زیبایی

آیا بیش از حد از نرم کننده‌ی مو استفاده می‌کنید؟

Rate this post

استفاده‌ی بیش از حد از نرم‌کننده روی موهایتان ممکن است به جای درمان، آسیب بیشتری به موهای شما وارد کند. نرم کردن بیش از حد موها می‌تواند آن را خشک، شکننده، غیر قابل کنترل، چرب و یا شل کند. با این حال، با محدود کردن میزان استفاده از نرم کننده‌ی مو و محدود کردن استفاده‌ی روزانه از سایر محصولات حالت دهنده، می‌توانید این مشکل را به راحتی حل کنید. این مقاله شامل مراحلی در مورد چگونگی حالت دادن به موهایتان به درستی و چند نکته‌ی مفید برای رفع آسیب‌های ناشی از حالت دادن بیش از حد به موهایتان است. اگر مطمئن نیستید که از نرم کننده‌ی خود بیش از حد استفاده می‌کنید یا خیر، برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید!

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.


کاربرد نرم کننده‌های مو چیست؟


نرم کننده عمدتاً برای مرطوب کردن، صاف کردن و از بین بردن گره مو استفاده می‌شود. مو را تغذیه می‌کند، موخوره را کاهش می‌دهد و موهای شما را تقویت می‌کند در حالی که ساقه‌های مو را با یک مهر و موم محافظ برای بهبود بافت آن‌ها می‌پوشاند. این لایه همان چیزی است که به موهای شما درخشندگی و بافتی می‌بخشد که نشان دهنده‌ی سلامت موهایتان است.
نرم کننده‌های مو می‌توانند رطوبت مو را افزایش دهند و موهای شما را ابریشمی و نرم کنند. اما، چگونه روی موهای شما کار می‌کند؟ بیایید در بخش بعدی به این موضوع پی ببریم!


یک نرم کننده‌ی مناسب چگونه کار می‌کند؟


آیا بیش از حد از نرم کننده‌ی مو استفاده می‌کنید؟

نرم کننده عمدتاً برای محافظت از موهای شما و دادن مقداری رطوبت اضافی به آن استفاده می‌شود. این یک لایه روی ساقه مو ایجاد می‌کند و به تغذیه و آبرسانی موهای شما کمک می‌کند. به طور کلی، نرم کننده‌ها مواد مغذی را مسدود کرده و آلاینده‌ها را ازبین می‌برند. این به تقویت ساقه‌های مو کمک می‌کند، بنابراین از شکافتن انتهای مو و شکستن مو جلوگیری می‌کند.
هر بار که بعد از شامپو کردن موهایتان نرم کننده میزنید، یک لایه روی موهای شما می‌نشیند و توانایی موهای شما برای جذب و واکنش به سایر محصولات کاهش می‌یابد. این به نوبه‌ی خود به محافظت از ساقه مو در برابر آسیب کمک می‌کند.
اما، استفاده‌ی بیش از حد نرم کننده روی موهایتان می‌تواند آن‌ها را شل، چرب و غیرقابل کنترل کند. بنابراین، شرطی سازی بیش از حد چیست؟ بیایید در بخش زیر با جزئیات بیشتری در مورد این موضوع آشنا شویم.

همچنین بخوانید:  لیپوماتیک ، سوالات متداول و عوارض این عمل جراحی زیبایی

استفاده‌ی بیش از حد از نرم کننده بیش از حد چیست؟


هنگامی که موهای خود را بیش از حد نرم می‌کنید، هر کوتیکول مو به شدت پوشش داده‌می‌شود و بیش از مقدار لازم به موهای شما رطوبت می‌دهد. به همین دلیل، سایر محصولات مو؛ مانند روغن مو و سرم، نمی‌توانند به کوتیکول موی شما نفوذ کنند و به طور مؤثر عمل کنند. علاوه بر این، موهای شما بیش از حد نرم می‌شوند و حجم خود را از دست می‌دهند.

نشانه‌هایی که نشان می‌دهد موهای خود را بیش از حد نرم می‌کنید:

  • اگر بیش از حد از نرم کننده استفاده کرده‌اید، به زودی متوجه علائمی خواهید شد که به راحتی قابل تشخیص هستند. در اینجا برخی از رایج ترین علائمی که نشان می‌دهد موهای شما بیش از حد نرم شده‌است را آورده‌ایم.
  • زمانی که نرم کننده بیش از حد روی موهای خود می‌زنید، موهای شما شل می‌شود. از آنجایی که نرم کردن بیش از حد باعث رطوبت بیش از حد موهای شما می‌شود، موهای شما بسیار نرم می‌شوند، چسبناک و چرب به نظر می‌رسند و حجم طبیعی خود را از دست می‌دهند. همچنین به دلیل حجم کم، نازک و سنگین به نظر می‌رسد.
  • اگر زمان زیادی را برای حالت دادن به موهای خود صرف می‌کنید، حالت دادن بیش از حد ممکن است یکی از دلایل آن باشد. مدیریت و حالت دادن به موهای شما دشوار خواهد بود زیرا بسیار نرم و چرب هستند. شما می‌توانید به دلیل حالت دادن بیش از حد، در حالت دادن به مدل مو با مشکل مواجه شوید. همچنین، اگر مدل موی خود را اصلاح کنید، موها از زیر سنجاق‌ها می‌لغزند.
  • حالت دادن بیش از حد موها را نیز به شدت سفت می‌کند، که باعث می‌شود حالت دادن به آن‌ها کمتر شود.
  • یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از نرم کننده مو این است که موهای شما را نرم و براق می‌کند. با این حال، اگر بیشتر از آن استفاده کنید، موهای شما فوق‌العاده براق می‌شود. این به نوبه‌ی خود باعث چسبندگی و ناراحتی موهای شما می‌شود.
  • چرب شدن موها شایع‌ترین علامت حالت بیش از حد مو است. استفاده‌ی زیاد از محصولات حالت دهنده‌ی مو می‌تواند موهای شما را چرب و کثیف کند.
  • همچنین حالت دادن بیش از حد باعث می‌شود ریشه‌های فوق‌العاده نرم قادر به نگه داشتن حجم موهایتا نباشند. بنابراین، مقدار نرم‌کننده‌ای را که روی موهای خود استفاده می‌کنید، به حداقل برسانید تا موهایتان براق شود.
همچنین بخوانید:  لیپوساکشن چیست؟ (بررسی 4 روش و مراقبت‌های بعد از عمل)

شما باید موهای خود را به درستی حالت دهید تا از موهای فوق‌العاده چسبناک و چرب جلوگیری کنید. بنابراین، راه درست برای حالت دادن به موهایتان چیست؟ در بخش بعدی بدانید.


چگونه موهای خود را به درستی حالت دهید؟


آیا بیش از حد از نرم کننده‌ی مو استفاده می‌کنید؟

  • هر بار که موهای خود را می‌شویید حالت دهید.
  • مطمئن شوید که نرم کننده را بیش از یک یا دو دقیقه روی موهای خود نگذارید. ماندن آن برای مدت طولانی روی موها می‌تواند آن را چرب و سنگین کند.
  • نرم کننده را به طور مساوی در سراسر موهای خود پخش کنید. همچنین از قرار دادن نرم کننده روی پوست سر خودداری کنید.
  • نرم کننده را فقط از قد وسط تا نوک موهایتان بمالید. ریشه‌های شما به هیچ نرم کننده‌ای غیر از سبوم طبیعی نیاز ندارند.
  • حالت دهنده بخش مهمی از روال مراقبت از مو برای حفظ موهای سالم است. اما، حالت دادن بیش از حد موهای شما را نامرتب می‌کند. در اینجا نحوه‌ی جلوگیری از نرم کردن بیش از حد موهایتان آمده است.

چگونه از حالت دهی بیش از حد موهای خود جلوگیری کنیم؟


آیا بیش از حد از نرم کننده‌ی مو استفاده می‌کنید؟

  • برای جلوگیری از نرم شدن بیش از حد موهایتان، استفاده از مقدار مناسب نرم کننده و آبکشی کامل آن ضروری است. معرفی یک شامپو شفاف کننده یا اسکراب پوست سر در روال معمول مراقبت از مو به جلوگیری از تجمع محصول کمک می‌کند. حالت دادن به موهایتان گامی مهم برای داشتن موهای حجیم و سالم است. با این حال، برای جلوگیری از موهای چرب و صاف، باید این کار را به روش مناسب انجام دهید.
  • سعی کنید از حالت دادن مکرر خودداری کنید و آن را برای مدت طولانی روی موهایتان نگذارید.
  • نرم کننده را کاملا با آب خنک بشویید. این کار به شستشوی هرگونه باقی مانده و تجمع محصول از روی مو کمک می‌کند. همچنین موهایی درخشان و سالم به شما می‌دهد.
  • پس از استفاده از نرم‌کننده‌های شستشوی مو از استفاده از نرم‌کننده‌های ترک‌دار خودداری کنید.
  • نکته‌ی مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که از استفاده بیش از حد از محصولات حالت دهنده مو خودداری کنید زیرا فقط موهای شما را سنگین می‌کند و آن‌ها را بیشتر چرب می‌کند.
همچنین بخوانید:  نکاتی درباره جراحی بینی

آیا قبلا موهای خود را بیش از حد نرم کرده‌اید و می‌خواهید این کار را دیگر انجام ندهید؟ نگران نباش! در اینجا چند راه برای ترمیم موهای بیش از حد نرم شده آورده شده‌است.


راه‌هایی برای اصلاح موهای بیش از حد حالت دهی شده


آیا بیش از حد از نرم کننده‌ی مو استفاده می‌کنید؟

شامپو زدن صحیح موهایتان برای از بین بردن نرم کننده‌ی اضافی روی موهایتان یا استفاده از شامپوی خشک دقیقاً در جایی که بتوانید لکه‌های چرب روی موهایتان را پیدا کنید می‌تواند مشکل شما را برطرف کند.
هر ماه یکبار موهای خود را با مخلوط 1:2 سرکه سیب و آب بشویید. (یعنی 1 قسمت سرکه سیب و دو قسمت آب.)
موهایی که بیش از حد نرم شده‌اند، شل به نظر می‌رسند، و استفاده از درمان‌های پروتئینی می تواند به موهای شما حجم دهد و موهای شما را قوی‌تر کند. اما، مطمئن شوید که از این درمان‌ها زیاد استفاده نکنید.
استفاده از محصولات حالت دهنده و ماندگار مو را محدود کنید تا به نتایج دلخواه برسید.

منبع : styley.ir
حتما بخوانید : جوان سازی پوست صورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا