تغذیه سالم

تقویت مچ پا با بهترین مواد غذایی

Rate this post

برای دویدن و تقویت مچ پا و داشتن پاهای سریع تر و قویتر، باید درست غذا بخورید. هیچ چیز خسته کننده‌تر از این نیست که با پشتکار برای یک مسابقه تلاش کنید و هیچ پیشرفتی در زمان یا استقامت خود مشاهده نکنید، حتی با ادامه پیشرفت در برنامه می‌بینید که سرعت دویدنتان کمتر هم شده است.

حقیقت این است که فاکتورهای مختلفی در قدرت دویدنتان تاثیر دارد. در کنار برنامه تمرینی سایر فاکتورهای دیگر شامل استراحت کافی، ریکاوری فعال و منظم، و تغذیه مناسب موثر است. در این مطلب سبزینه راه بهترین مواد غذایی برای رسیدن به این هدف را معرفی خواهیم کرد.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی برای شما در نظر گرفته ایم.

بادام برای تقویت مچ پا

۹ad591b2-6dce-4329-83c2-2e2109fea0e9

برای به‌دست آوردن انرژی، هیچ چیز هم چون مقدار زیادی بادام خام و بدون نمک موثر نیست. بادام‌ها سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم هستند که قند خون را متعادل نگه می‌دارد. هم چنین حاوی فیبر هستند که باعث سیریتان می‌شود.

اسموتی کم شکر برای تقویت مچ پا

ce742d950ca63a98d59ecec5eba0da2e_XL

قبل از یک دویدن طولانی، یک میان‌وعده کم شکر مصرف کنید که هضم آن راحت باشد. می‌توانید یک اسموتی متشکل از پودر پروتئین، بادام، توت یخ زده، سبزی‌جات و آوکادو تهیه کنید. فقط اطمینان پیدا کنید که حجم آن کم است تا هنگام دویدن شکمتان پر از مایعات نشود.

bitter-chocolate1

تا زمانی‌که این شکلات با شکر ترکیب نشود، شکلات تلخی که حاوی ۷۰ درصد یا بیشترکاکائو باشد منبع خوبی برای آهن، منیزیم، و آنتی اکسیدان‌هاست و انرژی را بالا می‌برد و راه خوبی برای برطرف کردنِ هوس شکر است که عملکرد را محدود می‌کند.

همچنین بخوانید:  رژیم آب درمانی و هرآنچه که باید بدانیم!

سیب برای تقویت مچ پا

۱۹۹۱۶۴۶۲۲۵۳۳۸۱۷۶۸۹۷۷۱۴۶۸۱۵۶۶۸۲۲۵۱۳۹۳۸۴

بله واقعا درست است، با خوردن یک سیب در روز به دکتر نیازی ندارید. مخصوصا اگر دونده هستید. به‌طور طبیعی عسل غنی از آنتی هیستامین است و با تورم مبارزه می‌کند.

تقویت پاها با زنجبیل

Fresh-ginger

زنجبیل به‌طور طبیعی درد و تورم را از بین می‌برد. بنابراین اگر بعد از یک دویدن طولانی‌مدت ساق پا و جلو پایتان درد می‌کند، یک چای زنجبیل درست کنید، یا مقداری زنجبیل در اسموتی یا سوپ خود اضافه کنید.

کلم بروکلی و گل کلم برای تقویت مچ پا

broccoli

اگر هنوز از برنج گل کلم یا پیتزای آن مصرف نکرده‌اید، باید شروع کنید. کلم‌ها، هم چون بروکلی و گل کلم برای سلامت مفاصل فوق‌العاده هستند، و حتی می‌تواند از آرتروز جلوگیری کند. بنابراین برای امشب کمی از این غذا درست کنید و زانوها و مچ پایتان از شما متشکر می‌شوند.

سخن پایانی

برای این‌که بدنتان تقویت بشود نیاز به برنامه تمرینی و یک برنامه غذایی شامل مواد مغذی دارید. در این مطلب از سبزینه راه بهترین مواد غذایی برای تقویت مچ پا را معرفی کردیم.

 

منبع : fitamin.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا