زیبایی

آیا هایفوتراپی جایگزین مناسبی برای عمل لیفت صورت است؟

Rate this post

هایفوتراپی روش نسبتاً نوینی برای جوان‌سازی پوست است که برخی آن را جایگزینی برای عمل لیفت صورت می‌دانند که نه دردی دارد و نه نیازی به تزریق. این روش از انرژی اولتراساند در جهت تولید کلاژن استفاده می‌کند که منجر به داشتن پوستی کم چین و چروک می‌شود.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

 

کاربردهای هایفوتراپی

کاربردهای هایفوتراپی

هایفوتراپی بیشتر به خاطر کاربردش در درمان تومورها شناخته شده است. نخستین استفاده از هایفوتراپی با هدف زیبایی در سال ۲۰۰۸ صورت گرفت. پس از آن در سال ۲۰۰۹، این روش توسط سازمان غذا و دارو برای استفاده در عمل لیفت ابرو مورد تایید قرار گرفت. این دستگاه در سال ۲۰۱۴ نیز توسط همین سازمان برای رفع چین و چروک‌های قفسه سینه و گردن در اختیار عموم قرار داده شد.
آزمایشات پزشکی بسیاری هایفوتراپی را روشی بی‌خطر و موثر برای لیفت صورت و رفع چین و چروک دانسته‌اند. افراد مورد آزمایش تنها چند ماه پس از استفاده از این روش، بی آنکه خطرات عمل جراحی را به جان خریده باشند، نتایج آن را به چشم دیدند.
اگرچه که این روش به طور کلی در جهت جوان‌سازی پوست صورت، عمل لیفتینگ و کانتورینگ (متعادل سازی) صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هنوز سازمان غذا و دارو چنین اهدافی را برای هایفوتراپی مورد تایید خود قرار نداده است.
برای پاسخ به این سوال که چه کسانی برای این روش مناسب هستند، مستندات بیشتری نیاز است. تا به امروز، هایفوتراپی روش امیدوارکننده‌ای برای جانشینی جراحی لیفت صورت، خاصه در میان جوانانی بوده که نمی‌خواهند درگیر خطرات و عوارض پس از انجام عمل جراحی باشند.
هایفوتراپی برای آن دسته از افرادی که پوستی شل و افتاده دارند فایده‌ای نخواهد داشت.

هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی از انرژی اولتراساند متمرکز برای هدف قرار دادن لایه‌های زیرین سطح پوست استفاده می‌کند. انرژی اولتراساند باعث می‌شود بافت‌های زیر پوست به سرعت داغ شوند.
همین‌که سلول‌های ناحیه مورد نظر به دمای معینی رسیدند، آسیب سلولی را تجربه خواهند کرد. اگرچه که چنین رخدادی ممکن است با عقل سلیم جور نیاید اما این آسیب در واقع سلول‌ها را در جهت تولید بیشتر کلاژن تحریک می‌کند؛ کلاژن پروتئینی است که وظیفه پی‌ریزی و ساختار پوست را بر عهده دارد.
بالا رفتن میزان کلاژن به پوستی بادوام‌تر، کشیده‌تر و با چین و چروک کمتر منجر می‌شود. از آنجا که تعداد بالایی از اشعه‌های اولتراساند تنها بر بافتی خاص در زیر سطح پوست متمرکز شده‌اند، آسیبی به لایه‌های بالاتر پوست و بافت مجاور وارد نمی‌شود.
روش هایفوتراپی ممکن است برای همه مناسب نباشد. به طور کلی این روش بیشتر برای افراد بالای ۳۰ سالی که پوستشان کمی تا قسمتی شل و افتاده است مناسب است.
افرادی که پوستی آسیب دیده بر اثر پرتو نور خورشید دارند و یا پوست‌شان به شدت شل است ممکن است برای رسیدن به نتیجه دلخواه به چندین نوبت انجام هایفوتراپی نیاز داشته باشند.
افراد مسن‌تری که پوست‌شان تحت تاثیر پرتو نور خورشید آسیب دیده و یا پوست به شدت شلی روی صورت و گردن خود دارند افراد مناسبی برای این روش نیستند و احتمالاً به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشند.
هایفوتراپی همچنین برای افرادی که هرگونه عفونت یا ضایعه پوستی در ناحیه مورد نظر دارند و یا به هرگونه کیست آکنه مبتلا هستند و همچنین برای افرادی که ایمپلنت‌های فلزی در محل مورد نظر دارند توصیه نمی‌شود.

همچنین بخوانید:  نگاهی بر انواع مختلف تونر پوست صورت

مزایای هایفوتراپی

مزایای هایفوتراپی

طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، هایفوتراپی و سایر جانشین‌هایی که برای عمل لیفت صورت وجود دارد و نیازی به جراحی هم ندارند، در طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته‌اند. مجموع فرآیندهای این‌چنینی انجام گرفته، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ به میزان ۸/۶۴ درصد افزایش داشته است.
هایفوتراپی مزایای بسیاری دارد که شامل موارد زیر نیز می‌شود:

  • کاهش چین و چروک
  • جمع کردن پوست شل و افتاده گردن
  • لیفت گونه، ابرو و پلک‌ها
  • جلو آوردن فک
  • محکم‌سازی و برطرف کردن افتادگی سینه و گردن
  • لطافت پوست

مطالعات در این زمینه نیز امیدوار کننده بوده‌اند. مطالعه‌ای انجام شده در سال ۲۰۱۷، ۳۲ نفر از مردمان کشور کُره را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که انجام هایفوتراپی پس از ۱۲ هفته به شکل قابل‌توجه‌ای قابلیت ارتجاعی پوست، گونه، شکم و ران را بهبود می‌بخشد.
نتیجه تحقیقی گسترده‌تر که ۹۳ نفر را مورد آزمایش قرار می‌داد نیز نشان داد که ۶۶ درصد از افرادی که تحت روش هایفوتراپی قرار گرفتند پس از ۹۰ روز به ظاهری بهتر در صورت و گردنشان دست پیدا کردند.

روش هایفوتراپی چه حسی به فرد می‌دهد؟

احساس کمی درد در روش هایفوتراپی امری طبیعی‌ است. برخی آن را همچون برخورد ضربات الکتریکی بسیار سطحی و یا همچون احساس سوزشی ملایم توصیف می‌کنند.
اگر نگران این احساس درد هستید، پزشک شما می‌تواند طبق صلاحدید پیش از عمل، مصرف استامینوفن یا داروهای غیر استروئیدی همچون ایبوپروفن را به شما توصیه کند.
بلافاصله پس از طی کردن این فرآیند ممکن است روی ناحیه مربوطه احساس ورم و قرمزی کنید که این احساس طی چند ساعت آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید:  لاغری موضعی برای کاهش سایز؛ 2 روش اصلی برای فرم‌گیری اندام

مراحل انجام هایفوتراپی صورت

مراحل انجام هایفوتراپی صورت

انجام هایفوتراپی نیاز به آماده‌سازی خاصی ندارد. پیش از شروع کار بایستی آرایش خود را تماماً پاک کنید.
مراحلی که باید پشت سر گذاشته شوند:

  • ابتدا پزشک ناحیه مورد نظر را تمیز می‌کند.
  • ممکن است پیش از آغاز کار، ناحیه مربوطه را با کرم بی‌حسی موضعی بپوشاند.
  • سپس پزشک از ژل اولتراساند استفاده می‌کند.
  • دستگاه هایفوتراپی در برابر پوست قرار می‌گیرد.
  • فرد متخصص با استفاده از نمایشگر دستگاه، دستگاه را روی ناحیه مربوطه قرار می‌دهد.
  • سپس انرژی اولتراساند با پالس‌هایی کوتاه در مدت زمان تقریبی ۳۰ تا ۹۰ دقیقه، وارد ناحیه مورد نظر می‌شود.
  • دستگاه برداشته می‌شود.

اگر نیاز به تکرار این پروسه باشد، پزشک شما قرار بعدی را معین خواهد کرد.
در حین انتقال انرژی اولتراساند ممکن است احساس گرما و سوزش و خارش داشته باشید. چنانچه این احساس برایتان دردسرساز شد می‌توانید مسکن مصرف کنید.
بلافاصله پس از اتمام این فرآیند می‌توانید به خانه برگردید و فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید.

عوارض جانبی هایفوتراپی صورت

چنانچه هایفوتراپی توسط متخصصین تعلیم دیده و واجد شرایط انجام شود، بسیار بی‌خطر خواهد بود.
بهترین نکته در مورد این روش این است که شما می‌توانید بلافاصله پس از ترک مطب به فعالیت‌های معمول و روزانه خود بازگردید. ممکن است قرمزی و ورم خفیفی شکل بگیرد اما همین عارضه نیز به سرعت از بین خواهد رفت. هرچند که ممکن است تا چند هفته احساس سوزشی خفیف در ناحیه مورد نظر داشته باشید.
در موارد نادری ممکن است احساس بی‌حسی و کبودی موقت داشته باشید اما تمام این عوارض جانبی معمولا پس از چند روز از بین می‌روند.

همچنین بخوانید:  پاکسازی پوست! چه وقت، چگونه؟

جوان‌سازی پوست صورت با هایفوتراپی

نتیجه‌گیری

هایفوتراپی روشی ایمن، موثر و بدون نیاز به عمل جراحی برای جوان‌سازی پوست صورت محسوب می‌شود.
برتری‌های این روش نسبت به عمل جراحی لیفت صورت غیر قابل انکار است. در این روش هیچگونه بُرش و زخمی وجود ندارد و نیازی به استراحت پس از عمل نیز نخواهد بود. هایفوتراپی از نظر هزینه نیز به صرفه تر از جراحی لیفت صورت است.
اغلب افراد تنها سه ماه پس از طی کردن آخرین مرحله از هایفوتراپی به نتیجه کامل می‌رسند.
اگر به دنبال روشی سریع، بدون درد و به دور از عمل جراحی می‌گردید، هایفوتراپی نسبت به جراحی لیفت صورت گزینه‌ای فوق‌العاده در پیش روی شماست.
البته هایفوتراپی را نباید به چشم درمانی معجزه‌آسا در برابر پیری دید. این فرآیند بیشتر برای افرادی که پوستشان کمی تا قسمتی شل و افتاده است مناسب است. همچنین گاهی ممکن است همینطور که فرآیند پا به سن گذاشتن طی می‌شود، فرد نیاز داشته باشد تا هر یک یا دو سال مجدداً تحت روش هایفوتراپی قرار بگیرد.
چنانچه مسن‌تر و با پوستی شل و پر چین و چروک هستید، شاید هایفوتراپی روش مناسبی برای رفع مشکلات پوستی از این دست نباشد.

 

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا