زیبایی

علت و نحوه‌ی درمان موهای چرب

Rate this post

شاید از خود بپرسید که اگر پوست سرتان چرب است چگونه موهای چرب را باید اصلاح کرد. اما نگران نباشید؛ ما اینجا هستیم تا در این زمینه به شما کمک کنیم. ما می‌دانیم که تجمع بیش از حد چربی روی پوست سر می‌تواند موهای شما را چرب، شکننده و کثیف کند، که زیستگاه عالی برای رشد قارچ‌ها فراهم می‌کند. علاوه بر این، شوره‌ی سر تولید می‌کند، پوست سر کثیف می‌شود و پوست شما را چرب و مستعد آکنه می‌کند. برای جلوگیری از این امر، می‌توانید موهای خود را دم اسبی ببندید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

بنابراین، چگونه می‌توانید از پوست سر و موهای خود در برابر چرب شدن محافظت کنید؟ به یاد داشته‌باشید که درک اینکه چرا موهای شما چرب می‌شود، کلید پیدا کردن یک درمان است. در اینجا خلاصه‌ای از 11 علت شایع موهای چرب آورده شده‌است.


11 دلیل برای اینکه موهای شما خیلی چرب است


1. موهای خود را بیش از حد می‌شورید

اگر موهایتان چرب شد شستن آن طبیعی است. با این حال، شستشوی بیش از حد می‌تواند منجر به تولید بیش از حد روغن برای جبران روغن‌های طبیعی که توسط شامپو پاک شده‌است، شود.

همچنین بخوانید:  چگونه می‌توان از چین ‌و چروک‌ پیشانی خلاص شد؟

2. موهای خود را بیش از حد حالت می‌دهید

بررسی کنید که آیا از نرم کننده‌ی اضافی استفاده می‌کنید. موهای نازک یا متخلخل مستعد جذب و حفظ رطوبت هستند. استفاده‌ی بیش از حد از نرم کننده می‌تواند موها را شل و چرب و ریشه‌ها را چرب کند. نرم کننده را به جای ریشه‌ها فقط به نوک آن بمالید. مطمئن شوید که نرم کننده را به درستی شسته‌اید.

3. والدین شما موهای چرب دارند

اگر والدین شما هم چنین موهای چرب داشته‌باشند، شانس بیشتری برای داشتن موهای چرب دارید.

4. عدم تعادل هورمونی

علت و نحوه‌ی درمان موهای چرب

تغییرات هورمونی ناگهانی نیز می‌تواند منجر به افزایش تولید سبوم شود. بلوغ، بارداری یا یائسگی می‌تواند باعث این نوسانات هورمونی شود که تأثیر مستقیمی روی موی و پوست شما دارد. در برخی موارد، این تغییرات هورمونی ممکن است به یک بیماری زمینه‌ای نیز اشاره کند.

5. تولید بیش از حد محصول

ژل‌های حالت دهنده، شامپوهای خشک، محافظ‌های حرارتی یا موس‌ها می‌توانند موهای شما را در صورت عدم شستشوی صحیح چرب جلوه دهند. محصولات مبتنی بر الکل می‌توانند منجر به مشکلات بزرگ‌تری شوند. این محصولات وقتی با سبوم موجود مخلوط می‌شوند می‌توانند موهای شما را سنگین کنند.

6. شما بیش از حد موهای خود را برس می‌زنید

برس زدن گردش خون را بهبود می‌بخشد و باعث رشد سریع مو می‌شود. با این حال، افراط در آن می‌تواند روغن‌های پوست سر را در طول موهای شما دوباره توزیع کند. ممکن است روز بعد بعد از شستن موهایتان چرب به نظر برسد.

7. از برس موی کثیف استفاده می‌کنید

آیا برس موی شما با مو، خاک یا روغن مسدود شده‌است؟ آیا برس خود را هر آخر هفته می‌شویید؟ پاسخ به این دو سوال به شما می‌گوید که چرا موهایتان خیلی چرب است. یک برس موی کثیف تارهای موی تمیز را با خاک و روغن می‌پوشاند و موهای شما را چسبناک و بدبو می‌کند.

همچنین بخوانید:  لیزر لیپولیز چیست و چگونه عمل می‌کند؟

8. غذاهای ناسالم مصرف می‌کنید

علت و نحوه‌ی درمان موهای چرب

خوردن بیش از حد غذاهای روغنی، سرخ شده یا فرآوری شده می‌تواند تولید سبوم اضافی را تحریک کند. مصرف ناکافی مواد غذایی مغذی نیز منجر به عدم تعادل هورمونی می‌شود و باعث چرب شدن موهای شما می‌شود.

9. شما در آب و هوای مرطوب زندگی می‌کنید

آب و هوای مرطوب باعث تحریک بیش از حد غدد چربی شما می‌شود. اگر در یک منطقه‌ی مرطوب زندگی می‌کنید، موهای شما ممکن است اغلب چرب شود.

10. موهای خود را لمس می‌کنید

آیا آگاهانه یا ناخودآگاه دست خود را لای موهایتان می‌کشید؟ انجام این کار نه تنها روغن ترشح شده توسط دستان شما را به موهایتان منتقل می‌کند، بلکه چربی پوست سرتان را در طول موهایتان پخش می‌کند

11. شما اغلب به موهای خود حالت می‌دهید

استفاده‌ی روزانه از ژل‌ها، کرم‌ها، کرم‌های فر کننده، اسپری مو یا صاف کننده‌های مو می‌تواند پوست سر شما را چرب کند.
این‌ها 11 دلیل اصلی چرب به نظر رسیدن موهای شما هستند. اما خوشبختانه، می‌توانید موهای چرب خود را با چند ترفند جزئی در سبک زندگی خود اصلاح کنید.


چگونه موهای چرب را درمان کنیم؟


1. از شامپوی موهای چرب استفاده کنید:

علت و نحوه‌ی درمان موهای چرب

یک شامپوی معمولی ممکن است چربی اضافی و تجمع محصول را از بین نبرد. اما استفاده از شامپوی مخصوص موهای چرب می‌تواند کمک کننده باشد. این شامپوها تجمع و چربی محصول را به طور مؤثری از پوست سر و تارهای مو پاک می‌کنند.

2. از نرم کننده سبک استفاده کنید:

از نرم کننده‌ای استفاده کنید که سبک و سنگین نباشد (مانند کرم). کسانی که موهای فر دارند می‌توانند نرم کننده را از نصف طول مو تا نوک آن استفاده کنند.

همچنین بخوانید:  16 روش مؤثر برای داشتن موهایی صاف

3. با یک متخصص پوست مشورت کنید:

اگر مشکلات هورمونی دارید با یک متخصص پوست و مراقبت از مو صحبت کنید. یک متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا به علت اصلی مشکل خود برسید.

4. از شستن روزانه‌ی موها خودداری کنید:

شستن روزانه موها فقط باعث چرب شدن موهایتان می‌شود. شما می‌توانید هر دو روز یک بار موهای خود را بشویید تا موهایتان نفس بکشد و از تجمع محصول پاک شود.

5. برس موهای خود را تمیز کنید:

علت و نحوه‌ی درمان موهای چرب

تمیز کردن برس مو تضمین می‌کند که چربی در سراسر موهایتان پخش نمی‌شود. یک یا دو بار در هفته برس موهایتان را تمیز کنید.

6. از حالت دهی بیش از حد مو خودداری کنید:

از استفاده‌ی مکرر از اسپری‌های مو، موس، کرم‌ها، شامپوهای خشک، محافظ‌های حرارتی یا سرم‌های مو خودداری کنید.

7. غذای سالم بخورید:

غذاهایی را با روغن کم یا بدون روغن مصرف کنید. سبزیجات سبز، سبزیجات ریشه‌دار، میوه‌ها، منابع گیاهی و حیوانی پروتئین و بادام بخورید. از مصرف غذاهای روغنی و سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ شده، مرغ سوخاری، چیپس و غیره خودداری کنید.

8. برای شستشوی نهایی از آب سرد استفاده کنید:

پس از یک شستشوی معمولی مو (می‌توانید از آب ولرم استفاده کنید)، موهای خود را با آب در دمای اتاق بشویید. آب خنک کوتیکول‌های مو را می‌بندد و از نفوذ روغن‌های پوست سر به تارهای مو جلوگیری می‌کند.
گاهی اوقات درمان موهای چرب ممکن است سخت باشد. دلایل زیادی برای چرب شدن موهای شما وجود دارد، مانند عدم تعادل هورمونی، خوردن غذاهای ناسالم و تولید بیش از حد چربی. اما، ما به شما نشان دادیم که چگونه موهای چرب را اصلاح کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، برخی از روش‌های مراقبت از مو می‌تواند کمک کند! شستن منظم موهای خود با یک شامپو شفاف کننده و نرم کننده سبک، داشتن یک رژیم غذایی سالم و تغییر تکنیک‌های حالت دادن ممکن است مشکل موهای چرب شما را حل کند. با این حال، اگر مشکل همچنان پابرجاست، ممکن است لازم باشد با پزشک مشورت کنید زیرا می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل پزشکی زمینه‌ای باشد.

منبع : styley.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا