زیبایی

گن لاغری و پاسخ به سوالات متداول درباره استفاده از آن

Rate this post

گن لاغری یکی از روش های غیر ماندگار برای زیبا دیده شدن فرم بدن است. انواع گن ها برای قسمت های مختلف مانند گن باسن و ران، گن شکم و پهلو و… تولید می شوند ک بسته به فرم بدنی نوع مناسب را می توان انتخاب کرد.

با خواندن این مطب در مجله زیبایی و تناسب اندام سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

گن ها باعث می شوند لباس کمی خوش فرم تر در بدن جلوه کند اما شبهاتی در رابطه با استفاده از آنها وجود دارد. برخی نگران فشار وارد شده توسط گن به اندام های داخلی هستند و برخی دیگر نگرانی هایی در رابطه با استفاده طولانی مدت از آنها را دارند. به همین دلیل متنی جامع را گردآوری کرده‌ایم تا نکات مهمی را بیان کنیم و به بررسی سوالات متداول در رابطه با آن بپردازیم.

از گن لاغری چه می دانید؟

گن لاغری در جامعه امروز که افراد به لاغری و تناسب اندام خود اهمیت میدهند، یک راه حل ارزان به حساب می آید. از آنجایی که هزینه بسیاری از روش های لاغری موضعی مانند عمل جراحی و دستگاه لاغری زیاد است و روش های دیگر مانند رژیم و ورزش هم برای بسیاری از افراد مقدور نیست، استفاده از گن میتواند یک راه حل ارزان و ساده اما کوتاه مدت باشد.

انواع گن می توانند یک الی دو سایز و حتی گاهی 3 سایز، کمتر از آنچه که وجود دارد را برای فرم بدن نشان دهد. اما شهرت گن بیشتر از جنبه های زیبایی و تناسب اندام معروف شده است.

معمولا بعد از برخی از جراحی ها، پزشکان برای نگهداری از اندام های داخلی در جای مناسب یا تکان نخوردن بیش از حد و جمع شدن پوست، گن ها را تجویز می کنند. اما این تمام نکاتی نیست که باید در رابطه با گن لاغری بدانید و بهتر است دقیقتر ساختار و کاربردهای آنرا بررسی کنیم.

همچنین بخوانید:  بهترین ماسک‌های صورت کیوی که باید امتحان کنید

گن لاغری از چه چیزی درست شده است؟

بیشتر گن های لاغری از پارچه هایی از جنس لاتکس، لیکرا و اسپاندکس هستند. این جنس از پارچه ها امکان عبور هوا و مایعات را از خود ندارند. گن ها معمولا حالت کشی و الاستیک دارند که باعث میشوند پوست و عضلات ناحیه مورد استفاده جمع شوند.

بیشتر گن های لاغری برای بسته شدن از قزن استفاده می کنند که معمولا هم در سه ردیف هستند البته برخی از گن ها از دو مرحله بسته شدن یکی با قزن و دیگری با چسب بهره برده اند. گن ها در دو مدل مردانه و زنانه تولید می شوند.

برای لاغری هر عضو مانند شکم و پهلو، ران و سینه گن هایی مخصوص وجود دارد که به طور خاص آن ناحیه را لاغرتر نشان می دهد. در ادامه به پاسخِ سوالات متداول درباره گن لاغری می پردازیم.

آیا گن لاغری باعث لاغر شدن می شود؟

درتبلیغ های گن لاغری بسیار گفته می شود که استفاده از آنها باعث لاغر شدن نیز می شود ولی در واقع این طور نیست. با پوشیدن گن آن ناحیه شروع به تعریق می کند و بعد از مدتی استفاده از گن لاغری؛ لاغر شدن موضعی را در خود احساس می کنید.

لاغر شدن با پوشیدن گن ایجاد می شود ولی این فرایند در اثر چربی سوزی نیست، این لاغر شدن در اثر کم شدن آب میان بافتی به وجود آمده است که با نوشیدن آب دوباره این کمبود آب جبران می شود. البته لازم به گفتن نیست که با پوشیدن گن لاغری در همان لحظه با فشرده شدن چربی ها، ظاهر شما لاغرتر می شود.

آیا استفاده از گن لاغری در هنگام ورزش کردن درست است؟

به چند دلیل استفاده از گن های لاغری در هنگام ورزش کردن اشتباه است. پوشیدن گن مخصوصا گن های شکم و پهلو در هنگام ورزش کردن، از حرکت دیافراگم جلوگیری میکند و میتواند تنفس را مختل کند. بنابراین از پوشیدن آن در هنگام ورزش جدا باید خودداری کرد.

از طرفی با پوشیدن گن در هنگام ورزش کردن، خون رسانی به محلی که با آن پوشیده شده است، کاهش خواهد یافت. کاهش خونرسانی موجب می شود، چربی سوزی به دلیل فشردگی کاهش پیدا کند و در نتیجه لاغر شدن به تاخیر می افتد لذا توصیه می شود از گنهای لاغری در هنگام ورزش کردن استفاده نشود.

همچنین بخوانید:  مهم ترین نکات آرایش در منزل

چرا استفاده از گن بعد از عمل های جراحی به خصوص عمل های زیبایی لاغری توصیه می شود؟

استفاده از گنهای مخصوص بعد از عمل جراحی توسط پزشکان توصیه می شود که مدت زمان استفاده از آن در عمل های مختلف، متفاوت است. استفاده از گن بعد از عمل های زیبایی لاغری موجب جمع شدن پوست، جلوگیری از تجمع مایعات در زیر پوست، ایجاد یک ظاهر یکنواخت، کنترل تورم  و ترمیم مناطق آسیب دیده می شود و روند بهبودی را تسریع میکند.

استفاده از گن پس از بسیاری از اعمال جراحی توصیه میشود. زنان پس از زایمان از گن های لاغری برای جمع شدن شکم و برگشت آن به حالت طبیعی استفاده می کنند. برخی از گن ها هم وجود دارد که در هنگام بارداری استفاده می شود که برای استفاده از آنها باید با پزشک خود مشورت کنید.

حتی در برخی از موارد گن های لاغری می توانند برای افرادی که از مشکلات درد مانند کمر درد رنج می برند توصیه شوند تا به کاهش دردها کمک کند.

چه مدت در طول شبانه روز باید از گن استفاده کرد؟

بهتر است استفاده از گنهای لاغری در طول روز بیش از 8 ساعت نباشند. به طور کلی این دست از محصولات برای استفاده مقطعی ساخته شده اند و تنها پس از پوشیدن کوچکتر شدن سایز اتفاق می افتد.

گن لاغری برای استفاده در مجالس و مهمانی ساخته شده است تا شما احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید و اعتماد به نفس بالاتری پیدا کنید. همچنین استفاده از گن لاغری در هنگام خواب اصلا توصیه نمی شود.

عوارض استفاده بیش از حد گن لاغری چیست؟

استفاده بیش از حد از گنهای لاغری برای برخی از افراد ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد. کسانی که مبتلا به بیماری های روده و معده هستند بهتر است با نظر پزشک خود از گنهای لاغری استفاده کنند.

پوشیدن گنهای شکمی در کسانی که ناراحتی های معده دارند ممکن است آزار دهنده باشد و ممکن است باعث رفلاکس معده شود. از طرفی کسانی که از مشکلات روده ای مانند یبوست و شقاق رنج می برند از گنهای لاغری استفاده نکنند.

همچنین بخوانید:  نکاتی برای ۲۰ کیلو کاهش وزن یا بیشتر

استفاده از گنهای لاغری شلوارکی در بانوان ممکن است سبب بروز بیماری های واژن مانند عفونت واژن شود، به دلیل جنس لاتکس آنها و عدم جریان هوا در آن ناحیه، واژن در هنگام پوشیدن آن مستعد عفونت واژن قرار دارد. لذا توصیه می شود از این نوع گنهای لاغری برای زمان های طولانی مدت استفاده نشود.

عارضه ای که اغلب ممکن است برای همه افراد در صورت استفاده از گن های لاغری بروز داده شود به ایجاد ناراحتی پوستی مربوط می شود. معمولا گن های لاغری ممکن است با قرمزی پوست، خارش و التهابات پوستی همراه باشد. این موضوع به دلیل بالا رفتن دما و تعریق بروز داده می شود.

ادامه دار شدن این موضوع می تواند زمینه ابتلا به حساسیت های پوستی را ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است در طولانی مدت از آنها استفاده نکرد.

گن لاغری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • اولین ویژگی یک گن خوب این است که متناسب با اندام شما و در واقع سایز شما باشد.
  • گن لاغری باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد و در برابر کشیدگی مقاومت داشته باشد.
  • گن لاغری مناسب نباید در هنگام استفاده باعث ناراحتی فرد مصرف کننده شود و در هنگام استفاده باید راحت و متناسب باشد.
  • بستن آن باید ساده باشد و اطمینان در مورد بسته ماندن آن باشد.

سایز گن چگونه باید باشد؟

برخی از افراد بر این باورند که می توانند گن را طوری انتخاب کنند که سایز کمتری داشته باشد. برخی دیگر نیز سایز را طوری انتخاب می کنند که آزاد بر تن می ایستد و هیچ تاثیری بر جای نمی گذارد.

انتخاب سایز کم برای گن سبب می شود که روی پوست چین و چروک زیادی ایجاد شود. با اینکه خاصیت کشانی بالایی گن های دارند اما این موضوع سبب نمی شود که از آسیب به پوست کاسته شود.

حتی با کوچک بودن سایز گن ممکن است سبب اختلالات متعددی در عملکرد غدد لنفاوی بروز داده شود که در نتیجه‌ی آن بروز التهابات نیز ایجاد خواهد شد. به همین دلیل لازم است سایز را طوری انتخاب کرد که نهایتا دو سایز کوچکتر از لباس باشد و برای تن مناسب باشد.

سخن پایانی

در آخر باید عرض کنم که استفاده از گنهای لاغری به منظور لاغر شدن کاری اشتباه است چون این محصول موجب چربی سوزی و لاغر شدن در طی یه مدت استفاده نخواهد شد و تنها به کاهش آب میان بافتی می پردازد. از گنهای لاغری به مدت طولانی در طول روز نباید استفاده شود چون ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند رفلاکس معده، یبوست و عفونت واژن شود. بهترین راه لاغر شدن ورزش کردن است و اگر شرایط ورزش کردن را ندارید میتوانید از دستگاه های لاغری استفاده کنید.

منبع : quickfit.ir
حتما بخوانید : تزریق چربی یا فیلر؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا