زیبایی

اثرات جانبی رژیم لاغری سریع

Rate this post

اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن می‌تواند برای سلامتی طولانی مدت شما مفید باشد. با این حال، لاغری باید با سرعت معقول انجام شود، زیرا کاهش سریع وزن می‌تواند منجر به عوارض جدی بر روی سلامتی در آینده شود. میزان سالم و پایدار از دست دادن چربی تقریباً یک تا ۲ پوند در هفته است. با سوزاندن بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در روز می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید. رژیم غذایی سالم را با ورزش منظم ترکیب کنید تا بتوانید وزن خود را به طور سالم کاهش دهید و اثرات منفی رژیم سریع را تجربه نکنید.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

 

عوارض کاهش وزن سریع

عوارض کاهش وزن سریع

شل شدن پوست

کاهش سریع وزن اغلب پوست شکم، بازوها و پاها را شل می‌کند. اگر کاهش وزن به طور سریع انجام پذیرد، پوست مقداری از خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد چراکه مدت زمان لازم را برای جمع شدن نسبت به لاغر شدن بدن ندارد. اگرچه شل شدن پوست ممکن است عواقب طولانی مدت نداشته باشد، اما می‌تواند باعث پریشانی روانی و همچنین ناراحتی شود. مرکز بهداشت توصیه می‌کند که اگر دو سال پس از کاهش وزن پوست به طور طبیعی جمع نشود، تنها راه حل ممکن عمل جراحی است.

سنگ‌های صفراوی

یکی از عوارض جانبی کاهش سریع وزن، ایجاد سنگ‌های صفراوی است. شاید سنگ صفرا خطرناک نباشند، اما بسیاری از افراد دچار حالت تهوع و درد شکم می‌شوند و ممکن است باعث عمل جراحی و برداشتن کیسه صفرا شود. به گفته شبکه اطلاع رسانی کنترل وزن، اضافه وزن یا چاقی باعث سنگ صفرا می‌شود و بنابراین کاهش وزن می‌تواند مفید باشد. با این حال اگر لاغری خیلی سریع صورت بگیرد خطر ابتلا به سنگ صفرا را افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید:  تزریق چربی به روش نانوفت چیست؟

از دست دادن ماهیچه های ضعیف

از دست دادن ماهیچه های ضعیف

اگر خیلی سریع وزن کم کنید تنها چربی را از بین نمی‌برید. طبق مطالعه ای که در ژوئن ۲۰۱۲ در ژورنال “اپتایت” منتشر شده است، کاهش سریع وزن علاوه بر از بین بردن توده های عظیم چربی باعث از بین رفتن ماهیچه‌های ضعیف بدن نیز می‌شود. کاهش ماهیچه‌های بدن می‌تواند به کندی متابولیسم منجر شود و اگر کالری بدن را کنترل نکنید و یا ورزش را کنار بگذارید اثر برگشتی ایجاد کند.

مشکلات کبدی

در حالی که بیماری کبد چرب معمولاً با چاقی همراه است، کاهش سریع وزن عاملی خطرناک برای بروز آسیب‌های کبدی است که گاه به دنبال جراحی برای کاهش وزن در بیماران چاق بروز پیدا می‌کند. آسیب‌های کبدی ممکن است به دلیل تغییرات ناگهانی در اسیدهای چرب شما بعد از کاهش وزن یا به عنوان یک اثر باقی مانده از اضافه وزن باشد.

 

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا