجه باشد.

همچنین بخوانید:  آموزش دوچرخه سواری مبتدی

تناسب اندام

تاکید می‌کنیم که گلف بازان، ورزشکار هستند. آنقدر درگیر پیچیدگی‌های تاب دادن چوب گلف نشوید که فراموش کنید توپ را به روش ورزشی پرتاب کنید. حرکت بک سوئینگ می‌تواند با یک بازیکن بیسبال در حالت ضربه زدن مقایسه شود. خود حرکت سوئینگ می‌تواند با یک بازیکن هاکی در حالت ضربه زدن به گوی، مقایسه شود. برای فرم گرفتن در ورزش گلف، باید عضلات درگیر در گلف را کشش دهید و تقویت کنید، همچنین آمادگی جسمانی کل بدن به شما در بازی کمک می‌کند، و البته از آسیب دیدن نیز جلوگیری می‌کند.

قوانین و مقررات

قوانین اساسی و مقررات را مطالعه کنید. برای مثال جالب است بدانید که اگر در بانکر، چوب خود را به شن‌ها تماس دهید، یک قانون را شکسته‌اید و یک ضربه‌ی پنالتی می‌گیرید. اگر هنگامی‌که حریف شما دارد یک ضربه می‌زند، صحبت کنید یا از خط زمین او عبور کنید، سریعا عذر شما خواسته می‌شود! وقتی آماده شدید که به زمین گلف بروید، آهسته قدم بردارید و عجله نکنید. پار ۳ کوتاه‌تری بازی کنید، سپس با حفره‌های متوسط کار کنید و همینطور روند پیشرفت‌تان را ادامه دهید تا زمانی که یک ست را تمام کردید احساس راحتی کنید.

پذیرش

بسیاری از زمین‌های گلف، پذیرای بانوان گلف باز و میزبان مسابقات قهرمانی گلف بانوان هم هستند، اما متاسفانه برخی از مراکز گلف خصوصی، بازی بانوان را محدود می‌کنند یا از ورود بانوان جلوگیری می‌کنند. در هنگام انتخاب یک زمین گلف، از گلف بازان دیگر پرس و جو کنید تا زمینی را پیدا کنید که در آن راحت باشید.

همچنین بخوانید:  آیا می‌دانید که چند بار درهفته باید وزنه بزنید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا