سلامتی

۹ دلیل برای مصرف شیرین بیان

Rate this post

استفاده از گیاه شیرین بیان خواص و فواید بی‌نظیری را به همراه دارد، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها شیرین بیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

شیرین بیان برای بیماری‌های گوارشی، مراقبت از پوست و درمان افسردگی شناخته شده است اما خواص دیگری هم دارد. مجله سبزینه راه در این مطلب به بررسی فواید شیرین بیان برای سلامت بدن می‌پردازد.

حفظ سلامت قلب با مصرف شیرین بیان

آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در عصاره شیرین بیان سلامت قلب را تضمین می‌کند و برای کنترل دیابت یک گزینه عالی است. این گیاه مانع از تشکیل پلاک در شریان‌های بدن می‌شود و از عروق قلب محافظت می‌کند.

حفظ سلامت قلب با مصرف شیرین بیان

درمان و کنترل دیابت

محتوای شیرین بیان از جمله گلابریدین، دارای خواص ضد التهابی و ضد دیابتی است. که به کاهش میزان قند خون، تنظیم انسولین و در نهایت جلوگیری از دیابت نوع ۲ کمک می‌کند. طبق تحقیقات به عمل آمده، شیرین بیان بو داده در درمان نفروپاتی دیابتی که در اثر دیابت طولانی مدت رخ می‌دهد و به کلیه آسیب می‌رساند و همچنین در درمان گلومرول اسکلروز بسیار موثر است.

شیرین بیان برای التهاب مفاصل

شیرین بیان یک گیاه ضد التهاب است. ثابت شده است که آرتریت روماتوئید را می‌توان با این داروی گیاهی درمان کرد. تحقیقات نشان داده است که شیرین بیان می‌تواند سطح پروتئین و سیتوکین‌ها و همچنین تورم مفاصل را کاهش دهد.

همچنین بخوانید:  هل چگونه سلامت بدن شما را تضمین می‌کند

درمان سوزش سر دل و سوء هاضمه

ریشه شیرین بیان یک گیاه درمانی عالی برای درمان مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل، سوء هاضمه و ریفلاکس اسید است.

درمان سوزش سر دل و سوء هاضمه

کاهش استرس با مصرف شیرین بیان

استرس طولانی‌مدت و تولید همیشگی آدرنالین و کورتیزول درطول زمان، غدد فوق کلیوی را خسته می‌کند. شیرین بیان می‌تواند به غدد فوق‌کلیوی کمی استراحت بدهد. عصاره‌ ریشه‌ شیرین بیان غدد فوق کلیوی را تحریک می‌کند و موجب می‌شود که میزان هورمون کورتیزول در بدن در سطح سالمی قرار داشته باشد.

کاهش افسردگی

در مطالعات شواهدی به دست آمده است که نشان می‌دهد ترکیبات شیرین بیان در مقابله با افسردگی قبل و بعد از یائسگی در زنان موثر است. شیرین بیان دارای موادمعدنی ضروری مانند منیزیم، کلسیم و بتاکاروتن و همچنین فلاونوئیدهای مفیدی است که به مقابله با افسردگی کمک می‌کنند.

شیرین بیان و کمک به درمان سرطان

وجود اثرات ضد پرولیفراتیوی در عصاره‌ شیرین بیان، باعث محدود کردن رشد سلوهای سرطانی به خصوص سرطان سینه می‌شود. این امر به دلیل وجود فلانوئیدهای موثر مانند ایزولیکویریتیگنین‌ها است که فعالیت ضد توموری دارند و سلول‌های سرطانی را سرکوب می‌کنند.

درمان هپاتیت

شیرین بیان در درمان ویروس هپاتیت B مزمن نیز موثر است. شیرین بیان به سرکوب ترشح آنتی‌ژن هپاتیت B کمک می‌کند و کارایی و عملکرد کبد را بهبود می‌دهد. اگر به خواص‌خوراکی‌ها علاقه‌مند هستید مطلب با ۲ ماده غذایی، سلامتی خود در پیری را تضمین کنید را بخوانید.

کمک به خوب خوابیدن

عصاره شیرین بیان می‌تواند به شما در خواب بهتر کمک کند. اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و الگوهای خواب در هم ریخته دارید یک فنجان چای شیرین بیان می‌تواند به شما در بهبود خواب کمک کند.

همچنین بخوانید:  چگونه کبودی‌ها را سریع از بین ببریم؟

فواید شیرین بیان برای سلامت بدن

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا