سلامتی

راهنمای خرید بهترین پودر پروتئین برای بدنسازان

Rate this post

چطور می‌توانم پودر پروتئین مناسب خودم را پیدا کنم؟ خرید یک پودر پروتئین مناسب می‌تواند کاری سخت و پردغدغه باشد. کافیست فقط یک بار به داروخانه‌های مجوزدار و فروشگاه‌های معتبر بروید تا قفسه‌های پر از پودرهای پروتئینی در طعم‌های مختلف را ببینید. اگر پایه‌های پروتئینی هرکدام از آن‌ها را بشناسید؛ انتخاب، بی‌نهایت برایتان آسان خواهد شد.

با نکته‌هایی که در ادامه این مطلب سبزینه راه می‌گوییم، می‌توانید برای خرید پودر پروتئین خود انتخاب راحت‌تر و بهتری داشته باشید. پس با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

پودر پروتئین از کجا بخریم؟

قبل از خرید هر مکملی، ابتدا باید بدانید که تمام پودرهای پروتئینی، یکسان نیستند و هرکدام برای هدف مشخصی استفاده می‌شوند. در اولین قدم، با تصمیم‌گیری در مورد این‌که چرا می‌خواهید پودر پروتئینی به برنامه غذایی‌تان وارد شود، انتخاب خود را محدودتر کنید.

هدف از خرید پودر های پروتئین چیست؟

حتما برای مصرف هر مکملی ابتدا هدف خود را به صورت دقیق مشخص کنید. هدف‌ شما ممکن است کاهش وزن باشد، یا شاید بخواهید از پودر پروتئینی برای عضله‌سازی استفاده کنید یا فقط نیاز به مواد مغذی بیشتری داشته باشید. در هر صورت انتخاب با شماست. در زیر بهترین پودر پروتئین‌های مختلف متناسب با اهداف متفاوت شما را می‌آوریم.

انواع پودرهای پروتئینی

بهترین پودر پروتئین برای لاغری

اگر هدف‌تان از خرید پودر پروتئینی، کاهش وزن و استفاده از شیک پروتئینی به جای یک وعده غذایی باشد یا این‌که بخواهید میان وعده سالمی داشته باشید. بهتر است پودرهایی را انتخاب کنید که برچسب عبارت «concentrate» به معنی غلیظ شده را دارند.
این مدل پودر پروتئینی، دیرهضم‌تر بوده و به همین خاطر جایگزین مناسبی برای یک وعده غذایی است. پودرهای concentrate حاوی میزان بالایی از پروتئین همراه با کربوهیدرات، مواد معدنی، آب و چربی‌ها است.

همچنین بخوانید:  سن واقعی بدن را چطور محاسبه کنیم؟

اگر فقط قصدتان لاغری است، به هیچ وجه این پودر را با چیزی به غیر از آب مخلوط نکنید. به‌طور مثال اگر بخواهید به جای آب، ماست یا شیر به آن اضافه کنید، کالری افزایش یافته و در نتیجه حتی دیرتر از قبل هضم می‌شود. اگر با مزه این پودر مشکل دارید فقط از آب و یخ و یک لیوان شکر، برای همزدن آن استفاده کنید، با این کار، پودر به‌خوبی داخل آب حل می‌شود.

بهترین پروتئین برای بدنسازی

پودر پروتئینی ایزوله پودر خوبی برای قبل و بعد از ورزش است. زیرا هضم آن نسبت به دیگر پودرها آسان‌تر و سریع‌تر است. این نوع پودر به‌طور مستقیم به انرژی تبدیل شده و باعث می‌شود سوخت مورد نیاز تمرین و ریکاوری بعد از آن تأمین شود. به علت همین جذب سریع، پودرهای پروتئینی برای عضله‌سازی و حجم‌دهی عضلانی مناسب هستند.

پودر پروتئینی دیر هضم

Casein (پودر شیر) نوعی پروتئین دیرهضم است (هضم کامل آن ۶ تا ۸ ساعت زمان می برد)؛ بنابراین می‌توانید آن را دقیقا پیش از رفتن به رختخواب میل کنید. با این کار، صبح که از خواب بیدار می‌شوید پروتئین مورد نیاز برای آغاز صبح و تمرین‌های ورزشی‌تان را در اختیار خواهید داشت.

پودر پروتئین کازئین

پروتئین مورد علاقه شما کدام است؟

همان‌طوری‌که انواع مختلفی از پودر پروتئینی وجود دارد؛ انواع گوناگون پروتئین نیز موجود است. وی، یک نوع پروتئین شیر و رایج‌ترین نوع پروتئین است. این نوع پروتئین، حاوی تمامی آمینو اسیدها بوده و همچنین بالابرنده سطح انرژی و همین طور کاهش دهنده استرس است.

همچنین شما می‌توانید پروتئین سویا را انتخاب کنید؛ این گزینه فرآورده‌های لبنی نداشته و کلسترول را کاهش می‌دهد. همچنین تراکم استخوانی را بالا برده و حتی منجر به کاهش علائم یائسگی زنان می‌شود.

همچنین بخوانید:  ۳ روش برای درمان و کنترل دیابت با دانه شنبلیله

برچسب روی محصول را با دقت بخوانید

هیچ‌گاه بعد از این که نوع پودر پروتئینی و نوع پروتئین موجود داخل آن را انتخاب کردید، خواندن همه برچسبهای روی محصول را فراموش نکنید.
به میزان شکر و چربی موجود در محصول دقت کنید. بسیاری از این پودرها از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده می‌کنند که داخل لیست بسته پودر نوشته شده است. افراد دیابتی باید کاملاً مراقب محتویات قندی محصول باشند. زیرا ممکن است سطح گلوکوز خونشان بالا رفته و خطرناک باشد.

سخن پایانی

استفاده از پودر پروتئینی برای بهبود عملکرد ورزشکاران، تناسب اندام و عضلانی شدن، مفید و موثر است. قبل از خرید و مصرف هر پودر پروتئینی باید ابتدا به طور دقیق هدف خود را از مصرف آن مشخص کنید. اگر انتخاب درستی داشته باشید و با رعایت اصول از مکمل‌تان استفاده کنید، قطعا در زمانی کوتاه به هدف خود خواهید رسید.

 

منبع : fitamin.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا