سبک زندگی

گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

Rate this post

وقتی هوا رو به سردی رفته و کم کم از فصل تابستان وارد فصل پاییز می شویم کم کم متوجه تغییرات در گیاهان و درختان می شویم اما سردی زمستان به این معنی نیست که باغ شما باید از هرگونه گل و گیاه خالی شود. بسیاری از گیاهان فقط در زمستان رشد می کنند در اینجا یک لیست از ده ها گیاه آپارتمانی مقاوم به سرما قرار داده شده است که به شما کمک می کند تا باغ زیبایی در تمام طول سال داشته باشید.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

به خصوص در فصل سرما که محیط سرد و همه جا به حالت سکون درمی‌آید پرورش گل و گیاه در آپارتمان می‌تواند بر روحیه مردم شهرنشین اثر بسزایی داشته باشد.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

نرین (Nerine)

یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما (Nerine) است که به دلیل داشتن شکوفه های صورتی می تواند در یک روز زمستانی و سرد بسیار دلنشین باشد. این گیاه در اواخر مهر شروع به شکوفه دادن می کند و در صورت مراقبت در فصل زمستان هم آسیب نخواهد دید.

گل سوسن نرین همانند گل نرین bowdenii با اینکه ریشه های آن از آفریقای جنوبی است نسبت به سرما مقاوم است . این گیاه دارای پیاز چندین ساله است که در اوایل زمستان و پاییز رشد آن به ۴۵ سانتی متر می رسد.

 

کاکتوس مقاوم به سرما  (Christmas Cactus)

این گیاه علاوه بر اینکه جزو گیاهان آپارتمانی سایه دوست است در دسته گل های مقاوم به سرما هم قرار دارد.

همچنین بخوانید:  چگونه به کودکان غذای سالم بدهیم؟

این گیاه ریشه ای قوی و از نوع برزیلی دارد؛ به همین دلیل مقاوم به سرما بوده و نزدیک به کریسمس (اواخر آذر و اوایل دی ماه) در فصول برفی و بارانی می‌روید.

طبعا برای رشد بهتر این گیاه لازم است آبیاری بسیار و منظم انجام شود.

 

گل استرنبرجیا (Autumn daffodil)

این گیاه مقاوم در فصول سرد (پاییز و زمستان) با وجود یک گلدان با خاک ضعیف به راحتی رشد کرده و گل می دهد. این گیاه به گیاه چهار فصله معروف است.

 

یاس ستاره‌ای (Fragrant Jasmine)

این گیاه زیبا از گل های معروف جنوب شرقی آسیاست که برای رشد و دادن شکوفه به دمای کمتر از ۱۸ درجه نیاز دارد.

 

گل سیکلامن (hederifolium)

این گیاه از گونه گل های پامچال است که با وجود گل های زیبا و شکوفه های سفید و صورتی در فصل پاییز و زمستان می تواند انگیزه ای زیبا برای زندگی باشد. این گیاه قبل از شروع فصل تابستان و بهار از بین می رود اما پیاز آن برای رشد در فصول بعدی در پاییز و زمستان باقی خواهد ماند.

 

کالانکوئه (Kalanchoe)

معمولا انواع گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما کالانکوئه در اواسط فصل سرد زمستان برای خرید در دسترس می باشد. این گیاه نیاز کمی به آب دارد؛ تنها کافی است آن را در قسمت جنوبی خانه در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا به سرعت رشد کند. گل های این گیاه با برودت هوا شکوفه زده و تا چندین هفته دوام دارد.

 

گل داوودی (Chrysanthemum)

این گیاه هم داخل و هم خارج از خانه در فصول سرد رشد می کند. اما رشد آن در زمستان به این معنی نیست که در فصول دیگر رشد نمی کند این گیاه حتی در روزهای گرم تابستان هم در گلخانه رشد می کند.

 

 بنفشه آفریقایی (African Violets)

بنفشه آفریقایی به دلیل گلبرگ های متنوع موردپسند اکثر خانواده های ایرانی قرار دارد. این گیاه در فصل زمستان به دلیل نور و شدت تابش کم خورشید باید در قسمت جنوبی خانه قرار گیرد تا به اندازه کافی برای رشد در معرض نور باشد.

همچنین بخوانید:  بهترین روشهای شاد زیستن

 

 گل برفی (Galanthus)

این گیاه یک گل گران قیمت است که برای خرید آن باید هزینه هنگفتی پرداخت کرد و برای رشد نیاز به مراقبت بالا دارد. اما جایگزین ارزان تری هم دارد مانند گل elwesii و یا گل برفی nivalis دارد.

 

گل پنج پر (Pentas)

این گیاه برای رشد بهتر در زمستان نیاز به یک گلدان مناسب در منزل دارد و شکوفه های آن به شکل ستاره ای رشد می کند.

ارکیده سیمبیدیوم (Cymbidium Orchid)

این گیاه خوشه ای در فوصل بهار و زمستان گل می دهد و تا ۱۰ هفته دوام دارد.

 

گل زمستانی تاج المولوک (Eranthis hyemalis)

گل تاج‌الملوک همانند گل آلاله توسط یک گل سبز رنگ فنجانی احاطه شده است. این گیاه برای رشد در فصل زمستان به خاک مرطوب و آب کافی نیاز دارد و بهتر است زیر سایه درختان کاشته شود.

 

بگونیا (Begonia)

بگونیا از گیاهان سایه دوست و مقاوم در برابر سرماست. بگونیای زمستانی در طول شب‌های بلند زمستان گل می‌دهد. این گل نیاز به نور غیرمستقیم دارد و هر بار برای آب دادنش، حداقل باید نیمی از خاک خشک شده باشد. پس از گل دادن این گیاه زیبا باید کمی صبر کنید تا خاک آن خشک شود.

 

 استرپتوکارپوس (Streptocarpus)

گل استرپتوکارپوس برای رشد کافی نیاز به محیطی مشرف به نور و کم آب دارد و از گونه گل های بنفشه آفریقایی است.

 

خورشیدی

گل خورشیدی، جزء گیاهان سایه دوست، مقاوم به سرما و کم آب محسوب می‌شود. این گیاه برای شکوفه دادن به ۳ سال زمان در یک نور و گلدان ثابت نیاز دارد و در صورت مراقبت در فصول سرد ۱۰ الی ۲۰ عدد گل نارنجی رنگ بر روی گل برگ های آن شکوفه خواهد کرد.

این گیاه مقاوم به سرما هم‌خانواده‌ی گل آماریلیس (Amaryllis) است و گل‌های آن به شکل خوشه‌های شیپوری رشد و در رنگ‌های نارنجی، صورتی، قرمز، زرد یا سفید هستند.

همچنین بخوانید:  چطور همیشه شاد و خنده رو باشیم

 

گل سینرر یا سینره

گل سینره با تنوع در رنگ (سفید، صورتی، قرمز، آبی، ارغوانی و بنفش ) و رویش در فصل زمستان می تواند منظره زیبایی را در خانه در یک روز سرد زمستانی برای شما فراهم کند.

سینره در محیطی با آب کافی و خاک غنی تا ۶۰ سانتی متر به خوبی رشد خواهد کرد.

 

آنتوریوم (Flamingo flower)

رشد گل های آنتوریوم به شکل خوشه ای است و به دما و محلی مرطوب و گرم همراه با نور مستقیم نیاز دارد. گل های این گیاه در سه رنگ متنوع سبز، زرد و قرمز شکوفه می زنند.

 

گل اریکا

گل اریکا به برگ‌های کوچک و سوزنی شکل و گل های ریز و زیبایش معروف است. اریکا در صورت مراقبت و قرار گرفتن در گلدانی با خاک اسیدی یا ماسه ای -در صورت برخورداری از آب کافی- تا ارتفاع ۱۵ سانتی متر رشد می کند.

گل خربق (Hellebores)

شکوفه های این گیاه در فصل زمستان و به سمت پایین یا بالا رشد می کنند.

گل های شکوفه زده بر روی این گیاه به صورت فنجونی کوچک می باشد که در رنگ های سفید ،سبز صورتی ، قرمز، بنفش تیره رشد می کند. گل‌های این گیاه به مرور زمان به رنگ سبز تبدیل می‌شوند. این گیاه به خاک و آب کافی همراه با نیم سایه برای رشد احتیاج دارد.

 

گل خشخاش  (Papaver nudicaule)

گل خشخاش گیاهی مقاوم در برابر باد و سرما است و به راحتی با یک شرایط عادی در سرما رشد می کند.

خشخاش ساقه‌ای به بلندی ۳۰ الی ۶۰ سانتی متر با گلی بزرگ در رنگ های کرم، نارنجی، صورتی، قرمز، زرد صورتی روشن و سفید است. این گل برای رشد نیاز به تابش مستقیم نور خورشید دارد و به مقدار متوسطی از آب نیاز دارد.

گل خشخاش ایسلندی در شرایط آب و هوای سرد و ملایم در پاییز و زمستان گل می‌دهد. برای پرورش آن می‌توانید، بذر گل را در روزهای سرد زمستان در خاک فرو کنید و در ابتدای بهار منتظر رشد آن باشید.

 

گل نمسیا (Nemesia)

این گیاه برای رشد به خاک و آب کافی نیاز دارد و در صورت مراقبت تا ۶۰ سانتی متر خواهد رسید. برگ های این گیاه به رنگ سبز روشن بوده و ساقه‌های صافی دارد.

 

 

منبع : idehalmag.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا