طب سنتی

بی خوابی و درمان به روش طب سوزنی

Rate this post

 

درمان واقعی بی خوابی

 

بسیاری از افراد گاهی اوقات دچار بی خوابی می شوند . معمولا” بی خوابی یک مشکل موقتی می باشد که در مواقعی که فرد دچار استرس یا اضطراب است سراغ او می آید . هنگامی که مشکلاتی که باعث استرس و اضطراب شده اند به پایان می رسند مشکل بی خوابی نیز معمولا” بر طرف می گردد . با اینحال بسیاری از افراد آنقدر از عدم توانایی شان در به خواب رفتن نگران می شوند که همین امر باعث بدتر شدن وضعیتشان می گردد. و مشکل بی خوابی حاد آنها به یک مشکل مزمن تبدیل می شود .

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

تفاوت دارو درمانی با طب سوزنی برای بی خوابی

چنین افرادی ممکن است به پزشک مراجعه نموده و از او درخواست می کنند که برایشان قرص خواب تجویز نماید تا فقط برای یکی دو هفته آن را مصرف نمایند و دوباره خوابشان به حالت طبیعی باز گردد . متاسفانه همینکه فردی قرص خواب مصرف می کند ( صرف نظر از اینکه این قرص چقدر ضعیف یا قوی باشد ) ممکن است قطع کردن مصرف قرص برایش مشکل بشود زیرا بدن خیلی سریع به این قرصها عادت می کند . گر چه شخص ممکن است با مصرف این قرص ها خواب خوبی داشته باشد اما اگر آنها را مصرف نکند دچار بی خوابی می شود که از بی خوابی قبل از مصرف قرص ها نیز بیشتر می باشد .

اکنون اجازه دهید که شرح حال بیماری که دچار بی خوابی شده است را بیان نمایم . بیمار مرد میان سالی است که در طی چند ماه گذشته به تدریج خوابیدن برایش مشکل شده است . هنگامی که او به خواب میرود نیز دچار کابوس می شود و خوابهای عجیب و غریبی می بیند . بیمار اظهار می دارد که بخاطر بی خوابی اش ، در طی روز حالت گیجی دارد ، گاهی اوقات در گوشش صدای زنگ و وزوز می شنود و نیز بخاطر مسائل خیلی کوچک سریع عصبانی می شود . در معاینه ، صورت او رنگ پریده اما لب هایش قرمز می باشد . چشم های او به نظر بی حالت و زبانش قرمز است . نبض او نیز تند و سریع می باشد که با کمی فشار وارد آوردن بر آن ، ناپدید می شود .

همچنین بخوانید:  اختلال پرخوری + دلایل و راه های درمان

از علایم و نشانه های این بیمار متوجه می شویم که مشکل او در ذهن و روحش می باشد و بنابراین متوجه می شویم که قلب او گرفتار شده است زیرا از نظر طب سوزنی ، قلب جایگاه ذهن و روح می باشد . تحریک پذیری ، زود عصبانی شدن ، لب های قرمز و وجود نبض سریع و تند ، همگی نشان دهنده وجود مشکل در قلب می باشد . رنگ پریدگی صورت و از بین رفتن نبض با در کلیه ها وارد آوردن فشار بر روی آن ، نشانگر وجود یک وضعیت کمبود می باشد . بی حالتی چشمها بیانگر کمبود یین ( YAN) کبد ایجاد می شود که آن نیز بخاطر ناکافی بودن میزان ( YIN ) است .

سرگیجه می تواند به علت افزایش فعالیت یانگ ( YANG) در کلیه ها می باشد . در این مورد ، مریدینی که دچار اختلاف شده است ، مریدین قلب باشد . بنا به قانون ارتباط ارباب- خدمتکار در مریدین ها ، مریدین قلب چون خدمتکار مریدین کلیه ها می باشد بنابر این کمبود فعالیت کلیه ها می تواند منجر به افزایش فعالیت قلب می شود . در نتیجه برای درمان این وضعیت باید فعالیت کلیه ها را تقویت نمود و فعالیت قلب را کاهش داد

 

منبع : lifemag.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا