زیبایی

۴ مورد از بدترین توصیه‌های کاهش وزن که باید نادیده بگیرید!

Rate this post

کاهش وزن یک موضوع پیچیده برای بحث است. نکات و ترفندهای بسیاری وجود دارند که ظاهرا راه حل‌های سریع و موثر برای کاهش وزن هستند – صرفنظر از رژیم های لاغری و مدهای زودگذر ورزش که هر فصل از جایی سر درمی آورند.
با این حال چند باور غلط کاهش وزن وجود دارند که بنظر می رسد هرگز محو نمی شوند – با اینکه باید بطور کامل کنار گذاشته شوند.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

کربوهیدرات

از شر همه کربوهیدرات ها خلاص شوید.

اگر شما به باور غلط «بدون کربوهیدرات» اعتقاد دارید، هیچ دلیلی ندارد که خجالت بکشید. تقریبا تمام افراد در تلاش های کاهش وزنشان، حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی را امتحان کرده اند. با این حال کارشناسان تغذیه می گویند که این توصیه اصلا قابل قبول نیست.
کربوهیدرات ها یک نقش حیاتی در نحوه عملکرد بدن های ما ایفا می کنند که یکی از بزرگترینشان، نقش آنها در فراهم ساختن سوخت برای مغز است. ثابت شده که حذف همه کربوهیدرات ها تأثیر زیادی روی خلق و خو و حافظه دارد بنابراین بهتر است از یک رژیم غذایی متعادل یا کم‌کربوهیدرات پیروی کنید.

گوشت قرمز

باید از گوشت قرمز اجتناب کنید.

بسیاری از مردم – حتی آنهایی که برای کاهش وزن، رژیم های غذایی سرشار از پروتئین دارند – به شما خواهند گفت که بهتر است از گوشت قرمز اجتناب کنید. اما اینطور نیست و درواقع مقادیر کم گوشت قرمز بدون چربی مانند گوشت گاو چرخ‌ شده خالص و استیک گوشت راسته می توانند یک منبع باورنکردنی از پروتئین، آهن و زینک باشند که همه آنها باعث کاهش وزن در بزرگسالان سالم می شوند.

همچنین بخوانید:  انواع روش‌های پیکرتراشی غیرتهاجمی

خوردن غذاهای بدون چربی

خوردن غذاهای بدون چربی، بی‌خطر است.

بدون چربی به چه معناست؟ مطمئنا یک محصول ممکن است حاوی هیچ‌گونه چربی نباشد اما مقادیر بالایی از چیزهای دیگر (مانند سدیم و قند) می توانند برای اهداف کاهش وزن شما خطرناکتر باشند. قند، سطوح انسولین بدن شما را افزایش می دهد که به نوبه خود باعث می شود وزن اضافه کنید. آن نه تنها باعث افزایش وزن – هم حالا و هم در آینده – خواهد شد بلکه می تواند به مشکلات خطرناکی مانند دیابت نیز منجر شود. محتوای تغذیه‌ای تمام مواد غذایی مصرفیتان را بررسی کنید – ازجمله محصولات بدون چربی – تا مطمئن شوید خوردن آنها همانقدر که بنظر می آید، بی‌خطر است.

دوچرخه ثابت

دویدن/ دوچرخه ثابت/ یا هر نوع ورزش دیگر، بهترین است.

هر کس از یک نوع ورزش خوشش می آید – خواه دویدن باشد یا کراس فیت – اما گاهی اوقات بنظر می رسد که که هر کس معتقد است ورزش مورد علاقه‌اش، بهترین ورزش برای کاهش وزن است.
حقیقت این است که هیچ نوع ورزشی برای کاهش وزن از همه بهتر نیست و در واقع کارشناسان می گویند که ترکیب روال های ورزشی مختلف باهم، بهترین نتایج را در دراز مدت به شما خواهد داد. در آخر به یاد داشته باشید که هیچ برنامه ورزشی یا رژیمی به تنهایی به شما کمک نخواهد کرد که وزن کم کنید. برای دستیابی به نتایج مطلوب، به هر دوی آنها نیاز است.

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا