تناسب اندام

بدون اینکه سینه‌هایتان آب شود ورزش کنید

Rate this post

برعکس اعتقادی که همه‌گیر است، هیچ رژیم غذایی، تمرین یا قرص‌هایی وجود ندارد که بتواند کنترل کند از کجای بدنتان وزن کم شود و از کجا کم نشود. به عقیده‌ی انجمن ورزش آمریکا، کاهش وزن بر روی تمام نواحی بدن که چربی در آنجا ذخیره می‌شود، از جمله سینه‌ها تاثیرگذار است. از آنجا که پستان روی عضلات سینه قرار گرفته است، تمرینات خاصی می‌توانند به بهبود ظاهر پستان‌ها کمک کنند.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

مرحله ۱

حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته، با شدت متوسط – سنگین ورزش کنید. دوچرخه‌سواری کنید، بدوید یا شنا کنید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، بزرگسالان را تشویق می‌کند تا برای مزایای سلامتی، حداقل ۳۰۰ دقیقه در هفته برای ورزش وقت بگذارند. توجه داشته باشید مادامیکه کالری مصرفی‌تان با مقدار کالری که می‌سوزانید برابر باشد، وزن کم نمی‌کنید و بافت سینه‌تان را از دست نخواهید داد.

اما اگر فعالیت شما و خورد و خوراکتان باعث شود وزن کم کنید، می‌توانید از دست دادن بافت سینه‌تان را نیز انتظار داشته باشید. عضلات سفت و ورزیده‌ی سینه در زیر پستان، می‌توانند باعث شوند پستان‌های شما بزرگ‌تر بنظر بیاید.

مرحله ۲

عضلات سینه‌تان را تقویت کنید. تمرینات خاص استقامتی همچون شنا سوئدی یا حرکت کرمی، می‌توانند باعث شوند سینه‌های شما شکل بگیرد. برای اینکه تمرین حرکت کرمی را انجام دهید، بایستید، با خم شدن از کمر، به جلو متمایل شوید و کف دستانتان را روی زمین بگذارید. اگر در این صورت دستتان به زمین نمی‌رسد، زانوهایتان را نیز خم کنید.

همچنین بخوانید:  برای ورزش کردن یک همراه پیدا کنید

به آرامی روی دستانتان راه بروید تا بدنتان با زمین موازی شود. حالا یک شنا سوئدی انجام دهید، سپس دوباره روی دستانتان به عقب بازگردید و تا موقعیت اولی که در تمرین داشتید بازگردید. تمرین حرکت کرمی را در ۳ ست و ۱۰ تکرار، هر یک روز در میان انجام دهید.

مرحله ۳

از وزنه‌ها استفاده کنید. تمرینات خاصی با وزنه، مانند پرس سینه، عضلات سینه‌تان را شکل خواهند داد، بنابراین باعث خواهد شد تا پستان‌های شما نیز شکل گرفته و بزرگ‌تر بنظر بیایند. هالتری آماده کرده و روی نیمکت دراز بکشید. پس از کندن هالتر از جا، آنرا پایین بیاورید تا نزدیک به سینه‌تان شود. حالا به بازوهایتان فشار بیاورید تا هالتر به سمت بالا هدایت شود.

یک ثانیه صبر کنید، سپس دوباره هالتر را پایین بیاورید. این تمرین را در ۳ ست و ۱۰ تکرار انجام دهید. برای رعایت احتیاط، تمرینات این چنینی را بدون وجود کسی که هوای شما را داشته باشد انجام ندهید.

مرحله ۴

هنگام اجرای تمرین لانگ، یا حرکت تعادلی گام به جلو، یک توپ ابری را روبروی سینه‌ی خود نگاه دارید و در طول این تمرین آنرا مستقیما به سمت دوست یا حریف تمرینی‌تان پرتاب کنید. این تمرین را در ۳ ست و با ۱۰ تکرار انجام دهید.

مرحله ۵

حرکت پلانک انجام دهید. برای انجام این حرکت، به حالتی که هنگام شنا سوئدی در می‌آیید، روی زمین قرار بگیرید، اما بجای اینکه فشار وزنتان را روی کف دست‌هایتان بیندازید، از ساعدتان استفاده کنید. پای چپ‌تان را از زانو خم کرده و به سمت سینه‌تان بالا بکشید. چند ثانیه صبر کنید، سپس پایتان را به حالت اولش باز گردانید. همین کار را با پای مخالف انجام دهید. این تمرین را باید در ۳ ست و با ۱۰ تکرار اجرا کنید.

همچنین بخوانید:  ۵ هک تردمیل که به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کنند

توجه

هنگام تمرین یک سینه‌بند ورزشی مناسب و اندازه به تن کنید. ورزش‌های شدیدمانند دویدن، طناب زدن یا ایروبیک، ممکن است باعث بحرکت در آمدن سینه‌ها شده و رباط‌های پستان کش آمده و حالت آویزان پیدا کند. بنابراین باید یک سینه‌بند ورزشی انتخاب نمایید تا به بهترین وجه از سینه‌های شما پشتیبانی کرده و کاملا مناسب اندازه‌ی کاپ سینه‌ی شما باشد. سینه‌بند ورزشی باید متناسب با شدت ورزش شما انتخاب شود.

نکات

اگر خیلی وزن کم کرده‌اید و ناخواسته سینه‌هایتان کوچک شده است، می‌توانید لباس زیر خاصی بخرید که به بزرگ‌تر نشان دادن سینه‌هایتان کمک کند، مثلا لباس‌های یقه هالتری یا تاپ‌های فیت، سینه‌بندهای فنردار یا پد دار. اگر کنار آمدن با این موضوع برایتان دشوار شد، می‌توانید با پزشکتان درباره‌ی عمل‌های زیبایی پستان مشورت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا