زیبایی

عوارض جانبی صاف کردن مو چیست؟

Rate this post

هر چیزی دو طرف دارد و امتحان‌هایی که روی موهایتان انجام می دهید نیز همینطور است.
اگر از عوارض وحشتناک صاف کردن مو بی‌اطلاع هستید، این مقاله را حتماً بخوانید. تقریباً همه در مورد داشتن موهای عالی و زیبا خیال‌پردازی می‌کنند! اگر شما عاشق موهای صاف و لخت هستید حتماً از خود می‌رسید چگونه موهای نرم و ابریشمی داشته باشم، اینجاست که صاف کردن مو معجزه می‌کند، می‌توانید این روش را قبل از هر مناسبت مهم انجام دهید و موهای زیبا و لخت داشته باشید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

اما دست نگه دارید! بدون شک شما را شیک نشان می‌دهد، اما باید توجه داشته باشید که عواقب متعددی دارد. اگر قبلاً یک درمان صاف کننده داشته‌اید، اکنون وقت آن است که قبل از انجام مجدد آن فکر کنید. اگر مبتدی هستید، کمی نفس بکشید و این اثرات نامطلوب را بپذیرید. در پایان این پست، از ما سپاسگزار خواهید بود! بنابراین، لطفا به ما اجازه دهید تا شما را از طریق روش کامل راهنمایی کنیم.

روش‌های صافی مو، مثل کراتین یا صافی برزیلی نیز شناخته می‌شوند، با شکستن پیوندهای خاصی در موهای شما و دوباره چسباندن مجدد آن‌ها به یکدیگر به شکلی براق و شیک عمل می‌کنند.

اولین مرحله در روش سالن، شستن موهایتان با شامپوی پاک کننده است. سپس موها با یک محلول صاف می‌شود. پس از آن با سشوار خشک می‌شود و در دمای بالا صاف می‌شود. این یک پوشش ضدآب تشکیل می‌دهد و به تارهای مو اجازه می‌دهد تا ساختار جدید خود را برای 3 تا 6 ماه حفظ کنند.

کراتین باعث صاف شدن موها می‌شود، اما می‌توانند عوارض جانبی زیادی داشته باشند. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید.


1. ریزش مزمن مو


عوارض کراتین مو

ریزش مزمن مو یکی از عوارض صاف کردن مو است
ریزش مو شایع‌ترین عارضه جانبی صاف کردن مو است. استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی و گرما باعث ضعیف شدن فولیکول‌های مو و جدا شدن از ریشه می‌شود و در نتیجه موجب ریزش مو می‌گردد. با گذشت ماه‌ها، تارهای مو نیز قدرت طبیعی خود را از دست می‌دهند و شروع به شکستن می‌کنند.
به گفته دکتر هاریش کومار، MD، DVL، ریزش مو شایع‌ترین عارضه جانبی صاف کردن مو است. استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مضر و حرارت باعث ضعیف شدن فولیکول‌های مو و جدا شدن از ریشه می‌شود و باعث ریزش مو می‌شود. با گذشت ماه‌ها، تارهای مو نیز قدرت طبیعی خود را از دست می‌دهند و شروع به شکستن می‌کنند.
ریزش مو ممکن است بر زیبایی شما تأثیر بگذارد یا خیر، اما باید فراتر از جنبه زیبایی شناختی آن فکر کنید. پس از همه، این می تواند نشانه‌ای از بدتر شدن سلامت باشد.

همچنین بخوانید:  بهترین روغن‌های مو برای شوره‌ی سر؛ کنترل خارش و پوسته پوسته شدن

2. سرگیجه، اشک چشم، و بثورات پوستی


عوارض کراتین مو

سرگیجه اشک چشم و بثورات پوستی از عوارض صاف کردن مو هستند.
مواد شیمیایی مورد استفاده در روش‌های صاف کردن مو می‌تواند باعث تهوع و سرگیجه شود. همچنین ممکن است احساس سوزش در نزدیکی چشم و خارش در حنجره خود داشته باشید. پوست سر و موهای شما نیز تحت تأثیر این درمان قرار می گیرند.
پوست حساس‌ترین عضو بدن شماست و مستعد آسیب است. از آنجایی که قرار نیست مواد شیمیایی به چیزی جز موهای شما دست بزنند، تماس تصادفی با پوست باعث ایجاد تاول یا بثورات روی پوست سر، صورت و گردن می‌شود. روش‌های صاف کردن مو همچنین از ترکیبی به نام فرمالدئید استفاده می‌کنند که لایه اپیدرم پوست شما را درشت، خارش و قرمز می‌کند.


3. آسیب به بافت طبیعی مو


عوارض کراتین مو

وقتی کوچک بودیم، صرف نظر از بافت موهایمان، عاشق آن بودیم. اما وقتی بزرگ‌تر شدیم، به دنبال راه حل برای داشتن موهای بلند، سالم و لخت گشتیم. اولین گزینه‌ای که برای موهای ابریشمی به ذهن ما خطور کرد کراتین بود اما در روش‌های صاف کردن مو، آمینواسیدها و پیوندهای دی‌سولفیدی در تارهای مو شکسته شده و دوباره باند می‌شوند و به طور موقت ساختار جدیدی به آن‌ها می‌بخشد. بنابراین، بافت طبیعی موها از بین می‌رود.


4. خشکی شدید


عوارض کراتین مو

خشکی شدید عارضه جانبی رایج صاف کردن مو است
کراتین مطمئناً، رسیدگی به فرهای وحشی خود را برای چند ماه اول برای شما آسان می‌کند. اما ممکن است پس از چند بار شستشو باعث خشکی شدید شود. سمومی که ساختار تارهای موی شما را تغییر می‌دهند نیز از ریشه تا نوک به آن‌ها آسیب می‌رسانند. یکی دیگر از دلایل خشکی، نفوذ مواد شیمیایی به پوست سر است که باعث پوسته پوسته شدن سطح آن می‌شود. رسوبات سمومی که روی تارهای مو باقی می‌ماند نیز آن‌ها را شکننده می‌کند. بنابراین، برای جلوگیری از خشکی موها، لازم است مرتباً موهای خود را چرب کنید.


5. موخوره


عوارض کراتین مو

روش‌های صافی مو باعث شکاف مو می‌شود
لحظه‌ای که یک موخوره را کشف می‌کنید، می‌دانید که یک لشکر از موخوره‌ها نزدیک است! و خلاص شدن از شر آن‌ها (بدون کوتاه کردن موها) ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. قرار دادن موهای شما در معرض حرارت با دمای بالا در طول درمان صاف کردن مو باعث موخوره می‌شود. این روش‌های شیمیایی رطوبت طبیعی تارهای مو را جذب می‌کنند، که به نوبه خود باعث موخوره مو می‌شود. موخوره نه تنها به تارهای مو آسیب می‌رساند، بلکه فولیکول‌های مو را نیز ضعیف می‌کند.

همچنین بخوانید:  کول اسکالپتینگ یا کرایولیپولیز چیست؟

6. شوره سر


عوارض کراتین مو

روش‌های صاف کردن مو باعث ایجاد شوره سر می‌شود.
شوره سر بدون شک یکی از بدترین مشکلات مو است. همه خوبی‌ها را از بین می‌برد و فقط پوست سر ضعیف شما را خراب می‌کند. در واقع، شوره سر پیش درآمد سایر مشکلات مو، از جمله التهاب پوست سر باشد.


7. چرب بودن


عوارض کراتین مو

روش‌های صاف کردن مو باعث چرب شدن مو می‌شود.
تصور کنید یک روز در میان با موهای چرب و بدبو از خواب بیدار شوید. استفاده بیش از حد از لوسیون‌ها و سرم‌های مو برای صاف نگه داشتن آن باعث چربی می‌شود. سرم‌ها و کرم‌ها اغلب برای محافظت از مو در برابر آسیب توصیه می‌شوند، اما استفاده زیاد از آن‌ها ممکن است مؤثر نباشد. استفاده مکرر از سرم‌ موها را صاف کرده و آن ها را چرب می‌کند. چرب بودن مداوم منجر به شوره سر و سایر مشکلات مو می‌شود.
مواد شیمیایی مورد استفاده در روش‌های صاف‌کننده مو به صورت رسوب روی پوست سر جمع می‌شوند. این رسوبات به عنوان یک کاتالیزور در تولید پوسته و شوره عمل می‌کنند که باعث خارش، ریزش مو و چربی می‌شود.


8. نازک شدن مو


عوارض کراتین مو

روش‌های صاف کردن مو باعث نازک شدن مو می‌شود.
با مراجعه منظم به آبگرم، ممکن است فکر کنید که موهای شما در حال ناز شدن است. اما در واقع در معرض مواد شیمیایی مختلف قرار می‌گیرد! در یک درمان صاف کننده، تراکم موهای شما ممکن است به دلیل شکستگی و نازکی ناشی از دمای بالای اتو صاف کاهش یابد. این منجر به ریزش مو، موخوره و تغییر رنگ می‌شود.


9. تغییر رنگ مو


عوارض کراتین مو

روش‌های صاف کردن مو باعث تغییر رنگ مو می‌شود
تغییر رنگ مو یک عارضه جانبی جدی است که ممکن است بلافاصله متوجه آن نشوید. استفاده از سرم‌ها در طول فرآیند صاف کردن مو و به دنبال آن شامپوهای قوی مبتنی بر مواد شیمیایی که پس از درمان کراتینه به شما توصیه می‌شود، می‌تواند باعث سفیدی زودرس موها شود.


10. خطرات سلامتی


عوارض کراتین مو

زیبایی با سهم عادلانه‌اش همراه است و مسائل بهداشتی یکی از آن‌هاست. مواد شیمیایی مورد استفاده در صاف کردن کراتین می‌تواند باعث مشکلات ریوی و بیماری‌های پوستی شود. استنشاق این مواد شیمیایی منجر به مشکلات تنفسی می‌شود.
افرادی که پوست حساسی دارند باید در هنگام صاف کردن موها دقت بیشتری داشته باشند زیرا این مواد شیمیایی می‌تواند باعث خارش، قرمزی و جوش شود.

همچنین بخوانید:  لاغری موضعی برای کاهش سایز؛ 2 روش اصلی برای فرم‌گیری اندام

11. استرس


عوارض کراتین مو

بیایید نچرال باشیم! صاف کردن مو به تعهد زیادی نیاز دارد. برای صاف نگه داشتن موهای صاف و بی‌عیب و نقص و مراقبت و تقویت موها باید تلاش زیادی کرد. استرس ناشی از کامل کردن هر رشته ممکن است شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ناگفته نماند، پول هنگفتی که باید برای سرم‌ها و شامپوهای مخصوص خرج کنید تا مطمئن شوید اثر صاف کنندگی از بین نمی‌رود.
روش‌های صاف کننده مو برای صاف کردن موها و مدیریت و حالت دادن موها شناخته شده‌اند. اما به قول یک ضرب المثل قدیمی، موهای سالم نشانه داشتن موهای عالی است. استفاده از این روش‌های صاف کننده سلامت موهای شما را به شدت کاهش می‌دهد. این روش‌ها پیوندهای درون تارهای مو را می‌شکنند تا ساختار موی شما را تغییر دهند. این کار موهای شما را در معرض آسیب‌های جدی مانند ریزش مو، خراب شدن بافت، دو شاخه شدن انتهای مو، شوره سر، خشکی و موارد دیگر قرار می دهد. برای جلوگیری از آسیب مو، به جای صاف کردن کراتینه یا روش‌‌های صافی برزیلی، از مواد صاف‌کننده طبیعی مو استفاده کنید.


سوالات متداول


آیا صاف کردن موها به روش کراتینه برای مو ضرر دارد؟
روش صاف کردن کراتین شامل دوزهای بالای مواد شیمیایی و قرار گرفتن در معرض حرارت از یک آهن صاف است. کراتین معمولاً با فرمالدئید مخلوط می‌شود و روی موهای شما اعمال می‌گردد و سپس آن را در دمای 450 درجه فارنهایت اتو می‌کنید. این می‌تواند تأثیر خطرناکی بر روی مو و پوست سر شما داشته باشد. بنابراین صاف کردن مو با کراتینه برای موهای شما خوب نیست.
آیا صاف کردن مکرر به مو آسیب می‌رساند؟
هنگامی که موهای شما تحت درمان صاف کردن مو قرار می‌گیرند، ممکن است به نظر برسد که معجزه می‌کند و موهای شما را در چند بار اول براق و درخشان نشان می‌دهد. اما پس از چند بار شستشو، درخشندگی آن از بین می‌رود و موها خشک شده و شروع به شکستن می‌کند. این همچنین منجر به موخوره می‌شود. بنابراین، بله، صاف کردن مکرر به مو آسیب می رساند.
آیا صاف کردن برای موهای نازک خوب است؟
دکتر K.Harish Kumar، MD، DVL، توصیه می‌کند در صورت داشتن تارهای مو نازک، از روش‌های صاف کردن مو خودداری کنید، زیرا تارهای مو را ظریف‌تر می‌کند و منجر به شکستگی می‌شود. اگر به دنبال درمانی برای کاهش موخوره و افزایش درخشندگی هستید، بهتر است از روش‌‌‌های خانگی برا صاف کردن موها بروید.
 

منبع : styley.ir
حتما بخوانید : جوان سازی پوست صورت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا