زیبایی

آیا رژ لب حساسیت ایجاد می کند؟

Rate this post

ماتیکها نه تنها با رنگهای درخشان و متنوع خود به لب های شما زیبائی می بخشند، بلکه از مخاط لب هم حمایت می کنند و نرمی آنرا حفظ می کنند. با وجود مواد جدیدی که در ساختن آنها به کار می رود دیگر تند و فاسد هم نمی شوند.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

رژ لب

ماتیک هائی که با آب پاک نمی شوند :

در این مقاله از مجله سلامتی سبزینه راه ، ما اشاره ای به لوازم آرایشی تقلبی نخواهیم داشت . باید گفت ماتیک هائی که با آب پاک نمی شوند مانند ماتیکهای چرب ، عبارتند از یک ماده روغنی که در آن رنگ و روغن چینی، مواد رنگ کننده، عطر و یک ماده ضدعفونی کننده به شکل معلق وجود دارند. رژ لب های دیگری هم وجود دارند که خشک ترند و بخاطر وجود گلیسیرین و آب دیرتر محو می شوند. ماده رنگی که در آن حل شده است محکم تر به لب ها می چسبد، در حالیکه گلیسیرین آن باعث راحت تر پخش شدن ماتیک روی لب ها و خشک نشدن آن می شود.
این رژهای لب که دیرتر محو می شوند، یک عیب دارند و آن اینکه خاصیت ایجاد حساسیت در آنها بیشتر است و کسانی که از این ماتیکها استفاده می کنند، بیشتر دچار ورم لب ها می شوند.
اگرچه مواد رنگ کننده قدیمی مانند رنگ قرمز درخشان که از حشره قرمز دانه می گرفتند، بی ضرر بود، ولی این مسئله برای ماتیک امروزی چنین نیست. آرایش لب های باریک و پر همواره مهم بوده است . اما برای بدست آوردن رنگ ثابت تر، امروزه رنگ های دیگری را جانشین رنگ های قدیمی کرده اند، نظیر ائوزین، اریتروسین، دی برومو فلوئورسئین که رنگ نارنجی را می دهد) و تترابرومو فلوئورسئین (که رنگی شبیه گل کاسنی می دهد).
حساسیت نسبت به این رنگها یا بلافاصله بعد از چند بار مصرف کردن دیده می شود و یا ممکن است شخص مدتها یک ماتیک را تحمل کند و به محض عوض کردن ماتیک حساسیت بروز کند.
در پاره ای مواقع کسانی که مدام از رژ لب متعلق به یک کارخانه لوازم آرایش خاص استفاده می کنند، اگر از رژ لب دیگری مصرف کنند، حساسیت نشان می دهند .

همچنین بخوانید:  لیفتینگ با نخ و همه چیز درباره آن

پوسته پوسته شدن لب

آیا رژهای لب همیشه بی خطرند؟

ناسازگاری لب با استعمال یک نوع رژلب ، ابتدا با خارش های کم و یا شدید آغاز می شود، لب ها مختصر تورمی نشان می دهند و بعد بطور غیرعادی پوسته پوسته می شوند.

به شکل خیلی استثنائی، ممکن است به یک باره پدیده های شدیدتری ظاهر شوند. مثلا لب ها باد کنند یا تاول هائی روی لب ها ظاهر شود که پس از ترکیدن مایعی شبیه به سرم از آن ترشح می شود و یا خارش های شدیدی هم با ناراحتی های بالا همراه شوند.

رژ لب

آیا باید از رژلب صرفنظر کرد؟

اگر ماتیکی به پوست لب نسازد، باید فهمید که تورم پوست لب به علت ماده رنگ کننده ویژه یا به علت وجود عطر در ترکیب آن است و یا یکی دیگر از مواد ترکیبی این ماتیک باعث این حساسیت شده است.
به وسیله انجام آزمون هایی می توان علت اصلی را دریافت. برای این کار مقدار بسیار کمی از ماده رنگ کننده و یا عطر را روی پوست پشت بدن می مالند. اگر یکی از این مواد سبب تورم پوست لب باشد، شبیه همان عکس العمل به شکل خفیف در روی پوست پشت ظاهر می شود.
اگر متخصص پوست ماده ای را که ایجاد حساسیت می کند بشناسد، محصولی را برای شما می نویسد که ایجاد آلرژی نکند. این رژ لب یا در بازار یافت خواهد شد و یا داروساز شما باید آنرا بسازد.
حساسیت یا به یکباره بروز می کند و یا چندین ماه یا سال طول می کشد تا شخص به عطری که مصرف می کند حساسیت نشان دهد.
تنها درمان درد این است که دیگر از آن عطر استفاده نکنید. بعلاوه وقتی انسان به یک عطر بخصوص آلرژیک (حساس می شود، معمولا در مقابل عطرهای دیگر هم زودتر حساسیت نشان می دهد.

همچنین بخوانید:  ۴ مورد از بدترین توصیه‌های کاهش وزن که باید نادیده بگیرید!

کرم ها

کرم ها:

۷حقیقت آرایشی از مقاله های جذاب مجله ی سلامتی سبزینه راه است که مطالعه آنرا به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم . حقیقتا باید گفت که کرم ها به ندرت حساسیت ایجاد می کنند. گاهی کرم هائی که حاوی رزورسین هستند و منافذ پوست را مسدودتر نشان می دهند، پوست را تحریک و ملتهب می کنند.
با این حال کرمی هم که به نوع پوست سازگار نباشد قابل تحمل نیست. کرمهای حاوی مواد تحریک کننده هم مناسب نیستند.

 

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا