تناسب اندام

دوز مصرف ال کارنیتین (مقدار مصرف «ال کارنیتین» برای لاغری)

Rate this post

دوز مصرف ال کارنیتین

بدن شما برای کمک به تجزیه‌ی چربی‌های رژیم غذایی بمنظور تولید انرژی، به کارنیتین نیاز دارد. به این دلیل، برخی محققان سعی کردند بفهمند که آیا مکمل کارنیتین می‌تواند توانایی بدن شما برای چربی سوزی که در نهایت منجر به کاهش وزن می‌شود را افزایش دهد یا نه.

از تحقیقات صورت گرفته نتایج مختلفی بدست آمده است، اما هنوز به مطالعات بیشتری نیاز است. کماکان مشخص نیست که برای پیشگیری از عوارض جانبی بالقوه، می‌توانید چه مقدار مکمل کارنیتین یا برای چه مدتی مصرف کنید.

بنابراین قبل از مصرف ال کارنیتین (یکی از رایج‌ترین انواع بدون نسخه کارنیتین)، در مورد خطرات احتمالی با پزشکتان مشورت کنید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی برای شما در نظر گرفته ایم.


نتایج مثبت تحقیقات

بخش عمده ای از توجه به ال کارنیتین بعنوان یک مکمل چربی سوز، با مطالعه‌ای که در مجله Acta Nutrimenta Sinica در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، آغاز گردید. در این مطالعه، محققان دریافتند نوجوانان چاقی که بمدت سه ماه ورزش کردند، رژیم غذایی داشتند، و روزانه از ۱۰۰۰ میلی‌گرم ال کارنیتین استفاده کردند، نسبت به نوجوانانی که از این ترکیب، استفاده نکرده بودند، وزن بیشتری از دست دادند.

در حالیکه این نتیجه امیدوار کننده بود، اما سیستم کارگروه دانشگاه میشیگان اشاره می‌کند که این مطالعه از نظر بنیادی دارای کاستی‌ها و اشتباهاتی بوده است. مطالعه‌ی دیگری که در سال ۲۰۰۳ در مجله «دارو و پیری» منتشر شد، نشان داد افرادی که روزانه ۲۰۰۰ میلی گرم کارنیتین مصرف می‌کردند، تود‌یه چربی از دست دادند و در عین حال توده‌ی عضلانی بدون چربی، بدست آوردند.

همچنین بخوانید:  بدن در حالت استراحت چند کالری می‌سوزاند؟

نتایج منفی تحقیقات

تحقیق دیگری نشان می‌دهد که مکمل ال کارنیتین، به تنهایی باعث افزایش چربی سوزی و کاهش وزن نمی‌شود. نتایج مطالعه «مجله بین المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم تمرینی» در سال ۲۰۰۰ نشان داد که مصرف ۴۰۰۰ میلی‌گرم کارنیتین که به دو دوز ۲۰۰۰ میلی گرمی در روز تقسیم شده بود، منجر به کاهش وزن یا چربی قابل توجهی در زنان دارای اضافه وزن نشد، حتی اگر با ۳۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط و ۴ بار در هفته، همراه بوده باشد.

این نتیجه و نتایج منفی دیگر، «دی جی دیک»، دانشمند کانادایی را بر آن داشت که در مقاله سال ۲۰۰۰ مجله فیزیولوژی کاربردی کانادا، اینطور نتیجه گیری کند که هیچ مدرک قانع کننده‌ای دال بر ارتباط مکمل کارنیتین با افزایش سوخت و ساز چربی و کاهش وزن وجود ندارد.


دوز مصرف ال کارنیتین توصیه شده

در هر صورت، اگر تصمیم گرفته‌اید از مکمل ال کارنیتین بدون نسخه استفاده کنید، موسسه لینوس پائولینگ می‌گوید: دوز نرمال در مجموع ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم در روز است. نوع متداول دیگری از مکمل کارنیتین «استیل ال کارنیتین» است، که در آن کارنیتین در کنار گروه‌های استیل ضروری برای سنتز انتقال دهنده‌ی عصبی استیل کولین و «پروپیونات ال کارنیتین» که تامین کننده‌ی پروپیونات است قرار می‌گیرد.

پروپیونات، یک ترکیب مورد نیاز برای سوخت و ساز انرژی می‌باشد. هنوز مشخص نشده که آیا این انواع جایگزین، در افزایش چربی سوزی، بهتر از ال کارنیتین تنها هستند یا نه. اگر خواستید تا بیش از ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز از این مکمل استفاده کنید، حتما تحت نظر پزشکی این کار را انجام دهید.

همچنین بخوانید:  برنامه تمرینات بدنسازی برای کوهنوردی

عوارض جانبی احتمالی

افرادی که از مکمل ال کارنتین استفاده می‌کنند، ممکن است اثرات جانبی مانند استفراغ، درد معده، تهوع و اسهال را تجربه کنند. ممکن است کارنیتین، هورمون تیروئید را مهار کند، تعداد دفعات و شدت تشنج افراد مبتلا به اختلالات تشنجی را افزایش دهد و اضطراب را در افراد مسن دارای بیماری آلزایمر، تشدید کند.

اگر روزانه بیشتر از ۳۰۰۰ میلی‌گرم مصرف کنید، ممکن است بوی بدنتان، غیر عادی شود. اگر هم باردار یا در حال شیردهی هستید یا بیماری کلیه یا کبد دارید، از ال کارنیتین استفاده نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا