تغذیه سالم

سوزاندن کالری فست‌ فود و غذاهای پرکالری

Rate this post

چقدر دغدغه سوزاندن کالری دریافتی خود را دارید؟ آیا تا به حال شده که با نگاه به برچسب میزان کالری روی پاکت چیپس، از خوردن آن دست بکشید؟

نظرتان چیست که به جای این‌که روی محصولات برچسب میزان کالری را بچسبانند، از برچسب میزان ورزش مورد نیاز برای سوزاندن کالری استفاده کنند؟! مثلاً روی یک پاکت چیپس بنویسند که با ۱۰ بار حرکت شنا و ۲۰ دقیقه طناب‌زدن، تمام کالریِ دریافتیِ یک پاکت چیپس را خواهید سوزاند. خوشبختانه، سبزینه راه این کار را برایتان انجام می‌دهد و در این مطلب دو بخشی، ابتدا به شما می‌گوییم هر فست‌فود چه میزان کالری دارد و سپس می‌گوییم برای سوزاندن کالری هر خوراکی به چه چیزهایی نیاز دارید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

جدول کالری فست فودها

در این قسمت کالری فست فودها را در هر 100 گرم‌شان مشخص کردیم که در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

پیتزا کالری
پیتزا سبزیجات 170
پیتزا مارگاریتا 190
پیتزا گوشت و قارچ 240
پیتزا مرغ 290
پیتزا مرغ تنوری 270
پیتزا اسفناج و قارچ 201
پیتزا ژامبون 250
پیتزا مخلوط 240
پیتزا پپرونی 270
ساندویچ کالری
ساندویچ همبرگر 300
ساندویچ چیزبرگر 300
ساندویچ چیکن برگر 280
ساندویچ فیله مرغ کبابی 180
ساندویچ شاورما مرغ 190
ساندویچ شاورما گوشت 200
ساندویچ پنینی مرغ 250
ساندویچ پنینی گوشت 280
ساندویچ پنینی بوقلمون 200
ساندویچ رست بیف 250
ساندویچ کباب ترکی 280
تاکو مرغ 180
تاکو گوشت 200
اسنک مرغ 300
اسنک گوشت 250
اسنک قارچ و پنیر 290
ساندویچ سوسیس 180
ساندویچ سوسیس بندری 280
ساندویچ هات‌داگ 290
ساندویچ هات‌داگ قارچ و پنیر 300
ساندویچ ژامبون 230
ساندویچ فلافل 260
ساندویچ فلافل با قارچ وپنیر 290
سمبوسه سیب زمینی 200
سمبوسه گوشت 240
سمبوسه پیتزایی 250
ساندویچ مرغ (سرد) 280
ساندویچ کتلت 230
سایر فست فودها کالری
چیکن استریپس 300
چیکن استروگانف 120
چیپس و پنیر 280
ناگت مرغ 300
ناگت میگو 270
سیب زمینی سرخ کرده 310
سیب زمینی پنیری 350
سیب زمینی تنوری 90
توپک سیب زمینی 300
قارچ سوخاری 180
پیاز سوخاری 340
بال مرغ سوخاری 320
ذرت مکزیکی 150

بهترین راهکار برای سوزاندن کالری فست فود

در ادامه لیستی از فست فود و دسرهای پر کالری و پرطرفدار که بیشتر ایرانی‌ها حداقل یک بار در زندگی‌شان خورده‌اند را آماده می‌کنیم و با کمک طرح گرافیکی نشان می‌دهیم که برای سوزاندن کالری هر غذا، به چه میزان ورزش نیاز دارید.

همچنین بخوانید:  ۱۰ بهترین دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو + طرز تهیه آسان

ساندویچ همبرگر

سوزاندن کالری

به‌طور متوسط، یک ساندویچ همبرگر دارای ۴۹۰ کالری و ۲۴ گرم چربی است؛ یعنی با خوردنِ یک همبرگر حدود یک چهارم کالری مورد نیازتان در روز را دریافت کرده‌اید. حال برای سوزاندن کالری این ساندویچ غول پیکر نیاز به ۴۰ تا ۵۰ دقیقه تمرین هوازی دارید یا می‌توانید به جای آن یک ساعت با وزنه تمرین کنید. (با این ۵۰ راهکار در ۵ دقیقه ۵۰ کالری بسوزانید)

سیب‌زمینی سرخ‌کرده

سوزاندن کالری سیب زمینی سرخ شده

یک ظرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده بزرگ حدوداً حاوی ۴۶۰ کالری و ۲۲ گرم چربی است؛ یعنی با خوردنِ این حجم سیب‌زمینی سرخ‌کرده، میزان یک چهارم از کل کالری مورد نیازتان در طول روز را دریافت کرده‌اید. برای سوزاندن این میزان کالری نیاز به ۴۰ تا ۵۰ دقیقه ورزش هوازی و یک ساعت تمرین با وزنه خواهید داشت.

نوشابه

سوزاندن کالری نوشابه

یک قوطی نوشابه حدود ۱۳۹ کالری دارد. یادتان باشد که نوشابه زرد میزان کالریِ بیشتری نسبت به نوشابه مشکی دارد. حال برای سوزاندن این مقدار کالری نیاز به ۱۵ دقیقه تمرین هوازی یا ۲۰ دقیقه تمرین با وزنه دارید. انتخاب با شماست که بخواهید با وزنه کار کنید یا تمرین هوازی دلخواهتان را انجام دهید. (کدام ورزش‌های هوازی بیشترین کالری‌سوزی را دارند؟)

حال اگر همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و نوشابه را باهم سفارش داده باشید، یعنی ۶۰۰ کالری (این میزان بستگی به حجم غذا و مقدار سس دارد) دریافت خواهید کرد. آیا می‌دانید که برای سوزاندن این میزان کالری نیاز به چقدر ورزش دارید؟!

باید حدود دو ساعت روی تردمیل بدوید تا این میزان کالری سوزانده شود، که این اصلاً کار آسانی نیست. میزان کالری‌ که با خوردن این وعده غذایی دریافت کرده‌اید، برابر با کالری مورد نیاز برای نصف روزتان است، اما بدون شک بیش از چند ساعت طاقت نمی‌آورید و بازهم سر یخچال خواهید رفت.

همچنین بخوانید:  میان وعده پروتئینی مناسب بدنسازی چیست؟

پیتزا

سوزاندن کالری پیتزا

یک پیتزای کامل به‌طور تقریبی حاوی ۶۸۲ کیلو کالری و ۲۲ گرم چربی است. این یعنی بیش از یک چهارم کل کالری مورد نیازتان در طول روز را دریافت کرده‌اید. برای سوزاندن یک پیتزا باید حدود ۶۰ تا ۷۰ دقیقه تمرین هوازی انجام دهید و یا یک ساعت و نیم با وزنه تمرین کنید، که بدون شک زمان کمی نیست.

مرغ سوخاری

سوزاندن کالری مرغ سوخاری

تنها کافی است سه تکه مرغ سوخاری بخورید تا بدنتان ۷۲۶ کالری و ۴۲ گرم چربی دریافت کند. بدون شک ۷۰۰ کالری برای یک وعده غذایی خیلی زیاد است، تازه این میزان کالری در صورتی است که نوشابه و سس اضافه سفارش ندهید. برای سوزاندن کالری این وعده غذاییِ سنگین، باید نزدیک ۷۵ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید یا ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه با وزنه تمرین کنید.

نکته: تصور کنید که پنج تکه مرغ همراه با سیب‌زمینی سرخ‌کرده، یک سس و یک نوشابه سفارش داده‌اید. میزان کالری دریافتیِ شما از این وعده غذایی برابر با کل کالری مورد نیازتان در طول روز و میزان چربی‌تان نیز بیش‌ازحد مجاز خواهد بود. سؤال اینجاست که بعد از خوردنِ این حجم غذا، آیا می‌توانید تا شب هیچ چیزی نخورید؟!

شکلات

سوزاندن کالری شکلات

بهتر است به سراغ تنقلات هم برویم و ببینیم برای سوزاندن کالری این خوراکی‌های خوشمزه نیاز به چه میزان ورزش داریم. با خوردنِ یک شکلات ۴۵ گرمیِ کوچک، در حدود ۲۳۷ کیلوکالری و ۱۴ گرم چربی دریافت خواهید کرد که برای چنین مقدار ماده غذایی، بسیار زیاد است. حال برای سوزاندنِ کالریِ دریافتی از این میزان شکلات نیاز به ۲۰ دقیقه ورزش هوازی یا ۳۰ دقیقه تمرین با وزنه خواهید داشت. شما می‌توانید از شکلات تلخ برای لاغری استفاده کنید.

همچنین بخوانید:  ماکارونی برای بدنسازی چه فوایدی دارد؟

کیک شکلاتی

سوزاندن کالری کیک شکلاتی

با خوردنِ یک کیک شکلاتیِ ۴۵۰ گرمی، حدوداً ۱۷۱۰ کالری و ۹۰ گرم چربی دریافت خواهید کرد؛ این یعنی کل کالری و چربیِ دریافتی‌تان بیش‌ازحد نیاز خواهد بود. حال برای سوزاندن کالری آن باید حدود ۳ ساعت تمرین هوازی و چهار ساعت تمرین با وزنه انجام دهید.

چیپس

سوزاندن کالری چیپس

در هر 100 گرم چیپس سیب زمینی، 500 کیلوکالری انرژی وجود دارد. یعنی یک بسته‌ی کوچک چیپس 30 گرمی حدود 150 کالری انرژی به بدن شما وارد می‌کند . این مقدار از کالری دریافتی با نمک و چربی نیز همراه است . برای سوزاندن کالری چیپس، باید دو ساعت درس بخوانید، یک ساعت بدوید یا یک ساعت و نیم با شدت بالا پیاده روی کنید.

پفک

سوزاندن کالری پفک

در 100 گرم پفک 488 کالری انرژی وجود دارد. برای سوزاندن کالری پفک می‌توانید، 30 دقیقه دوچرخه سواری کنید یا با شدت بالا به مدت 30 دقیقه طناب بزنید. هچنین می‌توانید نیم ساعت تمرینات قدرتی کار کنید تا این میزان کالری را بسوزانید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که راهکارهایی به شما ارائه دهیم که بتوانید بعد از خوردن همبرگر و غذاهای پرکالری دیگر، تمامی کالری آن را بسنجید و بسوزانید و خیال‌تان از بابت کالری دریافتیِ اضافه راحت باشد. ما در این مطلب شما را با بمب‌های کالری‌، آشنا کردیم و طریق سوزاندن کالری دریافتی را نیز گفتیم.

 

منبع : fitamin.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا