سبک زندگی

استایل و لباس مناسب کویر! تمام آنجه درمورد تیپ و لباس مناسب کویرگردی باید بدانید

Rate this post

مسافران و بازدید کنندگان کویر باید بدانند که چه استایل و لباس مناسب کویر را باید به همراه داشته باشند. سفر به کویر، همیشه یک تجربه فراموش نشدنی است. باد، تپه های شنی را تکان می‌دهد، شتر سواری در مقابل غروب خورشید و احساس کوچک بودن در چنین دنیای بزرگی، همگی تجارب زیبایی هستند که در این سفر به یادماندنی خواهید دید. در این سفر عجیب و زیبا، علاوه بر لذت بردن، نیاز به یک چمدان حاوی لوازم ضروری خواهید داشت.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

لباس‌هایی که در کویر می‌پوشید، به اندازه آنچه برای خوردن و نوشیدن برمی‌‎دارید، مهم است. حال، احتمالا سوال شما این است که برای کویر نوردی به چه لباس‎ها و اقلامی نیاز داریم؟ همچنین، برای جلوگیری از گرمای شدید و آفتاب سوختگی در کویر چه بپوشیم؟ شما می‌توانید در مورد اکسسوری استایل کویر و لباس های آن و چیزهای دیگری که باید در کویر نوردی با خود ببرید، در این بخش از مجله مد و استایل سبزینه راه به صورت کامل آموزش ببینید.

 

پارچه مناسب برای لباس‌های کویر! چه پارچه های مناسب کویر است؟

دمای بالا و رطوبت کم، اغلب سیستم خنک کننده طبیعی بدن را تبخیر می‌کند. به علاوه، زمین نامطلوب نیز می‌تواند به سرعت لباس از جنس پارچه های نرم را فرسوده کرده و شما را در معرض انواع خطرات قرار دهد. در مطالب قبلی به صورت کامل در مورد انواع پارچه و ویژگی های آنها توضیح دادیم.

به همین دلیل، اولین مورد مهم برای استایل و لباس مناسب کویر؛ جنس و پارچه آن است.

لباس های از جنس نخ و پنبه و پلی استر مناسب برای کویر گردی هستند.

پارچه های مناسب برای کویرنوردی و تورهای کویر

  • لباس نخ و پنبه
    در مورد لباس‌ از جنس نخ و پنبه، نظریه های زیادی در جامعه وجود دارد. برخی از کوهنوردان به دلیل ماهیت آب‌دوست پنبه با پوشیدن پیراهن‌های نخی مخالف هستند، زیرا احتمالا در طول روز عرق و در طول شب احساس سرما خواهید کرد. اما از طرف دیگر علاقه‌مندان به کویر، لباس‌های نخی را دقیقاً به همین دلیل توصیه می‌کنند، زیرا رطوبت شما را در گرمای روز خنک نگه می‌دارد. یکی از پارچه های مناسب کویر، نخ پنبه است.
  • لباس پلی استر
    بر کسی پوشیده نیست که کوهنوردان اغلب از پوشیدن لباس‌های پلی استر حمایت می‌کنند، زیرا در از بین بردن رطوبت عالی می‎باشد و این یک ویژگی عالی در سرمای بعد از ظهر کویر است.
همچنین بخوانید:  چه چیزهایی سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند؟

 

لباس کویرنوردی باید ویژگیهای زیر را داشته باشد

  • مقاوم بودن در برابر آب که در طوفان‌های کویر به شما کمک زیادی می‌کند.
  • عایق بودن و سریع خشک شدن لباس چون این ویژگی استایل و لباس مناسب کویر، گرمای بدن را در شب های سرد کویر حفظ میکند.
  • بادوام و مقاوم بودن لباس‌ها در برابر سایش برای مقابله با زمین‌های ناهموار، یکی دیگر از خصوصیات استایل و لباس مناسب کویر و تور کویر است.
  • شستشو و خشک شدن آسان لباس برای سفر کویر و استایل و لباس مناسب کویر، نیاز است.
لباس مناسب کویر در برابر آب مقاوم است و عایق هستند، سریع خشک می‌شوند.

 

پشم مرینوس، بهترین الیاف برای استایل و لباس مناسب کویر و تور کویر نوردی

بهترین الیاف برای استایل و لباس مناسب کویر و نمکزار؛ پشم مرینوس می‌باشد. حال به چه دلیل، این ماده گزینه مناسب‌تری برای سفر به کویر است؟!
گفته می‌شود که مردم بدوی در صحرای شبه جزیره سینا، از پشم مرینوس؛ برای خنک نگه داشتن خود در روزهای گرم و ماندن در شب های سرد استفاده می‍‎کردند.

پشم مرینوس بهترین جنس لباس برای سفر به کویر است.

پشم مرینوس دارای ویژگی‌های غیرمعمول زیر برای رفتن به کویر است:

  • تنظیم دمای بدن: لباس مرینوس؛ هوای مرده ای را که شما را گرم نگه می‌دارد، فشرده کرده و به دام می اندازد و رطوبت ذخیره شده در هنگام تبخیر شما را خنک می‌کند. برای همین گزینه مناسبی برای استایل و لباس مناسب کویر است.
  • پشم مرینوس، مقاوم در برابر بو است.
  • تنظیم رطوبت:  لباس از جنس پشم مرینو، هوا را فتیله کرده و به سرعت خشک می‌شود.
  • این جنس پارچه؛ انعطاف پذیر و کشدار است و برای همین برای استایل و لباس مناسب کویر، گزینه ایده آلی است.
  • پشم مرینوس بر خلاف مد سریع، سازگار با محیط زیست است.

 

استایل و لباس مناسب کویر و تور های کویر کدام است!؟

به طور کلی، لباس‌های نخی و پنبه برای استفاده در فضاهای باز، بدنام است زیرا می‌تواند رطوبت را حفظ کند. در حالی که همانطور که در بالا گفتیم، کویر و نمکزار، جاییست که پوشیدن لباس‌هایی از جنس پنبه راحت است و در واقع حفظ رطوبت آن می‌تواند به خنک ماندن شما کمک کند.

از لباس های با کیفیت برای کویر نوردی بهره بگیرید.

بنابراین، تیشرت‌های نخی و ترجیحا آستین بلند (محافظت بیشتر دست‌ها در برابر آفتاب) برای عصرهای کویر مناسب هستند. علاوه بر این، حتما از لباس‌های باکیفیت و جنس خوب برای کویرنوردی بهره بگیرید که باعث کاهش سایش آنها در زمانی که کوله پشتی را برای مدت طولانی حمل می‌کنید، عالی باشند.

همچنین بخوانید:  نشانه بارداری دو قلو چیست؟

 

استفاده از ژاکت برای سفر به کویر

استفاده از جامپر یا ژاکت، برای عصرهای کویر نیز ضروری است، زیرا پس از غروب خورشید، نمکزار و کویر؛ بسیار سرد می‌شود. ژاکت‌های عایق‌شده مصنوعی، با وزن و تحمل سرمای بالای بسیار خوبی در بازار وجود دارد. وقتی دما در شب کاهش می‌یابد، پوشیدن یک ژاکت به شما برای گرم نگه داشتن خود کمک می‎کند. یکی از لباس های مناسب برای استایل و لباس مناسب کویر؛ ژاکت است.

استفاده از ژاکت یا جامپر در غروب و شب های سرد کویر ضروری است.

از طرفی، برای آماده شدن برای طوفان‌های احتمالی و دمای پایین که در عصرهای کویر متوجه آن خواهید شد، باید یک ژاکت یا کت سبک به همراه داشته باشید به طوری که حمل آن به اندازه کافی آسان باشد.

 

شلوار مناسب برای رفتن به کویر

بهترین نوع شلوار برای استایل و لباس مناسب کویر؛ شلوارهای رزمی نخی و سبک هستند. آنها راحت‌ترین و بهترین گزینه در شرایط آب و هوایی کویری هستند و جیب‌های اضافی در کناره های این شلوارها، جای مفید و دردسترسی را برای نگهداری قطعات کیت فراهم می‌کند. در مطالب قبلی در مورد ۲۱ مورد از انواع استایل و مدل شلوار زنانه به صورت کامل توضیح دادیم.

شلوارهای مناسب کویر گردی

همچنین، شلوارهایی از جنس نایلون با کشش بیشتر، برای پوشیدن در کویر وجود دارد. یک شلوار قابل تبدیل نیز می‎تواند، شلوارکی را به شما ارائه می‌دهد که برای خنک نگه داشتن بدن در زمان‌های لازم، مفید خواهد بود. با این حال به خاطر داشته باشید که این سبک شلوارها به راحتی با شن پر میشوند و ممکن است دیگر کاربردی نداشته باشند. مهم‌تر از همه اینکه، شما می‌خواهید با داشتن یک شلوار مناسب و با پوشاندن بدن از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.

مطالعه بیشتر: با شلوار بگ چه بپوشیم تا خوشتیپ شویم!؟ تکنیک های ست کردن لباس با شلوار بگ.

کفش مناسب کویرنوردی

آب و هوای گرم کویر؛ ما را به پوشیدن کفش‌های خنک تشویق می‌کند، اما هیچ چیز دور از واقعیت نیست! پوشیدن بوت‌ها یا چکمه ها به ما برای راه رفتن بر روی زمین سوزان و البته دارای حشراتی مانند عنکبوت و یاعقرب کمک می‌کنند. خصوصا، بوت کوتاه باعث انعطاف پذیرتر شدن پاهای ما در طول مسیر کوهنوردی می‌شود و گزینه مناسبی برای نمکزار است.

کفش های مانند بوت یا چکمه بیشتر برای کوه نوردی مناسب هستند.

در طول روز، محافظت از پاهای خود در برابر شن‌های داغ کویر با استفاده از کفش‌های کتانی ضروری می‎باشد به خصوص در فصل تابستان که شن‌ها بسیار داغ هستند. همچنین در فصل خنک‌تر مانند پاییز، کتانی پای شما را گرم نگه می‌دارد.
همچنین این کفش‌ها، هنگام قدم زدن در دره ها و بالا رفتن از صخره ها بسیار مفید هستند. علاقه مندان به پوشیدن دمپایی راحتی، یک دست از دمپای مناسب را با خود به کویر ببرید، زیرا در ساعات خاصی از روز، آنها بسیار مفید خواهند بود.

همچنین بخوانید:  تاثیر مد و استایل در شخصیت و اعتماد به نفس چیست!؟ آیا مد در روحیه شما تاثیر مثبت دارد؟!

 

جوراب مناسب برای کویرنوردی و استایل و لباس مناسب کویر

جوراب مناسب برای پوشیدن در کویر، باید باعث عرق کمتر پاها و از بین بردن رطوبت می‌شود. در حالی که ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، جوراب پشمی؛ در واقع یک گزینه بسیار خوب برای استایل و لباس مناسب کویر است، به دلیل خواص فتیله‌کنندگی طبیعی که این مدل جوراب دارد.

تاول‌های پا، معمولاً به دلیل جمع شدن رطوبت بر روی پوست ایجاد می‌شوند. بنابراین برای کاهش تعداد تاول های پا در کویر، جوراب‌های پشمی ایده خوبی هستند.

جوراب های مناسب کویر گردی

دراصل، جوراب‌هایی از الیاف طبیعی برای سفر به کویر ترجیح داده می‍شوند، اما از پاپوش پنبه ای اجتناب نمایید، زیرا رطوبت را در خود نگه می‌دارد. جوراب آستری مصنوعی برای فتیله کردن و کاهش اصطکاک، گزینه دیگری می‌باشد که فقط باید توجه داشته باشید تا با چکمه های کویری شما مناسب است یا خیر.

 

کلاه و دستمال گردن مناسب برای کویر

به طور کلی محافظت از سر در یک محیط کویری، بسیار مهم است. نه تنها برای محافظت از سر خود در برابر آفتاب شدید، بلکه همچنین باد و شن و ماسه داشتن یک کلاه و دستمال گردن (روسری) ضرورت دارد. معمولا در کویر ما ترجیح می‌دهیم که از سرپوش سنتی خود یعنی شماق استفاده کنیم. برای آشنایی با روسری مینی اسکارف یا بی بی اسکارف چیست؟ جدیدترین و شیکترین مدل های مینی روسری این مطلب از مجله سبزینه راه را بخوانید.

در هر صورت روسری یا سربندی را برای استایل و لباس مناسب کویر انتخاب کنید، که سر و گردن شما کاملا در آفتاب سوزان کویر بپوشاند.

از کلاه های لبه دار یا روسری و سربند برای محافظت از سر خود استفاده کنید.

کلاه‌های کویر، باید دارای لبه پهن و از پنبه یا الیاف طبیعی قابل تنفس ساخته شده باشند. کلاه بیسبال، گزینه مناسبی نیست! زیرا به اندازه کافی محافظت در برابر آفتاب ندارد. به یاد داشته باشید که حتی سر شما در گرما منبسط می‌شود، بنابراین از کلاه‌های خیلی تنگ و یا سفت برای رفتن به کویر استفاده نکنید.

 

کیسه خواب برای کویرنوردی

اگر قرار است در کویر بخوابید و یا به تور کویر بروید، در حالت ایده آل یک کیسه خواب همراه خود ببرید. کیسه خواب؛ گزینه ای سبک و ایمن برای حمل و نقل است، زیرا حتی اگر داخل چادر به ما پتو و ملافه بدهند، باز هم کیسه خواب گزینه بهتری در کویر خواهد بود.

منبع : vaghtemod.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا