زیبایی

تزریق چربی یا فیلر؟

Rate this post

افراد بسیاری تمایل به انجام عمل تزریق چربی دارند؛ بدین ترتیب که چربی از بدن خود فرد برداشت می‌شود و مجدداً در جهت رفع چین و چروک و خطوط، به صورت تزریق می‌شود.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

تزریق چربی

تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟

تزریق چربی فرآیندی گسترده‌تر از فیلرهای آماده موجود در بازار دارد. در وهله اول بایستی “ناحیه برداشت” چربی را معین کرد (مثلاً شکم یا لگن) و سپس با دستگاه برون‌کشی چربی، به خارج کردن چربی از ناحیه مربوطه پرداخت. در آخر نیز چربی خارج شده به پوست صورت تزریق می‌شود.
چربی تزریق شده بایستی برای زنده ماندن، جریان دوباره خون را برقرار سازد. حدود ۵۰ درصد از چربی تزریق شده زنده می‌ماند و آن حجم از چربی زنده مانده تا ابد در پوست فرد باقی خواهد ماند.

نتیجه تزریق چربی

بخش عمده‌ای از چربی تزریق شده در پوست صورت زنده می‌ماند اما نتیجه آن می‌تواند کمتر قابل پیش‌بینی باشد. برای رسیدن به نتیجه دلخواه، معمولاً به چندین مرحله از تزریق چربی نیاز است.
انتقال چربی شامل سختی‌هایی برای فرد نیز خواهد بود. این فرآیند نیاز به جراحی سطحی دارد که می‌تواند در اتاق عمل و یا در مطب پزشک انجام پذیرد.

همچنین بخوانید:  اسفناج چگونه می تواند تناسب اندام و قدرت عضلانی شما را افزایش دهد؟!

خطرات فیلرهای پوستی

فیلرهای پوستی چه خطراتی دارند؟

فیلرهای پوستی به ندرت عوارض جانبی وخیم دارند. عوارض آن‌ها معمولاً بسته به نوع فیلری که مورد استفاده قرار گرفته و همچنین ماندگاری ترکیب آن، متفاوت خواهد بود. این عوارض عبارتند از:

  • به وجود آمدن جوش‌هایی شبیه به آکنه روی پوست
  • عدم تقارن صورت
  • کبودی، تورم و یا خونریزی در ناحیه تزریق
  • آسیب رسیدن به پوست که به زخم احتمالی ختم خواهد شد
  • عفونت در ناحیه تزریق
  • ایجاد غده
  • قابل لمس و احساس شدن فیلر روی سطح پوست
  • به وجود آمدن جوش و دانه روی پوست که با خارش نیز همراه است
  • قرمز شدن پوست
  • نیاز به اصلاح و مرمت چندباره چین و چروک پوست
  • کوری
  • نکروز پوست (زخمی شدن و یا از بین رفتن پوست بر اثر قطع شدن جریان خون)

توصیه می‌شود تمام سوالات خود را مستقیماً از پزشک جراح خود بپرسید. اگرچه که نتایج مثبتی از این فرآیند انتظار می‌رود اما هیچ تضمینی برای رضایت شما از نتیجه به دست آمده وجود نخواهد داشت. از آنجایی که تزریق فیلرهای پوستی می‌تواند با عوارض خاصی همراه باشد، بهتر است تحت نظر متخصص جراح پلاستیکی شناخته شده قرار بگیرید؛ کسی که از خطرات آگاه است و تعلیم دیده و آمادگی روبرو شدن با هرگونه عارضه احتمالی را دارد.

فرآیند فیلرهای پوستی

فرآیند فیلرهای پوستی چه مراحلی دارد؟

مرحله اول: ارزیابی و بررسی صورت

ابتدا جراح و یا پرستار او که به صورت تخصصی تعلیم دیده شده، ظاهر صورت و نوع پوست شما را ارزیابی و نواحی مختلف آن را جهت برطرف کردن چین و چروک بررسی می‌کند.
نقاط مشخصی روی صورت برای تزریق علامت‌گذاری می‌شود و ممکن است از نواحی مورد نظر عکسبرداری نیز به عمل بیاید.

همچنین بخوانید:  درخشش پوست با لایه برداری پوست صورت و بدن در خانه

مرحله دوم: تمیز کردن و بیهوشی

نواحی که قرار است تزریق در آن انجام شود به وسیله ماده‌ای آنتی باکتریال تمیز می‌شود. با استفاده از ابزار بسیار سرد جهت خنک کردن پوست، پماد بیهوشی برای بی‌حس کردن پوست و یا تزریق ماده بیهوشی، می‌توان درد در ناحیه تزریق را کاهش داد. اگرچه که این تزریقات بدون درد نیستند اما درد آن‌ها اغلب غیر قابل تحمل هم نیست.

مرحله سوم: تزریق

تزریق در هر ناحیه معمولاً تنها چند ثانیه زمان می‌برد. تزریق، ماساژ و بررسی نتیجه انجام و در صورت نیاز از فیلر بیشتر استفاده می‌شود. بسته به تعداد نواحی نیازمند به تزریق، مدت زمان فرآیند تزریق چربی می‌تواند کمتر از ۱۵ دقیقه و یا بیش از یک ساعت به طول بیانجامد.

مرحله چهارم: تمیز کردن و ریکاوری

همینکه نتیجه دلخواه به دست آمد، تمامی علامت‌گذاری‌ها پاک خواهد شد. ممکن است جهت جلوگیری از ورم و یا کاهش درد به شما کمپرس یخ ارائه شود. اگرچه که ممکن است تا یک یا دو روز در پوست خود احساس ظرافت و سوزش کنید اما این حس معمولاً آنقدر دردناک نیست که نیازی به مصرف دارو داشته باشید.

تزریق فیلر

در طول دوران نقاهت باید انتظار چه چیزهایی را داشت؟

مدت زمان دوره نقاهت در هر فرد و بسته به نوع فیلر استفاده شده، متفاوت خواهد بود. بسیاری از فعالیت‌های مختلف را می‌توان بلافاصله پس از انجام تزریق چربی از سر گرفت اما به طور کلی توصیه شده که از ۲۴ تا ۴۸ ساعت، برای جلوگیری از بروز هرگونه تورم‌ و کبودی از انجام هرگونه فعالیت فیزیکی سنگین پرهیز شود. حتما پیش از تعیین وقت جهت انجام تزریق چربی، درمورد برنامه دوره نقاهت با پزشک خود مشورت کنید.
ظاهر اولیه شما پس از انجام تزریق چربی به وسیله هرگونه فیلر پوستی می‌تواند به شیوه‌های زیر باشد:

  • احساس بیش از اندازه پُر شدن پوست صورت در نواحی که در آن تزریق صورت گرفته
  • وجود هرگونه ورم و کبودی از سطح ملایم تا شدید
  • بی‌حسی یا قرمزی موقت
  • توده‌ها، وَرآمدگی‌ها و سفت و سخت شدن‌های قابل لمس در نقاطی که در آن تزریق صورت گرفته
  • بروز حساسیت‌های شدیدی که همچون آلرژی و با کهیر و ورم صورت همراه هستند.
  • اغلب عوارض جانبی پس از عمل با استفاده از کمپرس یخ و ماساژ کمرنگ می‌شود و نهایتاً طی چند ساعت تا چند روز از میان خواهند رفت. برخی واکنش‌ها به این عمل ممکن است به مصرف دارو و یا تزریق بیشتر احتیاج داشته باشد. حتماً بایستی پیش از پشت سر گذاشتن این فرآیند با پزشک خود درباره برنامه دوره نقاهت مشورت کنید.
  • در صورتی که چربی تزریق شده از چربی‌های بدن خودتان باشد، دوره درمان طولانی‌تر می‌شود و ممکن است تا هفته‌ها به طول بیانجامد.
همچنین بخوانید:  5 مدل موی دم اسبی جذاب

فیلرهای پوستی

پس از استفاده از فیلرهای پوستی باید در انتظار چه نتیجه‌ای بود؟

نتیجه استفاده از فیلرهای پوستی بلافاصه آشکار می‌شود و بسته به نوع فیلر استفاده شده و شخص مراجع، تا چندین ماه و چندین سال ادامه پیدا می‌کند. حفظ سلامتی و حفظ پوستی سالم و قوی با استفاده از محصولات مناسب و همچنین پشت سر گذاشتن درمان‌های پزشکی مرتبط با پوست، به ماندگاری نتایج به دست آمده از تزریق چربی کمک شایانی می‌کند.

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا