زیبایی

حمام نمک اپسوم + تاثیرات عالی آن بر سلامت بدن و زیبایی

Rate this post

حمام نمک اپسوم یکی از آپشن های پر طرفدار در استخر ها است. این نوع حمام روز به روز طرفداران بیشتری را جذب خود می کند، چرا که خاصیت بی شماری را دارا می باشد. این نمک به گونه ای است که از سطح بدن به راحتی جذب بدن می شود و احساس بسیار خوبی را به ارمغان می آورد.

با خواندن این مطب در مجله زیبایی و پزشکی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

در این مقاله در باب آشنایی با این نمک و خواص آن برای سلامت بدن و زیبایی صحبت خواهیم کرد.

نمک اپسوم چیست؟

نمک اپسوم مانند نمک معمولی (سدیم کلراید) از کریستال های شفاف و کوچک تشکیل شده است، اما ترکیب اصلی این نمک منیزیوم سولفات است.
این نمک را در عامیانه به عنوان نمک حمام نیز می شناسند؛ نمک بلورین اپسوم دارای ترکیبات دیگری چون گوگرد و اکسیژن نیز می باشد.

فواید نمک اپسوم برای پوست

سلامت و شادابی پوست یکی از فاکتور های زیبایی و سلامت محسوب می شود. روزانه محلول ها و مواد بهداشتی اما شیمیایی زیادی برای پاکسازی و تغذیه پوست در بازار عرضه می شود. این را همه ما می دانیم که بیشتر مواد شیمیایی بدون شک عوارضی را به همراه خواهند داشت.
اما جالب است بدانید با تهیه مواد طبیعی و بسیار ارزان قیمت تر می توانید علاوه بر زیبایی، سلامت جسمی را نیز به خود هدیه دهید.

همچنین بخوانید:  زیبایی اندام زنان چگونه به دست می آید

1. اسکراب صورت با نمک اپسوم

اسکراب صورت و پوست بدن یکی از راهکار های ارزان برای جوانسازی پوست محسوب می شود. نمک اپسوم را می توان با مقداری روغن سازگار با پوست مخلوط کرد و بر روی پوست به صورت و بدن به حالت دورانی ماساژ داد. نمک اپسوم سلول های مرده سطحی پوست را بر می دارد و سلول های زنده و سالم زیرین را جایگزین آن می کند.

اگر این کار به صورت مرتب انجام شود، لکه های پوستی ناشی از جای جوش، آکنه و زخم های سطحی از بین خواهد رفت. این کار به روشن شدن رنگ پوست کمک شایانی می کند؛ همچنین این نمک علاوه بر پاکسازی، پوست را نیز نرم و رطوبت رسانی خواهد کرد.

اسکراب صورت با اپسوم مزیتی دیگری را دارا است که، منافذ بسته شده پوست را از آلودگی و چربی ها پاکسازی خواهد کرد، همین پاکسازی باعث بسته شدن طبیعی منافذ و زیبایی پوست خواهد شد.

2. از بین بردن جوش های سرسیاه

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد جوش های سر سیاه می شود. این جوش ها نسبت به اندازه ای که دارند زیبایی را از پوست می گیرند. بهتر است برای رفع این جوش ها حتما اقداماتی را انجام شود.

نمک اپسوم را کافی است با مقداری آب مخلوط کرده، میزانی از این محلول را بر روی پوست بخصوص ناحیه ای که دارای جوش سر سیاه است آغشته کنیم و اجازه دهیم تا کاملا خشک شود؛ سپس پوست را با آب ولرم بشوییم.
پس از تکرار چند باره ی این کار متوجه خواهیم شد، جوش های سر سیاه کم کم از بین می روند.

همچنین بخوانید:  تاثیر آلرژی فصلی روی پوست شما چیست و در مورد آن‌ها چه باید کرد؟

3. تسکین آفتاب سوختگی

در تابستان یکی از اتفاقاتی که در کنار ساحل و یا بیرون از خانه ممکن از برای پوست رخ دهد آفتاب سوختگی است. این نوع سوختگی سوزش بسیاری را به همراه دارد که اغلب کودکان به علت پوست حساس تر بیشتر دچار آن می شوند، از طرفی آن ها در برابر درد کم تحمل هستند بنابراین لازم است سریعا برای کاهش و رفع درد آن اقدام کرد.

نمک اپسوم دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. با درست کردن، محلول آب و نمک اسپوم و گذاشتن آن بر روی محل سوختگی، درد و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

فواید حمام نمک اپسوم در سلامت بدن

1. کاهش تنش های عصبی

حمام اپسوم به طرز باورنکردنی استرس و اضطراب ناشی از فشار عصبی را کاهش می دهد. هنگام خوابیدن در وان حاوی این نوع نمک باعث خواهد شدهورمون سروتونین در بدن ترشح شود و آرامش را برای شخص به همراه بیاورد.

از سمتی دیگر منیزیم در بدن عوامل تنش زای درونی را کاهش می دهد. این نمک حاوی مقادیر زیادی از منیزیم است، بنابراین خوابیدن در وان حاوی نمک اسپوم باعث می شود تا منیزیم به راحتی از طریق پوست جذب بدن شود و فعل و انفعالات آرامبخش عصبی خود را آغاز کند.

2. درمان گرفتگی عضلات و درد بدن

حمام نمک اپسوم برای افرادی که دچار گرفتگی عضلات شده اند و یا پس از یک روز ورزش سنگین دچار بدن درد شده اند بسیار مناسب است.
ترکیبات این نمک از طریق پوست به راحتی جذب و وارد بدن می شود و به گونه ای باعث کاهش درد و التهابات در بدن می شوند.

همچنین بخوانید:  جوان سازی پوست صورت

فواید دیگر نمک اپسوم برای سلامت بدن و زیبایی

  • کاهش ریزش مو
  • کاهش پوسته سر
  • افزایش رشد و ضخامت مو
  • برطرف کننده یبوست
  • برطرف کننده کبودی
  • سلامت دهان و دندان
  • برطرف کننده بوی بد دهان

در آخر:

نمک اپسوم دارای خواص بسیاری به خصوص در زیبایی و آرامش اعصاب است، اما باید در نظر داشت در مصرف آن نیز مانند هر ماده ی دیگر نباید زیاده روی کرد؛ چرا که بدن به میزان متعادلی از هر ترکیبی را احتیاج دارد و در مقابل ازدیاد آن واکنش نشان خواهد داد.

منبع : quickfit.ir
حتما بخوانید : تزریق چربی یا فیلر؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا