طب سنتی

روغن گل بنفشه، معجزه‌ طبیعت

Rate this post

بسیاری از حکمای طب سنتی ایران روغن گل بنفشه را از بهترین روغن‌های گیاهی می‌دانند. این روغن طبیعتی سرد و لطيف دارد و می‌توان از آن در درمان بیماری‌های مختلف استفاده کرد.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

خواص روغن گل بنفشه برای مو ، پوست و سلامتی بدن 

 درمان سردرد

برای پیشگیری و درمان سردرد، راه‌های مختلفی وجود دارد اما یکی از بهترین‌های آن، استفاده از روغن بنفشه است. این روغن را روی پیشانی و شقیقه‌ها بمالید تا سردردتان برطرف شود.

رهایی از شر عطسه

روغن بنفشه می‌تواند شما را از شر عطسه‌های پیاپی رها کند. مخاط بينى در اثر عطسه‌ زياد نياز به آرامش دارد كه تأمين‏كننده‌ اين آرامش روغن بنفشه است. می‌توانید روغن بادام شيرين را نیز با روغن بنفشه ترکیب کنید.

روغنی برای ماساژ

به گفته‌ برخی از حکمای طب سنتی این روغن در تابستان سرد و در زمستان گرم است بنابراین یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ تمام بدن است.

از بین بردن جای سوختگی و زخم

روغن گل بنفشه می‌تواند جای زخم و سوختگی را ازبین ببرد. روزانه دو مرتبه و هر مرتبه مقداری از روغن را روی محل زخم یا سوختگی، ماساژ دهید و بگذارید بماند زیرا خیلی سریع جذب پوست شده بدون این که اثر چربی روی آن باقی بگذارد.

همچنین بخوانید:  خواص درمانی ارده از نگاه طب سنتی

روغن گل بنفشه برای سینوزیت

قبل از مصرف روغن گل بنفشه، دو طرف صورت غیرازپیشانی را بخور دهید و سپس روغن را روی پیشانی را ماساژ دهید. همچنین در هوای سرد قبل خروج از خانه چند قیقه سینوس ها( پیشانی و گونه ها) را با این روغن ماساژ دهید.

روغن گل بنفشه برای چروک صورت

روغن بنفشه می‌تواند پوست شما را جوان نگه دارد. این روغن ضد چین و چروک و نرم کننده‌ی پوست است. ابتدا پوست را با آب گرم و صابون بشویید سپس مقداری از روغن گل بنفشه را بر روی پوست ماساژ دهید.

روغن گل بنفشه برای اگزما ، خشکی و خارش پوست

برای رفع خارش پوست قبل از ماساژ، محل آن را خوب بشویید و روغن گل بنفشه را بمالید. پس از گذشت چند ساعت آن را با آب ولرم بشویید.

گرفتگی و خشکی بینی

بعد از تمیز کردن بینی از آلودگی داخل آن، چند قطره روغن را داخل بینی بچکانید. روغن بنفشه از بين برنده‌ عفونت‏هاى بينى است و اخلاط جمجمه را هم پاك مى‏كند. بهترين پيشگيرى‏كننده از تمام بيمارى‏هاى مغزى و بيمارى‏هاى نزله‏اى، روغن بنفشه است.

آفتاب سوختگی

اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، ابتدا تا چند روز از پیاده‌روی مقابل تابش مستقیم نور آفتاب روی پوست بپرهیزید سپس در زمان استراحت، پوست را با روغن بنفشه چرب و استراحت کنید.

درمان موخوره و شوره سر

روغن گل بنفشه برای تقویت موها بسیار مفید است. هم چنین این روغن ضد موخوره و برای درمان شوره سر نیز بسیار مفید می باشد. موها را از جایی که دچار موخوره شده، کوتاه کنید سپس به سر موها روغن بمالید. همچنین می‌توانید برای تقویت مو، چند قطره از روغن را با سرانگشت به ریشه ابرو یا مو ماساژ دهید و سه ساعت بعد بشویید. برای بیماریهای سبوره ای و شوره سر قبل از حمام روغن را به پوست سر ماساژ دهید.

همچنین بخوانید:  نمک هیمالیا و تفاوت آن با نمک معمولی

درد مفاصل

روغن گل بنفشه به دلیل داشتن مواد موثر و نافذ، مفاصل را نرم و از درد آن کم می‌کند. مفاصل دردناک را با این روغن ماساژ دهید سپس محل درد را گرم نگه کنید.

درمان سرفه‌ خشک

اگر دچار گلو درد و سرفه شدید، از این روغن استفاده کنید. بعد از هر وعده‌ غذایی یک قاشق چای‌خوری روغن بنفشه را (با مشورت حکیم طب سنتی) مصرف کنید.

نکته 1 : روغن گل بنفشه گرمى و تب را از بین می‌برد و اگر آن را به بينى یا زير پا بمالید خواب‌آور است.

نکته 2 : مقداری ساييده‌ گل بنفشه را با روغن بادام شيرين (به نسبت ۱ در ۱۰) مخلوط کنید. این روغن به نام روغن بنفشه بادام در بيمارانى كه مبتلا به اختلالات مغزى و روانى، سرسام، فراموشى و كندى حافظه هستند مفید است.

نکته 3 : روغن بنفشه برای تقویت و استحکام ناخن ها نیز مفید است.

منبع : marhamteb.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا