تناسب اندام

فواید تقویت عضلات مرکزی بدن

Rate this post

همه این را می‌دانیم که تمرینات مرکز بدن برایمان مفیدند. اما آیا تمرینات مرکز بدن را در روال تناسب اندامتان قرار داده‌اید؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا اصلا باید ‌این کار را انجام دهید.

تقویت مرکز بدن، بخش مهمی‌ از یک برنامه‌ی جامع تناسب اندام است. با‌ اینحال به غیر از دراز نشست و شنای سوئدی، تمرینات مرکز بدن اغلب نادیده گرفته می‌شوند. اما دادن شکل بهتر به عضلات مرکز بدنتان (یعنی عضلات اطراف لگن شما) برایتان خیلی مفید خواهد بود.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

تمرینات مرکز بدن، تعادل و استحکام (ثبات) شما را بهبود می‌بخشند

تمرینات مرکز بدن، به عضلات لگن، کمر، باسن و شکم شما می‌آموزند که بطور هماهنگ کار کنند. ‌این امر، منجر به تعادل و ثبات بهتر می‌شود، خواه در زمین بازی، خواه در فعالیتهای روزانه. در واقع اکثر ورزش‌ها و سایر فعالیت‌های بدنی، به عضلات مرکزی پایداری نیاز دارند.

تمرینات مرکز بدن، نیازی به تجهیزات یا عضویت در باشگاه ندارند

هر تمرینی که شامل استفاده از عضلات پشت و شکم شما به طور هماهنگ باشد، یک تمرین مرکز بدن بحساب می‌آید. بعنوان مثال، استفاده از وزنه‌های آزاد به شیوه‌ای که مستلزم محکم نگهداشتن بالا تنه باشد، می‌تواند چندین ماهیچه از جمله عضلات مرکزی بدنتان را تمرین دهد و تقویت کند. همچنین شما می‌توانید برای محکم کردن و تقویت مرکز بدنتان، چند تمرین مخصوص مرکز بدن را امتحان کنید.

همچنین بخوانید:  چگونه از آسیب های متداول دوچرخه سواری جلوگیری کنیم؟

تمرین پل، یک تمرین مرکز بدن کلاسیک است. به پشت دراز بکشید و زانوهایتان را کمی خم کنید. پشتتان را در وضعیت خنثی نگه دارید، نه به آن قوس دهید، و نه پشتتان را به زمین فشار دهید. از کج کردن باسنتان اجتناب کنید. عضلات شکمتان را سفت کنید. باسنتان را از زمین بلند کنید، تا باسنتان با زانوها و شانه‌هایتان در یک راستا قرار بگیرد. بدون بر هم زدن فرم بدنتان، ‌این وضعیت را هر چقدر می‌توانید حفظ کنید.

تمرینات مرکز بدن می‌توانند به تقویت عضلات شکم شما کمک کنند

عضلات شکم تفکیک شده تری می‌خواهید؟ تمرینات مرکز بدن، بسیار مهم هستند. اگرچه سوزاندن چربی شکم به فعالیت هوازی نیاز دارد، اما تمرینات مرکز بدن می‌توانند عضلات زیرین را قوی و محکم کنند.

عضلات مرکزی قوی، انجام فعالیت‌های فیزیکی را آسان‌تر می‌کنند

عضلات مرکزی قوی، انجام هر کاری از تاب دادن چوب گلف برای زدن توپ گرفته تا برداشتن یک لیوان از قفسه‌ی بالایی، یا خم شدن برای گره زدن بند کفشتان را آسان‌تر می‌کنند. از طرفی عضلات مرکزی ضعیف هم، شما را مستعد پوسچر بد، درد پشت و آسیبهای عضلانی می‌کنند.

تمرینات مرکز بدن به شما کمک می‌کنند به اهداف تناسب اندامتان دست یابید

تمرین هوازی و تمرین با وزنه، عناصر اصلی اکثر برنامه‌های تناسب اندام هستند. اما برای داشتن یک برنامه‌ی جامع تناسب اندام، باید تمرینات مرکز بدن را نیز در آن جای دهید. خواه یک تازه کار باشید که اولین گام‌ها را به سوی تناسب اندام بر می‌دارد، خواه یک متعصب تناسب اندام متعهد که می‌خواهید حداکثر نتیجه را بدست آورید، یک برنامه‌ی جامع تناسب اندام، بهترین راه برای دستیابی به اهداف تناسب اندامتان است.

همچنین بخوانید:  خواص پروتئین کازئین و انواع آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا