زیبایی

راهنمای خرید ضد آفتاب مخصوص بزرگسالان و کودکان

Rate this post

شاید این سؤال برای شما هم پیش‌آمده باشد که بهترین روش محافظت از پوست در برابر آفتاب چیست؟ در پاسخ باید بگوییم شاید ساده‌ترین راه پاک‌کردن صورت‌مسئله و ماندن در خانه باشد! اما فرار از خورشید راهی هولناک است به‌خصوص وقتی‌که بدانید اشعه‌های خورشید تا حدی مسئول خلق‌وخو و آرامش روحی شما هستند.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

بنابراین بهترین روشی که برای محافظت از پوست در دسترس است استفاده از ضد آفتاب مناسب پوستتان است. انواع مختلفی از ضد آفتاب‌ها برای انواع پوست وجود دارند که خرید و تهیه آن‌ها واقعاً گیج‌کننده است. قبل از آن که از راهنمای خرید ضد آفتاب صحبت کنیم باید دو نکته مهم را در استفاده از ضد آفتاب یادآوری کنیم:

فراموش نکنید که همه افراد حتی نوزادان از ۶ ماه به بالا، بدون درنظرگرفتن رنگ پوست باید از ضد آفتاب استفاده کنند. دومین نکته مهم این است که استفاده از یک ضد آفتاب با کیفیت متوسط بهتر از هیچ است! بااین‌حال اگر شما از دسته افرادی هستید که به‌ سلامتی پوست و موی خود اهمیت می‌دهید، قطعاً محصولی را می‌خواهید که بتوانید روی آن حساب کنید تا شما را از اشعه‌های خورشید در امان نگاه دارد. مجله زیبایی سبزینه راه هم با هدف ایجاد آگاهی و افزایش سلامتی جسمی و روحی، راهنمای خرید ضد آفتاب تهیه کرده است تا بهترین محصول را برای خودتان و خانواده‌تان انتخاب کنید.

راهنمای خرید ضد آفتاب

با فرارسیدن فصل گرما بسیاری از افراد برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و قرمزی پوست به دنبال خرید انواع ضد آفتاب‌ها هستند. اگر شما هم با همین هدف این مقاله را می‌خوانید باید بگوییم خوب است که از همین حالا نکات زیر را برای خرید ضد آفتاب مناسب خودتان رعایت کنید اما استفاده از آن را فقط مختص روزهای آفتابی تابستان ندانید.

  1. قبل از خرید ضد آفتاب ابتدا میزان spf  آن را ببینید.

اولین موردی که باید برای خرید ضد آفتاب بررسی کنید، میزان spf محصول است. عدد SPF اندازه‌گیری میزان محافظت ضد آفتاب در برابر آفتاب‌سوختگی است. که بیشتر نتیجه قرارگرفتن در معرض اشعه UVB خورشید است. spf  میزان ساعت‌هایی که می‌توانید با خیال راحت زیر آفتاب قدم بزنید را به شما نشان می‌دهد. برای توضیح بیشتر میزان spf  درج شده روی محصول را در ۱۰ ضرب کنید. حاصل این ضرب، میزان دقایقی است که spf از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می‌کند. و پس از آن نیاز به تمدید مجدد دارد.

همچنین بخوانید:  35 مدل موی ساده و زیبا برای سال 2022 (قسمت اول)

به‌عنوان یک نکته مهم در راهنمای خرید ضد آفتاب، باید بدانید که هیچ ضدآفتابی ۱۰۰ درصد از اشعه خورشید را مسدود نمی‌کند. اما دست روی دست گذاشتن هم چاره کار نیست.  SPF  ۳۰ معمولاً ۹۷ درصد اشعه UVB، SPF ۵۰، ۹۸ درصد و SPF۱۰۰، ۹۹ درصد از اشعه UVB را منعکس می‌کند.

عدد SPF نشان‌دهنده میزان محافظت ضد آفتاب در برابر اشعه UVA نیست. اشعه UVA عمیق‌تر از UVB در پوست نفوذ می‌کند. این اشعه‌هایی است که پوست را برنزه و پیر می‌کند. و همراه با UVB به سرطان پوست کمک می‌کند. به همین دلیل شما باید به دنبال ضد آفتاب با طیف گسترده ای باشید که از هر دو نوع UVA و UVB محافظت کند. برای تکمیل این نکته در راهنمای خرید ضدآفتاب تأکید می‌کنیم که شما باید ضد آفتابی با حداقل SPF ۳۰ تهیه کنید. SPF بالاتر همیشه بهتر است اما درجه بالاتر باعث افزایش چسبندگی کرم و محصول می‌شود که شاید باب میل شما نباشد. با این حال، این چسبندگی ارزشش را دارد. وقتی که برای تعطیلات تابستانه یا گذراندن زمان زیادی زیر آفتاب، برنامه‌ریزی می‌کنید، آن را هم تحمل کنید.

  1. انواع مختلف ضد آفتاب را بشناسید.

فعالیت‌های تابستانی شما مهم نیست، همیشه به دنبال کرم ضد آفتاب با طیف وسیع و مقاوم در برابر آب با ضریب محافظت در برابر آفتاب (SPF) ۳۰ یا بالاتر باشید. انواع مختلفی از ضدآفتاب‌ها به‌صورت ژل، کرم و اسپری در بازار در دسترس هستند. در راهنمای خرید ضد آفتاب باید انواع مختلف ضدآفتاب را بشناسید و متناسب با سلیقه و نیاز خود آن‌ها را تهیه کنید.

انواع ضد آفتاب

الف. ضدآفتاب‌های فیزیکی و شیمیایی

اصطلاحات ضد آفتاب فیزیکی (یا معدنی) و شیمیایی را زیاد خواهید شنید. این اصطلاحات به مواد مؤثر استفاده شده در محصول اشاره دارد.

ضد آفتاب‌های فیزیکی یا معدنی در مقابل ضد آفتاب‌های شیمیایی قرار می‌گیرند که مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم است. از آن جا که این دو ماده از نظر فنی موادی شیمیایی محسوب می‌شوند. شاید بهتر باشد از ضد آفتاب‌های فیزیکی به‌عنوان غیرآلی و از مواد شیمیایی به‌عنوان آلی یاد کنیم.

اما تفاوت واقعی انواع ضد آفتاب‌ها در چیست؟ اگر بخواهیم در راهنمای خرید ضد آفتاب صادق باشیم. باید بگوییم هر دو، اشعه ماورا بنفش را جذب می‌کنند. و تفاوت آن‌ها فقط ۵ الی ۱۰ درصد است. تفاوت اساسی انواع ضد آفتاب در مسائلی مهم‌تر که مربوط  به سلامتی است، خودش را نشان می‌دهد. که در مورد بعدی راهنمای خرید ضد آفتاب، راز آن را فاش خواهیم کرد.

همچنین بخوانید:  خواص نمک دریا و حمام نمک: زیبایی پوست و بهداشت دهان

مواد ضد آفتاب با پایه شیمیایی مانند اکسی بنزون ​​و آووبنزون ​​با جذب اشعه ماورا بنفش و تبدیل آنها به انرژی گرمایی از پوست شما محافظت می کند. از طرف دیگر ضد آفتاب‌های فیزیکی یا معدنی با انعکاس اشعه UV قبل از رسیدن به پوست از شما محافظت می‌کنند.

ب. ضد آفتاب‌های مقاوم در برابر آب

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

اگر دچار تعریق شدید هستید. یا قصد دارید در روزهای گرم تابستانی، تنی به آب بزنید. در راهنمای خرید ضد آفتاب به شما توصیه می‌کنیم از ضد آفتاب‌های ضدآب و تعریق استفاده کنید. مقاوم در برابر آب است این بدان معناست که کرم ضد آفتاب می تواند به مدت کوتاهی روی پوست خیس یا عرق علیه اشعه‌های خورشید کار کند. اما هنوز هم باید بعد از شنا و یا تعریق، کرم ضد آفتاب را دوباره بزنید. بدانید که هیچ ضدآفتابی به معنای واقعی ضدآب و تعریق نیست. پس هنگام تهیه محصول، مقاله راهنمای خرید ضدآفتاب در مجله زیبایی و سلامتی سبزینه راه را به یاد آورید تا حاضر به پرداخت هزینه ای بالاتر در مقابل چیزی که نیست، نشوید!

 

  1. ترکیبات ضد آفتاب را بررسی کنید.

اگر مقاله را به‌دقت دنبال کرده باشید، باید بگوییم تفاوت اصلی ضد آفتاب‌های شیمیایی و فیزیکی در راهنمای خرید ضد آفتاب، ترکیبات و عوارض جانبی احتمالی آن‌ها بر پوست و سلامتی شما است. سرطان پوست از شایع ترین سرطان ها است. هرچند فواید استفاده از ضد آفتاب بیشتر از خطرات احتمالی مواد تشکیل دهنده آن است. خالی از لطف نیست که برای کاهش نگرانی درباره سلامتی خود و خانواده تان، ترکیبات ضد آفتاب را بررسی کنید.

گزارش‌های نگران‌کننده زیادی در مورد تأثیر مواد شیمیایی مانند اکسی بنزون ​​و آووبنزون ​​بر سلامتی شده است. برخی از متخصصان نگران هستند که این مواد شیمیایی از طریق پوست جذب شوند. و منجر به تحریک پوست ، اختلالات هورمونی – حتی سرطان پوست شوند.

نظر FDA در مورد ضد آفتاب ها

FDA نمی‌گوید این مواد ناامن هستند. با این‌ وجود مشخص شده است که برخی از فیلترهای UV شیمیایی مانند اوکتینوکسات و اکسی بنزون ​​باعث ایجاد تغییرات هورمونی در حیوانات می شوند. هم چنین یک مطالعه بزرگ روی حیوانات نشان داد که ماده غیرفعال رتینیل پالمیتات، یکی از گروه ترکیبات شیمیایی مربوط به ویتامین A به نام رتینوئیدها، ممکن است در معرض نور سرطان‌زا شود. اما این در افراد موردمطالعه قرار نگرفته است.

همچنین بخوانید:  آیا شما پوست عوض می کنید؟

به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه در راهنمای خرید ضد آفتاب توصیه می‌کنیم، زنان باردار ضد آفتاب بدون ماده تشکیل‌دهنده رتینول پالمیتات یا رتینیل پالمیتات انتخاب کنند.

از آن جا که اطلاعات دقیقی درباره این ترکیبات موجود نیست، به‌عنوان پیشگیری از حساسیت‌های پوستی و سرطان پوست، توصیه می‌کنیم از ضد آفتاب‌های فیزیکی که حاوی روی و تیتانیوم هستند و مورد تأیید FDA قرار گرفته‌اند استفاده کنید. (هرگز ترک کردن ضد آفتاب نسبت به استفاده از محصولات شیمیایی برتری ندارد! پس همچنان به ضد آفتاب خود وفادار بمانید. شاید نتایج تحقیقات مبنی‌بر تأثیر ترکیبات شیمیایی‌بر ایجاد سرطان پوست کافی نباشد. اما تحقیقات بسیاری ثابت کرده است که عدم استفاده از ضد آفتاب سریع‌تر از آن چه فکرش را بکنید باعث بروز مشکلات پوستی می‌شود)

  1. راهنمای خرید ضد آفتاب صورت و بدن

تنها تفاوت واقعی ضد آفتاب صورت و بدن در اندازه بسته‌بندی محصولی است که می‌خرید! بااین‌حال، پوست صورت نسبت به سایر بدن حساس‌تر است. کرم‌های سبک، کمتر باعث مسدود شدن منافذ پوست و تحریک پوستی می‌شوند. بنابراین، کرم ضد آفتاب سبک و بدون چربی را برای پوست صورت تهیه کنید. به‌خصوص اگر قصد دارید در هزینه‌های مراقبت از پوست و پاک‌سازی صورت صرفه‌جویی کنید. همچنین از استفاده از ضد آفتاب‌های اسپری بر روی صورت خودداری کنید، چون استنشاق آنها ایمن نیست.

  1. راهنمای خرید ضد آفتاب مخصوص کودکان

برای نوزادان و کودکان و همچنین کسانی که پوست حساس دارند، متخصصان پوست کرم‌های ضد آفتاب فیزیکی را توصیه می‌کنند. زیرا احتمال ایجاد بثورات یا سایر واکنش‌های آلرژیک بسیار کمتر است. برای مراقبت از پوست صاف و زیبای کودکانتان، یک ضد آفتاب ضد حساسیت که با اکسید روی تهیه شده باشد، یک انتخاب عالی است.

هرگز از اسپری‌های ضد آفتاب برای کودکان استفاده نکنید. معطر بودن محصولات مراقبتی پوستی می تواند به ریه‌های فرشته‌های کوچک آسیب بزند.

  1. راهنمای جامع خرید ضد آفتاب برای بزرگسالان

از دیجی‌کالا گرفته تا روبان و خانومی، شما صدها گزینه برای انتخاب ضد آفتاب مناسب دارید. اما برای خرید مطمئن تر و رضایت‌بخش‌تر حداقل ۳۰ SPF را انتخاب کنید. می‌توانید با اصول اولیه در راهنمای خرید ضد آفتاب شروع کنید:

راهنمای خرید ضد آفتاب برای انواع پوست

اگر پوست شما خشک است. به دنبال ضد آفتابی باشید که حاوی مرطوب‌کننده باشد. و از اسپری ضد آفتاب اجتناب کنید زیرا آن‌ها اغلب حاوی الکل که قاتل رطوبت پوست است، هستند. درصورتیکه مستعد آکنه هستید. از مصرف کرم‌ها و محصولات چربی که باعث و سنگین و مسدود شدن منافذ پوست می‌شوند، خودداری کنید. اگر پوست چربی دارید که لزوما مستعد آکنه نیست به دنبال یک ضد آفتاب سبک و ژل‌دار باشید. و به‌سرعت روی پوست شما خشک شود. ضد آفتاب‌هایی از این دست اغلب حاوی الکل هستند.

راهنمای خرید ضد آفتاب برای پوست حساس. به ضد آفتاب‌های فیزیکی بچسبید و مطمئن شوید محصولی که خریداری کرده‎اید فاقد الکل و عطر است.

منبع : butyle.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا