سلامتی

اگر مدام سرگیجه و سردرد دارید حتما بخوانید

Rate this post

برخی افراد بیشتر اوقات احساس سرگیجه و سنگینی در سر خود دارند که عوامل متفاوتی در پس آن قرار دارد.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

سردرد و سرگیجه از شایع‌ترین مشکلات سلامتی است که مردم در طول زندگی خود با آن مواجه می‌شوند. عوامل زیادی در بروز هم‌زمان این دو عارضه نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کم‌آبی بدن و اضطراب اشاره نمود. البته گاهی بروز سردرد و سرگیجه می‌تواند ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشد که نیازمند توجه و درمان زودهنگام است. مجله سبزینه راه در این مطلب به بررسی ۶ دلیل سردرد و سرگیجه می‌پردازد.

آلرژی

آلرژی فصلی علائم زیادی مانند سنگینی سر، عطسه، خارش چشم و خستگی ایجاد می‌کند و هر یک از این علائم ممکن است به خصوص هنگام گرفتگی بینی و سینوزیت باعث سرگیجه شود.

سردرد سینوسی

این نوع سردرد به دلیل تجمع مایع در سینوس‌ها بر اثر عفونت رخ می‌دهد. احساس سنگینی در سر به خصوص در ناحیه پیشانی و زیر چشم از ویژگی‌های این نوع عفونت است. در برخی موارد نیز این سردرد با علائمی مانند سرگیجه، خستگی و سطح انرژی پایین همراه است.

دلیل سردرد و سرگیجه مداوم چیست

عفونت گوش

عفونت گوش اغلب گوش میانی را درگیر می‌کند. معمولا این عفونت پس از آنفلوانزا یا سینوزیت رخ می‌دهد. علائم عفونت گوش ممکن است به طور ناگهانی ظاهر شود که این علائم عبارتند از تب، سنگینی در سر، وزوز گوش و سرگیجه.

همچنین بخوانید:  تأثیر دوش آب سرد بعد از تمرین

سردردهای میگرنی

میگرن یک اختلال عصبی است که با ایجاد احساس سنگینی در سر خود را نشان می‌دهد. این بیماری با علائم دیگری مانند سرگیجه، حساسیت به نور، استفراغ و شنیدن صداهای غیرعادی همراه است.

سردردهای میگرنی

فشار خون بالا

یکی از مواردی که حتما باید بررسی شود، بیماری فشار خون است. فشار خون بالا، به خصوص به طور ناگهانی، می‌تواند باعث احساس سنگینی، سردرد و سرگیجه شود. اگر بخاطر استرس مداوم به تبخال مبتلا می‌شوید مطلب در خانه و به سرعت تبخال خود را درمان کنید را از دست ندهید.

برخی افراد پس از صرف غذا احساس سنگینی سر و سرگیجه می‌کنند

در برخی موارد پس از صرف غذا، به دلایل متعددی مانند خوردن قند یا پرخوری، مسمومیت غذایی یا حساسیت به برخی از مواد غذایی ممکن است شما دچار سردرد و سرگیجه شوید.

توجه: اگر احساس سرگیجه و سنگینی برای مدت طولانی ادامه دارد، به شما توصیه می‌کنیم برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید.

سرگیجه‌های مداوم

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا