ورزش

بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو را اینجا بشناسید!

Rate this post

بدن‌سازان اکثراً به دنبال مکمل‌ چربی‌ سوز و عضله‌ ساز می‌گردند تا با مصرف آن‌ها بتوانند در کنار افزایش انرژی، به کاهش وزن نیز دست پیدا کنند. اگر به‌طور منظم ورزش کنید، توقع بیشترین بازده از تمریناتتان را خواهید داشت. یکی از مزایای مهم ورزش افزایش عضلات و قدرت آن‌ها است و برای رسیدن به این هدف شاید شما هم به فکر استفاده از مکمل‌های چربی سوز و عضله ساز باشید. مصرف مکمل جهت افزایش عضلات ضروری نیست؛ اما می‌توان با مصرف مکمل‌ها به میزان کافی به روند چربی سوزی و عضله سازی‌تان‌ کمک کنید. نکته مهم در مصرف چربی سوزها این است که باید به‌مرور از چربی سوزهای قوی‌تر با ترکیبات متفاوت استفاده کنید؛ زیرا بدن به‌تدریج به ترکیبات موجود عادت می‌کند و سرعت چربی سوزی کاهش میابد. برای تسهیل فرایند چربی سوزی خصوصاً در ناحیه شکم و پهلو مصرف مکمل چربی سوز، انتخابی مناسب محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا چند نمونه از این مکمل چربی سوز شکم و پهلو را باهم بررسی کنیم.

 

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

برای آشنایی با خدمات کلینیک لاغری ماورای سلامت و بهترین دستگاه لاغری موضعی ویدئوی زیر را تماشا کنید.

انواع مکمل چربی سوز شکم و پهلو

چند نوع از این مکمل هل که به چربی سوزی شکم و پهلو کمک می‌کند شامل:

پروتئین، مهم‌ترین ماده غذایی است که برای بهتر شدن عملکرد ورزشی به آن نیاز دارید. یادتان باشد که اگر به‌طور مرتب ورزش انجام می‌دهید، باید پروتئین بیشتری دریافت کنید. این پروتئین دارای انواع مختلفی است ازجمله:

مکمل پروتئینی «وی» محتوی ۲۰ درصد از پروتئین شیر است. این پروتئین دارای تمام آمینواسیدهای ضروری و به‌خصوص غنی از آمینواسیدهای ضروری، BCAA و لوسینرال سیستئین است. این مکمل به دلیل حل شدن پروتئین در آب، در پی اچ پایین سرعت جذب آن بالا است. دوز مصرفی این پروتئین 10 تا 30 گرم بوده و باید حداقل 30 دقیقه قبل از تمرین مصرف شود.

  • پروتئین کازئین

پروتئین کازئین در شیر گاو یافت می‌شود؛ این مکمل حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری و به‌خصوص غنی از تیروزین و پرولین است. به دلیل تشکیل توده مولکولی در پی اچ پایین معده، سرعت جذب آن پایین است. اگر این پروتئین را به میزان ۱۰ تا ۳۰ گرم در یک ساعت بعد از تمرین مصرف کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت

  • پروتئین سفیده تخم‌مرغ
همچنین بخوانید:  ورزش هیت (HIIT) و اینتروال در خانه

سفیده تخم‌مرغ دارای بیش از ۴۰ پروتئین و بیشتر آلبومن است. زرده تخم‌مرغ نیز پروتئین دارد، اما پودر تخم‌مرغ کامل به‌اندازه پودر سفیده تخم‌مرغ موجود نیست؛ هردوی این‌ها حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری است. سرعت جذب آن به دلیل افزایش آمینواسیدهای ضروری در پلاسما به‌طور متوسط تا سریع از وی پروتئین کمتر است و بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه هضم آن طول می‌کشد. این مکمل را به میزان 10 تا ۳۰ گرم و ۴۵ دقیقه قبل از تمرین استفاده کنید

پروتئین سویا، حاویِ تمام آمینواسیدهای ضروری و دو برابر آرژنین و گلوتامین شیر است. سرعت جذب پروتئین سویا، متوسط است. برای نتیجه‌گیری بهتر 10 تا ۳۰ گرم پروتئین سویا را حداقل ۴۵ دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید؛ و 10 تا ۳۰ گرم بعد از تمرین استفاده شود.

آمینواسیدها برای بدن‌سازان و کسانی که تمرینات قدرتی انجام می‌دهند اهمیت فراوانی دارد، زیرا از سنتز پروتئین و عضله حمایت می‌کنند. فرم‌های آمینواسید آزادِ زیادی وجود دارد که می‌توانند به‌تنهایی یا به همراه آمینواسیدهای دیگر استفاده شوند.

آمینواسیدهای شاخه‌دار (BCAA)، لوسین، ایزولوسین و والین آمینواسیدهای بی‌همتایی هستند؛ زیرا مستقیماً به‌عنوان انرژی در زمان تمرین توسط عضله مصرف می‌شوند؛ بنابراین به‌سرعت تخلیه‌شده و لوسین، عملکردی بیشتر مشابه هورمون خواهد داشت، زیرا مستقیماً سنتز پروتئینِ عضلات را فعال می‌کند.

بتا آلانین درزمینهٔ افزایش حجم عضلات، چربی سوزی بیشتر و بهبود ریکاوری بین ست‌ها می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اگر بتوانید سخت‌تر و پر شدت تر تمرین کنید، حجم تمرینیِ شما کنترل‌شده و مناسب باشد درگذر زمان نیز رشد شما بهتر می‌شود و هرچه شدت تمرینی بیشتر شود، عضله سازی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. مصرف این مکمل در دوز‌های بالا در بعضی موارد باعث احساس خارش در صورت می‌شود. مصرف یک پیمانه 30 دقیقه قبل از تمرین بهترین نتیجه را دارد.

انواع مکمل چربی سوز شکم و پهلو

سایر مکمل‌های چربی سوز و عضله ساز

مکمل کراتین کارآمدترین مکمل غذایی مجاز حال حاضر برای رسیدن به بدنی فوق‌العاده و افزایش ظرفیت تمرینی است. کراتین از طریق بهبود ظرفیت آدنوزین تری فسفات در بدن حین انجام تمرینات کوتاه و پر فشار عمل می‌کند. مصرف کراتین می‌تواند باعث بهبود کیفیت کلی‌ تمرینات و افزایش قدرت و عملکرد بیشتر شما شود. روزانه ۲۰ گرم در هفته اول و از هفته‌های بعد روزانه به میزان ۱۰ گرم مصرف کنید.

یک آمینو است که به‌صورت طبیعی در بدن ساخته می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان یک مکمل چربی سوز ترموژنیک برای چربی سوزی در نظر گرفت. این مکمل به این‌گونه‌ عمل می‌کند که اسیدهای چرب را وارد سلول و میتوکندری می‌کند تا این اسیدها در آنجا بسوزند و کالری تولید کنند. این روش بهترین مدل کاهش وزن را برای ورزشکاران در پی دارد. بهتر است ال کارنتین را صبح و یک ساعت قبل از تمرین مصرف کنید.

همچنین بخوانید:  آیا غذا نخوردن پس از ورزش می‌تواند بر کاهش وزن و چربی سوزی موثر باشد؟

سی ال ای حاوی اسید چرب ضروری برای بدن است و مانند امگا 3 باعث فعال شدن بدن در چربی سوزی می‌شود اما تأثیر آن از مکمل ال کارنتین کمتر است. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که سی ال ای در کاهش وزن تأثیر بسزایی دارد. شما می تواید این مکمل چربی سوز را در کنار وعده‌های غذایی صبحانه ناهار و شام در دوره کات و چربی سوزی مصرف کنید.

  • مولتی‌ویتامین

در زمان کاهش وزن مواد زائدی در بدن تولید می‌شوند و همین امر سبب می‌شود که فشار متابولیک  به سیستم گوارشی وارد شود. به همین دلیل برای جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی بدن و بهبود ریکاوری و همچنین حفظ و تقویت سرعت واکنش‌های سوخت‌وساز در دوره کات و چربی سوزی به انواع ویتامین‌ها نیاز مبرم پیدا خواهیم کرد. برای دریافت مقادیر لازم ویتامین می‌توانید از مکمل‌های ویتامینی به شکل قرص، در کنار وعده‌های غذایی، استفاده کنید.

سایر مکمل‌های چربی سوز و عضله ساز

مواد غذایی چربی سوز شکم و پهلو

لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند.

شکلات تلخ سرشار از «روی» است که به چربی سوزی شکم کمک می‌کند. «روی» گردش هورمون لپتین را بالا می‌برد که میزان مصرف انرژی، ذخیره‌ی چربی و اشتها را تنظیم می‌کند و همین موضوع باعث سوختن چربی‌های شکم می‌شود

وعده‌ی غذایی شیرین صبحگاهی، معمولاً باعث می‌شود بعد از مدتی کوتاه بدن دچار افت قند خون شود. بلغور جو که حاوی فیبر فراوان است، برای ساعت‌ها در بدن باقی می‌ماند و میل به خوردن برای جبران قند خون و گرسنگی را از بین می‌برد.

  • بادام و سایر آجیل‌ها

به خوردن آجیل روی بیاورید چراکه این مواد با پر نگه‌داشتن شکم باعث کم‌اشتهایی و درنتیجه لاغری می‌شوند

بدن همه‌ی ما به مقداری چربی برای کنترل گرسنگی نیاز دارد. چربی‌های غیر‌اشباعی مثل روغن کانولا یا روغن‌زیتون  مصرف کنید چون آن‌ها به پایین نگه‌داشتن کلسترول و کاهش اشتها کمک می‌کنند.

  • لوبیا و حبوبات

لوبیا کم‌کالری و منبعی غنی از پروتئین و فیبر بوده که به کاهش وزن کمک می‌کند.

  • ماهی و گوشت بدون چربی

بدن هنگام هضم پروتئین، کالری بیشتری نسبت به هنگام هضم کربوهیدرات یا چربی می‌سوزاند. یکی از بهترین گوشت‌های بدون چربی، گوشت بوقلمون است، اما برای حذف بیشتر چربی اشباع، ماهی بهترین گزینه است. ماهی‌های تن و سالمون سرشار از اُمگا ۳ هستند که مانع از فرایندهای شیمیایی استرس و درنتیجه چاقی شکم می‌شود.

  • غلات سبوس‌دار
همچنین بخوانید:  خط زیر شکم (V Cut) با تمرینات وی کات

کربوهیدرات‌های خوب برای بدن مفید هستند. فیبر موجود در این مواد شمارا سیر نگه می‌دارند.

  • کره‌ی بادام‌زمینی

کره‌ی بادام‌زمینی سرشار از نیاسین است که سیستم هاضمه‌ی بدن را فعال نگه می‌دارد و از نفخ شکم جلوگیری می‌کند

مواد غذایی چربی سوز شکم و پهلو

میوه و سبزیجات چربی سوز

این میوه‌ی استوایی حاوی آنزیم بروملین است که خاصیت ضدالتهاب دارد. این آنزیم پروتئین را می‌سوزاند و به چربی سوزی شکم کمک می‌کند.

هندوانه یک چربی سوز شکم است هندوانه دارای خواص  بسیار زیاد است و ۹۱ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد. وقتی پیش از شروع وعده‌ی غذا هندوانه بخورید، معده‌ی شما بدون ورود کالری به بدنتان پر می‌شود. به‌علاوه، هندوانه باعث می‌شود برای مدت زیادی احساس سیری کنید و با جمع شدن آب در بدن مبارزه می‌کند

برای داشتن شکمی لاغر باید سبزیجاتی مثل کرفس را به غذای رژیمی خود اضافه کنید. کرفس بسیار کم‌کالری و پر فیبر و حاوی کلسیم و ویتامین سی است که به کاهش وزن کمک می‌کند.

خیار یک میوه‌ی طراوت‌بخش و کم‌کالری و همچنین یک چربی سوز شکم است. این میوه سرشار از مواد معدنی، فیبر خوراکی و ویتامین است. خوردن یک بشقاب سالاد خیار روشی مؤثر و سالم برای کاهش وزن و دفع سموم آزادشده از سیستم گوارش است.

یک گوجه‌فرنگی بزرگ فقط ۳۳ کالری انرژی دارد. گوجه‌فرنگی دارای ترکیب شناخته‌شده‌ی 9-oxo-ODA است که به کاهش چربی خون کمک و درنتیجه چربی شکم را کنترل می‌کند

سیب دارای فیبر خوراکی، فلاونوئید، فیتواسترول و بتاکاروتن است که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند. ترکیبات طبیعی موجود در سیب که به نام پکتین اسید شناخته می‌شوند به کاهش وزن کمک می‌کنند.

ازآنجاکه بتاکاروتن و لیکوپن آنتی‌اکسیدان‌های توانمندی هستند، ازنظر محققان می‌توانند ترکیبات مضری را که باعث ذخیره‌ی چربی می‌شوند از بدن دفع کنند. از طرف دیگر، فلفل سرشار از ویتامین C است که برای چربی سوزی لازم است.

توت‌ها سرشار از فیبر هستند، تنها یک فنجان تمشک حاوی ۶ گرم فیبر است. در مقابل ژله یک غذای بی‌ارزش محسوب می‌شود و فاقد فیبر و پر از شکر افزوده‌شده است.

آووکادو علاوه برداشتن اسیدهای غیراشباع چند پیوندی، منبع غنی از فیبر است که آن را به یک غذای فوق‌العاده برای جلوگیری از گرسنگی و انباشت چربی تبدیل کرده است.

بر اساس تحقیقی در ژاپن، افراد چاقی که برای ۸ هفته روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه می‌خورند شاهد کاهش چشمگیر چربی بدن، به‌خصوص چربی شکم، بوده‌اند. یک نظریه این است که اسِتیک اسید موجود در سرکه پروتئین‌هایی تولید می‌کنند که چربی را می‌سوزانند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا