سلامتی

سینتول داروی بدنسازی خارق‌العاده

Rate this post

بعضی‌ها خوش‌شانسن و از بدو تولد بدن درشتی دارند، خیلی‌ها هم با تزریق سینتول و داروهای مختلف عضلاتشان را سریع غول‌پیکر ‌می‌کنند! شما این مدل بدن‌ها را می‌پسندید؟ منظورمان همین بدن‌های تزریقی و بدفرمی‌ست که تصویرشان را در این مطلب می‌بینید.

اگر بدنساز باشید، قطعا در باشگاه یا سایت‌های بدنسازی، اسم سینتول و بدنسازانی که با تزریق این دارو خبرساز شده‌اند، به گوش‌تان خورده.

برای این‌که سینتول را بیشتر بشناسید و از خوب یا بد بودنِ آن باخبر شوید، حتما این مطلب از سبزینه راه را بخوانید. ما تکلیف این دارو را کاملا برای شما روشن کردیم.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

سینتول چیست و از چه موادی تشکیل شده؟

بدنسازی آلمانی به نام کریس کلارک، سینتول اصلی را اختراع کرد. کلارک می‌خواست محصولی را برای حجیم‌کردنِ عضلات تولید کند.

این دارو به‌سرعت در کشورهایی مثل برزیل، آرژانتین و کلمبیا فراگیر شد. درحال حاضر، بیشتر این عکس‌های عجیب و غریبی که در اینستاگرام می‌بینید، مربوط به همین کشورهاست.

اما سینتول از چی تشکیل شده؟ این دارو حاوی ۸۵ درصد روغنِ حجم‌دهنده، ۷٫۵ درصد لیدوکائین و ۷٫۵ درصد الکل است. جالب است بدانید که تا به‌حال سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) مواد تشکیل‌دهنده سیننتول را تأیید نکرده.

همچنین بخوانید:  حافظه عضلانی و تقویت عملکرد آن

یعنی این دارو استروئید است؟ خیلی از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که سینتول جزء دسته استروئیدهاست. در صورتی‌که برای ایجاد توده عضلانی، البته از نوع مصنوعی‌اش تزریق می‌شود.

این داروی دردسرساز برخلاف دیگر استروئیدها به‌صورت کاملاً قانونی و مجاز در اینترنت خرید و فروش می‌شود. همین موضوع، نشان‌دهنده خطراتی‌ست که جوانان ناآگاه را تهدید می‌کند.

چرا بدنسازان سراغ تزریق سینتول می‌روند؟

بعضی از بدنسازان عجول و کم‌طاقت، قبل از مسابقات این دارو را تزریق می‌کنند تا عضلاتشان خیلی سریع حجیم شود.

آن‌ها ترکیب روغنی را به ناحیه‌ای که مدنظرشان است، تزریق می‌کنند. بعد به شکل معجزه‌آسایی آن عضله رشد می‌کند! اما اثر سینتول تقریباً لحظه‌ای‌ست، و سریع‌ترین و بدترین راه پیشرفت است.

تزریق سینتول رکورد حجم عضلات رو می‌شکند! بازوهای بادکنکی و افزایش حجم سریع عضلات با «تزریق سینتول» خیلی از بدنسازان رو به سمت این دارو می‌کشاند. اما به چه قیمتی؟!

عضلات بعد از تزریق سینتول چه شکلی می‌شود؟

بعد از تزریق، روغن درون بدن سفت می‌شود و بافت و ظاهر سنگی به عضلات می‌دهد. همچنین بدن شبیه موجوداتی جهش‌یافته و غیرعادی خواهد شد!

اگرچه سینتول باعث می‌شود که بدن به شکل عجیبی دربیاید، ولی همچنان مصرف آن در بین بدنسازان رایج است. متأسفانه هر روز به تعداد کسانی‌که از سینتول استفاده می‌کنند اضافه می‌شود.

اثر سینتول تا چه زمانی باقی می‌ماند؟

افزایش سریع حجم و سفتیِ عضلات، شاید در لحظه فرد را شگفت‌زده کند. اما وقتی رقابت‌ها تمام شود، معمولاً حجم به‌دست آمده از مصرف این دارو کمتر از چند روز از بین می‌رود. پس، تنها عوارضِ آن است که تا سال‌ها باقی می‌ماند. یک راه‌ِحل عالی برای حجم‌دهی به عضلات پیدا کردنِ بهترین برنامه بدنسازی است.

همچنین بخوانید:  کدام ورزش‌ها برای درمان آسم مناسب است؟

به جای تزریق چه راهی برای رشد سریع عضلات وجود دارد؟

برای رسیدن به هر هدفی باید از راه خودش وارد شوید. اکثر راه‌های میان‌بر و سریع، خطرناک و آسیب‌زننده‌ست. مثل تزریق داروهای بدنسازی که بدن را هم بدفرم می‌کند، هم نابود.

تنها را ه تضمینی برای حجیم و عضلانی‌کردنِ بدن، استفاده از رژیم غذایی و ورزش مخصوص رشد عضلات است. البته باید در انتخاب برنامه بدنسازی و رژیم غذایی ورزشی هم دقت لازم را داشته باشید. چون ممکن است نتیجه‌اش مثل داروهایی مثل سینتول، آسیب‌زننده و خطرناک باشد.

برای این‌که بهترین رژیم غذایی و برنامه بدنسازی دقیقا متناسب با شرایطتان را پیدا کنید، حتما از مربیان سبزینه راه به‌صورت کاملا رایگان مشورت بگیرید.

تزریق سینتول چه خطرات و عوارضی دارد؟

  • حمله قلبی
  • سکته مغزی
  • آسیب اعصاب
  • انسداد شریان ریوی
  • انفارکتوس قلبی
  • عوارض عفونتی و حتی مرگ
  • پورپوراس (لکه‌های ناشی از خون‌ریزی در زیر پوست)
  • فیبروز بافتی (ضخیم‌شدن، سفت‌شدن و زخم بافت همبند)

برای مصرف‌کنندگان این ماده، ابتلا به عفونت اتفاق چندان عجیبی نیست. این تزریقات منجربه تولید حجم زیادی چرک در عضلات می‌شود که باید خشک و تخلیه شود.

همچنین احتمال بروز اِسکار بعد از تزریق را نباید نادیده گرفت. گاهی اوقات حجم اسکار به حدی زیاد می‌شود که از خون‌رسانی به بافت جلوگیری کرده و اگر فرد درمان نشود، به قطع عضو منجر خواهد شد. (قطع عضو در اثر سینتول!)

تزریق سینتول اگر توسط خود شخص یا افراد غیرحرفه‌ای انجام شود، خطرات جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند. چون این محصولات ممکن است حاوی مواد سمی باشد. تزریق برای خود بدون نظارت پزشک ممکن است این خطر را بیشتر کند.

همچنین بخوانید:  کاهش سایز سریع و تضمینی

حتی بدتر از این هم ممکن است اتفاق بیفتد! احتمال ابتلای فرد به عفونت‌های استاف که بعد از مدتی در بدن پخش شده، کشنده است. شما کسی را سراغ دارید که با سینتول و تزریق داروهای بدنسازی بدنش را حجیم کرده باشد؟ عضلاتش چه فرمی است؟ از شما می‌خواهیم این مطلب را با بدنسازانی که عوارض داروهای خطرساز را جدی نمی‌گیرند، به اشتراک بگذارید.

 

منبع : fitamin.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا