تناسب اندام

برای بدمینتون به چه لوازمی احتیاج داریم؟

Rate this post

بدمینتون یکی از سریع‌ترین بازی‌های راکتی است، توپ بدمینتون می‌تواند تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد! بازیکنان حرفه‌ای بدمینتون، باید سریع، قوی و چابک باشند، آن‌ها باید بتوانند نزدیک ۲ کیلومتر را در یک مسابقه‌ی بدمینتون بدوند. چیزهایی که برای بازی بدمینتون در یک مسابقه یا در حیاط پشت خانه‌تان نیاز دارید، با توجه به جنسشان خیلی متفاوتند. با وجود این، تمام لوازم بدمینتون سبک وزن هستند، و سرعت و شدت بازی ناشی از توانایی‌های بازیکنانش خواهد بود.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

تاریخچه

بدمینتون، نسخه‌ی تکامل یافته‌ی بازی‌های بچه‌گانه‌ای بنام بتلدور و شاتل‌کاک است. در نسخه‌ی اصلی این بازی، توری وجود نداشت و هدف بازی روی هوا نگاه داشتن توپ توسط راکت بود. برنده‌ی بازی هم، گروهی بود که مدت زمان بیشتری بتواند توپ را روی هوا نگاه دارد. این بازی، توسط هندی ها به بازی دیگری بنام پونا تغییر پیدا کرد. سپس سربازان انگلیسی، پونا را به انگلستان آوردند، یعنی جایی که مهد بدمینتون امروزی است.

نحوه‌ی بازی

بازی بدمینتون به دو شکل انفرادی و تیمی انجام می‌گیرد. برای بازی، دو شخص یا دو تیم، اینطرف و آنطرف تور، روبروی هم می‌ایستند. بازیکنان، یک توپ بدمینتون را توسط راکتشان از بالای تور به زمین حریف پرتاب می‌کنند. هدف این است که توپ، در زمین حریف و درون محدوده‌ی مشخص شده بر زمین بنشیند. به رفت و آمد توپ به زمین حریف، تا زمانی که توپ به زمین اثابت کند، یک رالی می‌گویند.

همچنین بخوانید:  تمرینات کاردیو برای چربی سوزی و فوت و فن آن

کسی که یک رالی را ببرد، ۱ امیتاز به وی تعلق خواهد گرفت. و هر بازی بدمینتون، با دریافت ۲۱ امتیاز توسط هر یک از بازیکنان خاتمه خواهد یافت.

زمین بازی و تور

زمین بدمینتون، حدود ۱۳.۵ متر طول و حدود ۶ متر هم عرض دارد، که از وسط با یک تور به دو قسمت تقسیم خواهد شد. بنابراین زمین هر بازیکن حدود ۷ متر عرض و حدود ۶ متر طولش خواهد بود. ارتفاع تور از زمین، حدود ۱.۵ متر بوده، و بر روی خط تور که وسط زمین واقع شده است، کشیده خواهد شد. این تور دارای شبکه‌های بزرگی است و بالای تور هم از چرم و یا پارچه ساخته شده است.

توپ بدمینتون

توپ بدمینتون که بنام shuttle شناخته می‌شود، در طول بازی بین زمین دو بازیکن جابجا می‌شود. توپ بازی‌های اصلی بدمینتون، از ۱۶ پر واقعی ساخته می‌شود. این پرها نیز معمولاً از بال چپ غازها گرفته می‌شوند. اما برای بازی‌های خیابانی، معمولاً این توپ توسط پلاستیک ساخته می‌شود.

راکت بدمینتون

راکت‌های بدمینتون از موادی سبک وزن اما با دوام، همچون آلومینیوم، استیل یا کربن ساخته می‌شوند. طول راکت حدود ۶۸ سانتی‌متر است. و عرض راکت هم نباید بیشتر از ۲۳ سانتی‌متر باشد. ضخامت رشته سیم‌های راکت بدمینتون هم باید نیم میلیمتر باشد. وزن این راکت هم نباید بیشتر از حدود ۹۰ گرم باشد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا