تناسب اندام

شرایط مناسب برای اسکی چیست؟

Rate this post

منظور از شرایط اسکی، شرایط آب و هوایی و وضعیت بارش برف است که در طول فصول زمستان و بهار، برای اسکی مناسب می‌باشند. هر چند، برخی اسکی‌بازان نوع خاصی از برف را برای اسکی ترجیح می‌دهند، الگوهای آب‌وهوایی و برف به طور کلی شرایط اسکی مفرح را برای مبتدیان و اسکی‌بازان پیشرفته، به طور یکسان فراهم می‌کنند. اینکه کار شما روی برف چقدر سخت خواهد بود، تا حد زیادی به شرایط اسکی بستگی دارد.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

انواع برف

انواع  مختلفی از برف بسته به جایی که شما اسکی می‌کنید، با بافت ها و سطوح دشواری‌های مختلف، برای اسکی وجود دارد. تفاوت بین برف خیس، برف دانه‌ای، برف تگرگی و برف خشک، در تعادل بین برف نسبت به مایع است. برف خشک، محفظه‌های هوای بیشتری از برف خیس دارد و در نتیجه سبک‌تر بوده، رطوبت آن کمتر و ذرات پودری آن بیشتر است.

اسکی کردن روی برف خشک برای مبتدیان آسان‌تر است، چون شامل ناهمواری‌های کمتری است، اما می‌تواند سرعت شما را پایین بیاورد. برف خیس، رطوبت بیشتری داشته، دانه‌های آن بزرگتر است و تحت چند چرخه‌ی ذوب و یخ قرار می‌گیرد، که منجر به تولید یک پوسته یخی در سطح برف می‌شود. این امر در صبح زود مشکلی به وجود نمی آورد، اما آفتاب ظهر باعث می‌شود، برف یخی سطحی، ذوب شده و تبدیل به برفاب شود که می‌تواند اسکی بازان مبتدی را به چالش بکشد.

همچنین بخوانید:  پروتئین سویا و وی در بدنسازی

انواع توده‌های برف

همه عاشق برف پودری تازه هستند و این نوع برف، یکی از محبوب‌ترین شرایط برفی است. برف پودری، برفی است نرم و کرک مانند که تازه باریده است و باعث می‌شود احساس کنید که در  آن شناور هستید. همچنین یک فرود نرم را هنگام سقوط امکان‌پذیر می‌کند. انواع مختلف توده‌های برف شامل برف پودری، برف ناهموار، برفاب، برف یخی و یخ هستند. با توجه به الفبای اسنوبرد سواری، برف ناهموار، هنگامی ایجاد می‌شود که تعداد زیادی از افراد روی برف پودری اسکی کنند. این باعث ایجاد شدن یک سطح ناهموار، با توده‌های برف مخلوط با تکه‌های یخی، می‌شود.

برف ناهموار، شرایط اسکی چالش ‌برانگیزتری را فراهم می‌کند ولی هنوز شرایط مناسبی برای اسکی است. برف یخی وقتی تشکیل می‌شود که لایه بالایی ذوب شده و پس از آن، دوباره یخ بزند. بنابراین، به اندازه انواع قبلی، اسکی روی آن آسان یا سرگرم کننده نیست. برفاب و یخ برای اسکی مناسب نیستند و برای اسکی‌بازان مبتدی بسیار چالش برانگیز هستند.

عوامل دیگر

دمای مناسب برای اسکی حدود ۲۰ تا ۳۰ درجه فارنهایت است. این دما، به اندازه ای سرد هست که برف‌ها ذوب نشده و تبدیل به برفاب نشوند، اما به اندازه‌ای هم گرم است که شما در بالابر کوه، یخ نزنید. یکی دیگر از شرایط آب و هوایی مناسب برای اسکی، برف سبک است که یک لایه‌ی مستمر از برف پودری نرم می‌سازد که به شما کمک می‌کند به صورت شناور در سراشیبی حرکت کنید.

اسکی در بهار

بسیاری از مردم، اسکی در بهار را ایده آل ترین شرایط اسکی می‌دانند. چون هوا گرم است، اما شما هنوز هم می‌توانید روی کوه اسکی کنید و برف باقی مانده از طوفان‌های زمستانی، هنوز هم عمق مناسبی دارد. سیندی هرشفلد در روزنامه‌ی «نیویورک تایمز» اشاره می‌کند که یکی دیگر از مزایای اسکی در بهار این است که چون بسیاری از مردم فقط در زمستان اسکی می‌کنند، در نتیجه در بهار پیست‌ها خلوت‌تر هستند. برخی از پیست‌های اسکی در بهار، قیمت های خدماتشان را کاهش می دهند.

همچنین بخوانید:  یک ورزش هوشمند با مچ‌بند سونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا